ss

ss

Pray For MH370

Pray For MH370

Thursday, March 07, 2013

HOT NEWS !!! BLOGGER PR SAMAKAN PEJUANG NEGARA DENGAN BABI ??? APA CERITA NI ???


Dasar BANGSAT !!! Itulah perkataan pertama yang terungkap apabila melihat watak karikatur yang dipaparkan di dalam salah sebuah portal pembangkang.Ia mengambarkan watak anggota keselamatan seperti seekor babi sedang menembak kearah seorang lelaki yang memegang tasbih.Signifikasi yang difahami melalui watak-watak di dalam karikatur tersebut ialah,kononnya para anggota keselamatan negara sedang berperang dengan warga Filipina berketurunun Sulu yang lemah,tanpa sebarang kelengkapan senjata.Walaupun dari satu sudut,ia mempunyai kebenaran kerana memang tidak dinafikan pasukan keselamatan memang dilengkapi dengan senjata dan peralatan yang canggih.Namun itu bukan bermakna mereka itu tidak wajar untuk diperanggi, kerana masyarakat mengetahui sehingga kini tragedi berdarah ini telah mengorbankan 8 orang perwira negara.Namun itu bukanlah persoalan utama yang ingin dibincangkan,kerana apa yang ingin dikatakan ialah mengenai kebiadapan melampau mereka dalam mencari simpati rakyat. 

Dimanakah kewajarannya untuk mereka memanipulasikan isu ini disaat seluruh masyarakat Malaysia sedang bersedih terhadap pencerobohan bersenjata di Sabah ??? Perasaan ini juga seolah tidak dapat dikawal, bercampur baur antara sebak dan sedih dengan marah dan benci terhadap puak-puak pembangkang atas sikap kurang ajar yang dipamerkan.Sifat perikemanusian seolah telah luput dan hilang dari jiwa mereka hanya kerana ingin memastikan kerajaan BN/Umno dapat ditumbangkan.Betul,di dalam arena politik semua yang terlibat pasti mengharapkan kemenangan, namun ia sepatutnya tidak dilakukan dengan cara yang melampau dan melangkaui norma keberadaban seorang insan. Lantaran sikap rakus dan tamakkan kuasa itu,mereka seolah-olah telah terikut-ikut dengan fitrah binatang yang hidup tanpa sempadan dan batasan.Ada perkara yang wajar dan boleh digunakan untuk kepentingan parti-parti politik, namun isu-isu berkaitan keselamatan dan kedaulatan negara memerlukan seluruh rakyat tanpa mengira agama, bangsa dan ideologi politik agar bersatu hati.Sungguh menyedihkan, apabila melihat pimpinan pakatan pembangkang hanya memberikan perhatian kepada isu-isu populis yang dilihat boleh memberikan kelebihan kepada mereka.Sebagai contoh, ketika peristiwa kematian pegawai politik kepada salah seorang Exco Selangor dari DAP suatu ketika dahulu,mereka bukan sahaja menuntut pembelaan. 

Malah ketika upacara pengkebumian dan majlis memperingati kematianya Anwar Ibrahim dan Nizar Jamaluddin adalah antara pemimpin politik yang hadir bagi memberikan penghormatan terakhir.Namun ketika 8 orang anggota keselamatan gugur untuk mempertahankan kedaulatan negara, mereka bukan sahaja tidak menghadirkan diri, malah ada dikalangan mereka yang sanggup menghina dan mencerca perwira negara ini. Lebih mengecewakan ada dikalangan penyokong mereka yang tergamak mengelarkan mereka yang gugur ini dengan pelbagai gelaran seperti anjing kerajaan,mati katak,padan muka dan sebagainya.Di manakah solidariti, demonstrasi,Suruhanjaya Siasatan Diraja,solat hajat dan sebagainya seperti yang pernah dilakukan terhadap Beng Hock ??? Apakah nilai kematian 8 orang perwira negara ini masih tidak setanding kematian Beng Hock ??? Bukanlah niat untuk membangkitkan isu-isu sentimen,namun kadangkala sikap berpolitik melampau yang cuba mereka terapkan ke dalam minda masyarakat ini perlu ditolak. Budaya politik ‘Matlamat Menghalalkan Cara’ ini,bukanlah pendekatan atau budaya masyarakat di negara ini.

Meloyakini sebagai contoh,seoalah-olah dengan sengaja ingin memperlekehkan kredibilti dan integriti pasukan keselamatan negara melalui laporan yang mengunakan tajuk berita kononnya tindakan ketenteraan Malaysia sebagai keterlaluan.Walaupun kandungan berita yang dilaporkan hanya merujuk kepada kenyataan-kenyataan yang dikeluarkan oleh pimpinan bangsa Sulu dari Filipina.Namun tajuk berita yang digunakan itu jelas bertujuan untuk menimbulkan pelbagai persepsi di kalangan pembaca.Tidak cukup dengan itu,mereka juga seolah-olah dengan sengaja menonjolkan laporan berita berkenaan insiden penunjuk perasaan membakar gambar Perdana Menteri.dari satu segi,portal tersebut cuba memperlihatkan kononnya mereka telus dalam menyampaikan laporan berita namun dari satu segi yang lain, mereka membawa satu agenda jahat secara berselindung.Bertindak atas kebebasan media tanpa disedari oleh pembaca,minda bawah sedar mereka sebenaranya telah ditanam untuk terpengaruh dengan ideologi membenci kerajaan dan pemimpin negara dalam apa jua keadaan.

