Social Icons

Pages

Saturday, August 10, 2013

HOT NEWS !!! TUN MAHATHIR MEMBELASAH LEE KUAN YEW KAW-KAW !!!


Tun Dr Mahathir Mohamad mengambil pendirian sinis terhadap pandangan bekas Perdana Menteri Singapura,Lim Kuan Yew daripada Singapura yang mengkritik mengenai penyuburan Islam di Malaysia.Katanya,dakwaan Lee bahawa Malaysia kononnya kini semakin ghairah menuju ke arah Islam yang lebih ortodoks dan tidak seiring zaman adalah pandangannya.

"Itu adalah pandangan dia.Setiap orang berhak menyuarakan pandangannya.Kita hidup dalam dunia… yang mengamalkan kebebasan bersuara,khususnya di Singapura," kata kata mantan Perdana Menteri itu.

Lee adalah pengasas Singapura yang memerintah negara itu lebih tiga dekad dengan undang-undang ketat terhadap kebebasan media dan hak bersuara.Dasar kuku besi itu diteruskan oleh pengganti-pengganti Lee. Baru-baru ini Singapura memperkenalkan undang-undang bagi mengawal kandungan berita di portal-portal negara itu.

Dalam buku "One Man's View Of The World" itu, Lee mendakwa Malaysia semakin di bawah telunjuk negara-negara Arab, menyebabkan cara hidup Islam semakin menebal di negara ini.Beliau juga menyatakan kesangsiannya bahawa Malaysia berupaya menjadi sebuah negara Islam yang progresif.Mahathir berkata pandangan itu datang daripada seorang yang sudah berusia 90 tahun dan "kita patut memberi kelonggaran kepada beliau"

"Kita patut memberikan kelonggaran kepada mereka yang sudah lanjut usianya. Saya juga berharapkan demikian untuk diri saya. Saya berusia 88 tahun," kata Mahathir yang menjadi Perdana Menteri lebih dua dekad sebelum berundur pada 2003.Kita hidup dalam dunia… yang mengamalkan kebebasan bersuara,khususnya di Singapura," kata Mahathir.

Lee adalah pengasas Singapura yang memerintah negara itu lebih tiga dekad dengan undang-undang ketat terhadap kebebasan media dan hak bersuara.Bagaimanapun,Mahathir tidak mahu mengulas kenyataan penggantinya Tun Abdullah Ahmad Badawi dalam bukunya "Awakening: The Abdullah Badawi Years in Malaysia".Beliau berkata,dirinya belum membaca buku itu lagi.

"Saya belum membaca buku itu lagi. Saya akan mengulas nanti."

Dalam buku itu,Abdullah berkata Mahathir adalah seorang pemimpin yang penuh kontradiksi dan sekiranya hasrat bekas perdana menteri itu dituruti, Malaysia hari ini sudah muflis.Buku itu akan berada di pasaran pada bulan ini dengan Abdullah sendiri dijadual melancarkannya.Ia disunting oleh Bridget Welsh dan James UH Chin dan setebal 620 halaman serta diterbitkan oleh Strategic Information dan Research Development Centre (SIRD), Kuala Lumpur. - Antarapos

APA KATA ANDA ???

RENUNG-RENUNGKAN

6 comments:

Anonymous said...

'Awakening' konon - memang bahasa si Kristian Zionis! Si BETINA mat saleh PENIPU itu disyaki tali-barut ejen Barat-Israel (sekutu kuat PAP-DAPBIAWAK/PKR) di Tanah Melayu ini! Buku ini juga nak mengalih perhatian dari si CINA NYANYOK, si RASIS PENJILAT kaki kudis Barat-Israel, kuan yew yg dahlah MERAMPAS S’pura – kemudian berangan terus nak rampas seluruh TANAH MELAYU ini di masa hadapan, mcm gengnya, lim kit siANJING KURAP - lihat di http://rainbowoftruth.blogspot.com/2009/09/singapore-israel-love-affair.html, THE SINGAPORE ISRAEL LOVE AFFAIR, Wednesday, September 2, 2009!

Lihat berita yg juga nak bagi saya MUNTAH ini di http://www.thestar.com.my/News/Nation/2013/08/09/Hasmy-interview.aspx,
Firmer commitment towards human rights conventions needed, says Suhakam chairman, August 9, 2013! Suhakam ini pikiaq dia MEMERINTAH Malaysiakah - pergi BERAMBUS dgn hak asasi/demokrasi Barat-Zionis depa!

Yg herannya si Suhakam ini tak pula MENGHENTAM rejim Cina PAP PENJAJAH GELOJOH Singapura yang menindas BUMIPUTERA Melayu/Islam Singapura – termasuk dengan memberi kerakyatan dgn mudah pd jutaan imigran bukan Islam (BUKAN pelarian pula itu) Cina (dari China, Hong Kong dan Taiwan), dan Kristian, juga dibela oleh sekutu kuatnya, si Barat-Israel. Bahkan polisi mengambil jutaan imigran bukan Islam ke Singapura, ini ditiru dari Israel - sekutu kuat rejim penjajah Cina ini (lihat di http://rainbowoftruth.blogspot.com/2009/09/singapore-israel-love-affair.html, THE SINGAPORE ISRAEL LOVE AFFAIR, Wednesday, September 2, 2009)!

Di Israel juga, PENJAJAH GANAS Yahudi yang asyik membunuh, memenjara dan menindas BUMIPUTERA Islam Palestin, termasuk dengan memberi kerakyatan pd imigran Yahudi yang jutaan, dari merata cerok, dan memberi hak istimewa termasuk perumahan dan pendidikan, untuk bangsa Yahudi dari askar (yang tiada Bumiputera Islam Palestin) – tidak juga dihentam si pencinta “demokrasi dan hak asasi manusia” dari Barat (bahkan Israel si penjajah ganas ini adalah sekutu kuat si Barat hipokrit durjana)!

Maka kita dari Dunia Islam dan “Dunia Ketiga“, janganlah sampai takut sangat pada GERTAKAN berterusan “demokrasi/hak asasi manusia” SAMPAH Barat-Zionis/Bukan Islam, macam hamba-abdi mereka!

MAKCIK Tempurung – PERTAHAN Islam dan umatnya, Raja-Raja Melayu/PM/UMNO/Bahasa Melayu/K‘jaan BN, hak BUMIPUTERA Melayu dan BUMIPUTERA lain; dan hak orang miskin dari semua bangsa yang hormat Islam, dan bangsa dan hak Bumiputera.

Anonymous said...

Malaysia sepatutnya dalam dlm keadaan kuat tetapi membiarkan keadaan negara yg nyata dlm situasi lemah.Maka mudah negara luar menyindir,membuli utk di jdkan bahan lawak oleh negara yg seiring dgn negara maju.Kita tidak boleh meniru kemajuan ngra mereka sbb konsep mereka naik dgn cepat dan jatuh ibarat runtuh serta lumpuh .Contoh di zone euro.

Anonymous said...

Pemimpin yang Lemah negara di buli.

SentiasaPanas said...

Apa nak hairan dengan anak angkat penyangak Zionis ni. Tua tak sedar diri..

SentiasaPanas said...

Salam, saya dah pautkan link BadutRakyat di ruangan BLOGLIST saya (http://www.sentiasapanas.com), mohon perkara sama..terima kasih

Anonymous said...

Singapore ialah agen Israel yg tak mahu lihat negara-negara Islam jadi maju dan kuat! Kalau malaysia dan indonesia lemah, LKY akan senyumlah!

 
 
Blogger Templates