Social Icons

Pages

Tuesday, April 17, 2012

KISAH BENAR !!! SKANDAL ANWAR GATE !!! ANWAR VS MAHATHIR !!!


Sikap Washington dapat dilihat dengan jelas. Amerika berpihak kepada Anwar dengan harapan dia boleh menjadi budak suruhan Uncle Sam. Amerika memperalatkan berbagai pemimpin asing bukan perkara baru. Amerika mahu pemimpin-peminpin asing, terutama sekali negara-negara sedang membangun yang ketua kerajaannya anti Amerika,diguling atau digantikan dengan mereka yang pro Amerika.Berbagai bantuan diberikan kepada mereka yang sanggup menjadi budak suruhan Washington untuk memperkukuhkan kedudukan politik mereka di negara masing-masing.Amerika negara kapitalis ingin menjadi "polis dunia" sebagai kuasa dunia yang maha hebat. (rujukan buku John Perkin Confessions of an Economic Hit Man)

Amerika khasnya tidak mahu melihat negara-negara Dunia Ketiga menjadi satu blok politik dan ekonomi yang bebas dari pengaruhnya. Jesteru itu Washington menganggap Mahathir sebagai musuh politik Amerika.Melalui berbagai media barat dan tekanan-tekanan lain dikenakan ke atas Mahathir dan Malaysia supaya hasrat Mahathir untuk mengujudkan Blok Dunia Ketiga yang kuat dan berpengaruh gagal.Ia ada anwar bin Ibrahim yang dianggap 'darling Barat'.Jaringan persahabatan yang Anwar wujud dengan berbagai pemimpin Amerika,Kanada,Eropah,Australia membolehkan dia diterima sebagi pemimpin alternatif kepada Mahathir.Janganlah hairan bin ajaib kalau dia ahlan wasahlan dengan berbagai pemimpin di bawah pentadbiran Clinton dan Bush yang terdiri dari kaum Yahudi.

Umum mengetahui pentadbiran Amerika baik Rebuplican mahu pun Democrat mesti tunduk kepada pelobi-pelobi yahudi di Capitol Hill.Pengaruh Yahudi yang kuat dalam kerajaan Amerika menyebabkan pemimpin-peminpin Dunia Ketiga yang bernaung di bawah ketiak Washington akan menjadi talibarut pada kuasa Yahudi itu.Aneh bin pelik,Malaysia pada waktu itu tidak meminjam dari IMF. Mengapakah Anwar perlu mendengar nasihat dari IMF untuk mengatasi kemelut tersebut? Apakah ada suatu agenda tersembunyi antara Anwar dengan Washington, Soros dengan IMF? Apakah Anwar yang mendengar nasihat IMF untuk menaikkan bunga bank dan bayaran kad kredit sebanyak 15 % bertujuan untuk menimbulkan kegelisahan di kalangan rakyat yang boleh menyebabkan kejatuhan Mahathir?

Apakah ada rancangan sulit antara Anwar dengan Washington dan IMF untuk menolak Mahathir dan menggantikannya dengan Anwar sebagi Perdana Menteri? Dalam keadaan ekonomi yang gawat pada tahun 1997 dan 1998 mengapakah Anwar tidak meminta nasihat dari Gabenor Bank Negara dan pakar-pakar ekonomi tempatan untuk mengatasi kemelut tersebut?

Bukankah sewaktu dia menjadi Menteri Kewangan,Bank Negara mengalami kerugian lebih dari RM 10 billon dalam transaksi tukaran wang asing? Bolehkah dia menafikan bahawa dia tidak bertanggung jawab tentang spekulasi mata wang yang dilakukan oleh salah seorang pegawai tinggi Bank Negara yang menyebabkan kerugian lebih dari RM 10 billon?

Apakah tidak mungkin kegawatan ekonomi Asia akibat mainan Soros sebagai suatu rancangan sulit antara Washington, Soros dan IMF untuk menimbulkan ketidakstabilan politik beberapa negara Asia tertentu, khasnya Malaysia dan Indonesia, yang majoriti penduduk beragama Islam dan anti Israel dan Amerika?

Mahathir terang-terangan anti Amerika dan anti Yahudi dan beliau merupakan tokoh politik bertaraf dunia yang mempunyai pengaruh kuat dikalangan negara-negara Dunia Ketiga. Sekiranya Mahathir dapat dijatuhkan melalui kegawatan ekonomi tersebut dan digantikan dengan Anwar yang pro Amerika maka Washington yakin ia mendapat seorang sahabat yang akrab menjadi Perdana Menteri Malaysia.Di Indonesia Amerika berjaya menyingkirkan Suharto dan melantik Habibie yang pro barat sebagai pengganti.Adalah menjadi dasar Washington yang dikuasai Yahudi untuk mengawasi dan menghancurkan golongan Islam militan khasnya di Indonesia dan Malaysia yang majoriti penduduknya beragama Islam terbesar di dunia.

Kalau kedua negara ini dipimpin oleh pemimpin yang pro Amerika dan Barat maka dengan sendirinya pengaruh Amerika yang dikuasai Yahudi menjadi semakin kuat dari segi geopolitik dikedua buah negara yang penting ini.Mabuk kemenangan menewaskan Ghafar Baba untuk merebut jawatan Timbalan Presiden UMNO,menyebabkan Anwar salah langkah,salah dugaan dan salah perhitungan. Pelanduk lupa pada jerat tapi jerat tidak lupa pada pelanduk.Kejayaan nya menumbangkan Ghafar membuat dia terlalu yakin bahawa Mahathir juga akan menghadapi nasib yang sama dengan Ghafar. Menumbangkan Ghafar tidak perlukan sokongan Amerika atau London. Kalau sebahagian besar Ketua-ketua Bahagian UMNO sudah menjadi tekukur makan ditangan masakan mereka akan berpihak kepada Mahathir kalau dia berhasrat merebut jawatan Presiden UMNO kelak!

Bukankah setengah dari mereka sudah mendapat ganjaran saham pink-form? Malah ada antara pemimpin itu,yang menjadi kroni Anuar dan menjadi jutawan ala mi segera hasil dari berbagai projek yang diperolehi ehsan dari Anwar. Juak-juak Anwar mendabik dada dengan keangkuhan bahawa tidak lama lagi Anwar akan menjadi Perdana Menteri! Inilah angan-angan dan mimpi yang berlegar dalam kepala para juak-juak dan pengampu-pengampunya.

di petik dari buku : Anwar Ibrahim : Pengkhianat atau Patriot ? Yahya Ismail.

ANDA LIHAT SENDIRI SEJARAH ANWAR IBRAHIM ???

ADAKAH INI NAK DI JADI KAN PEMIMPIN NUMBER 1 DI MALAYSIA ???

RENUNG-RENUNGKAN

No comments:

 
 
Blogger Templates