RENUNG-RENUNGKAN

9 comments:

Anonymous said...

Memang puak pembangkang tiada adab dan kurang ajar.sifat mereka seperti binatang.hati mereka telah mati krn sifat kesombongan mereka.hati mereka tertutup, tiada yg boleh membuka kembali hati mereka.kalau aku berupaya bunuh anuar aku akan lakukan demi masa depan bangsa agama dan negara.kehancuran ini berlaku krn beliau dan sekutu2nya.itu binatang tak layak hidup di muka bumi ni.

Anonymous said...

melayu pkr/pas ni memang hampehhh... kalau cina dap mati berlumba2 ularmak2 pas dan pkr datang, berebut2 nak pegang lilin, berebut2 nak anggok2an kepala siap tunjuk muka sedih.. dari dalam rumah, hingga ketokong sampai lah kejirat cina puak2 melayu pkr/pas buntut membuntut menunjukan taat setia/kesedihan seolah2 cina ni nanti akan memimpin melayu pkr/pas ni nanti masuk syorga..

tapi bila anggota keselamatan gugur mempertahankan negara langsung tak ada apa2 dari puak songsang ni buat, nak datang melawat masa pengkebumian jauh sekali, nak beramai2 solat hajat, langsung tak ada, nak berkumpul baca yassin tak terbuat... silap2 penganas ni pulak yg dikatakan wira negara mcm kominis tu...

pkr songsang, pas lagi songsanggg

Anonymous said...

pakatan rakyat cuba mencabar kerajaan malaysia cuba membawa masuk penganas dan menghuru harakan sabah terutama lahat datu,semporna,kunak dan sandakan kerana kawasan ini terdiri dari org melayu islam sabah mereka cuba menakut nakutkan mereka dan takut keluar mengundi pru 13 nanti tapi ds najib bukan bodoh macam Anuar dia ingat aset keselamatan negara pakai senapang kayu ke sekarang terbukti aset keselamatan negara sangat changih dan dapat di sendiri jet pejuang yg bolih lepaskan peluru dengan tepat sebab itu ramai penganas yg mampos.

Anonymous said...

Nik Ajis, Hadi & Nuar sebenarnya menyembah Babi bukannya Allah taala..

kerana dia lebih takut Babi Kafir Duniawi dari Allah..

Anonymous said...

nak habak sat kat puak haram jadah nii..kalauy hampa berani suruh mai angkat senjate pergi medan perang. kalau hadi setakat senapang patah dengan kain sarong dia tu..elok bawa senjata tu masuk bilik main tikam menikan jer la. kalau anwar lagi suka kalu boleh bawa senjata sulit dia sondoi jubuk orang. memang dia cekap bawa senjata tu. piuhhhhhh..bangsat punya manusia...

tukang telek said...

Kalau macam ini sifat pakatan pembangkang alamat hancur negara jika mereka mentadbir negara.
Kalau rumah engkau dimasuki orang dgn bersenjata parang dgn tidak mengucapkan salam dan mencantas kepala anak engkau dlm rumah engkau sendiri, engkau hendak menghidangkan kopi pada orang yg mencantas kepala anak engkau?
Janganlah sampai engkau tidak dapat mengunakan akal yg dikurniakan oleh Allah.
Jadilah insan yg berakhlak daripada menjadi manusia binatang.

Anonymous said...

kepada semua anggota keselamatan diseluruh negara , pastikan anda dan keluarga anda tidak akan memberikan walau satu undi pun pada parti pembangkang pada PRU 13 nanti.Setelah kalian dimaki dan dihina sejak dulu lagi , ayuh pastikan pembangkang tersungkur nanti.Insyallah.

Anonymous said...

Insya Allah saya dan keluarga telah berjanji tiada satu undi yg akan keluar dari keluarga kami utk Pakatan HARAM Laknatullah ini.

Resolusi ini telah dicapai sejak 2 tahun lepas, apatah kini dgn kalimah Allah SWT dihina dan isu Lahad Datu, undi kami semua 'wajib' sudah pada UMNO Barisan Nasional.

Ya Allah musnahkan dan tumbangkanlah parti2 Pakatan Rakyat.. musnahkanlah pengaruh dan percaturan mereka.. Aminn.

Anonymous said...

Gamaknya ada berani ker PKR nak buat ceramah kat Lahad Datu????
Hehehehe

Sabahan..korang sepak semua pemimpin PR keluar dari Sabah sebelum Nasi menjadi bubur..

Sarawakian..ambil iktibar dari apa yg berlaku, mungkin ia akan berlaku di Sarawak..tidak mustahil..

Aku dah sign mati..ikut ULAMA PONDOK..yg lebih maksum bagi aku dari WALI Selipar PAS...

HARAM Pangkah PAS, kalau dah PAS haram..PKR dan DAP aku tak tahu ler...HARAM JADAH ler kot...

Anda Juga Mungkin Meminati

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...