Social Icons

Pages

Thursday, February 13, 2014

BONGKAR !!! KENAPA #LIMKITSIANG PUJI #TUNKUABDULRAHMAN ??? SEBAB 13 MEI KERR ???


Lim Kit Siang tidak pernah menunjukkan rasa hormat atau penghargaan terhadap mana-mana pemimpin UMNO.Bagi Kit Siang,semua pemimpin UMNO adalah rasis,bodoh,ekstrem,korup,tidak layak,tidak berkesan,tidak cekap atau tidak berguna langsung.Bagaimanapun,Kit Siang nampaknya mempunyai pandangan berbeza terhadap Tunku Abdul Rahman,Perdana Menteri yang pertama dan juga Bapa Kemerdekaan.Percaya atau tidak,Kit Siang telah memberi ucapan dalam sebuah forum khas untuk mengenang legasi Tunku pada 9 January lalu.Forum bertajuk ‘Legasi Tunku Abd. Rahman’ diadakan di New Era College di Kajang di mana Ambiga merupakan antara penceramah jemputan. 

Di dalam ucapannya,Kit Siang memuji Tunku sebagai seorang pemimpin yang tidak memberi ruang kepada pelampau dan pengkhianat serta mempromosi keamanan,kasih sayang,harmoni dan kemakmuran.peroalannya,kenapa Tunku berbeza dari pemimpin UMNO lain di mata Kit Siang ??? Kenapa Tunku berhak menerima penghormatan dari Kit Siang yang mana pemimpin UMNO lain tidak layak ??? Jangan terkeliru di sini.Kit Siang bukannya menghormati Tunku.Beliau hanya merindui waktu pemerintahan Tunku.Sewaktu pemerintahan Tunkulah,Kit Siang berjaya menunjukkan kuasa bangsa Cina kepada rakyat Malaysia.Tunku tidak memberi ruang kepada pelampau dan pengkhianat tetapi sikap lurus dan tidak mengambil tahunya telah memberi bukan sahaja ruang,tetapi hampir seluruh negara kepada para pelampau dan pengkhianat seperti Kit Siang,Maka tidak hairanlah Kit Siang begitu ‘menghormati’ kepimpinan Tunku kerana kepimpinan Tunkulah yang membawa kita kepada tragedi 13 Mei.Tragedi 13 Mei telah memaksa Tunku meletak jawatan dan negara telah dipulihkan kembali oleh Tun Abdul Razak. Oleh itu jika Kit Siang benar-benar ikhlas dalam menyesali 13 Mei,maka beliau seharusnya menyanjung Tun Abd. Razak, bukan Tunku. 

Nampaknya,satu-satunya penyesalan Kit Siang mengenai 13 Mei ialah kegagalan kaum Cina untuk mengambil-alih negara.Malah,Kit Siang sendiri ditangkap kerana menghasut dan mencetuskan ketegangan kaum.Sejarah meletakkan Kit Siang sebagai ‘jurutera-ketegangan-kaum’.Beliau tahu bagaimana untuk mencetuskannya,menjananya dan kemudian meletupkannya.Jika kita melihat dengan lebih dekat,membaca blognya,mengikuti kenyataannya dan memerhati pergerakannya, kita boleh merasakan yang beliau sedang mengulangi apa yang telah dilakukannya sebelum tragedy 13 Mei.Cuma kali ini, beliau telah belajar dari kesilapan dan bersedia untuk tidak dipersalahkan.Justeru,sebagai langkah awal,beliau memberi gambaran kononnya UMNO dan orang-orang Melayu yang ingin sangat mengulangi 13 Mei,sementara beliau dan partinya terus membuat provokasi, mencabar malah menyeru ke arah ‘peperangan’,menggunakan berbagai penyamaran seperti Kristian, NGO dan juga orang perseorangan.Pemimpin yang tidak bertanggungjawab ini kini seolah-olah menunggu masa bila orang-orang Melayu akan mengamuk. 

Beliau tidak peduli jika orang-orangnya sendiri (kaum Cina) menjadi sasaran kerana ia akan dianggap sebagai ‘kemusnahan sampingan’ dalam sebuah perang yang lebih besar iaitu merampas negara ini dari orang-orang Melayu.Matlamat utama Kit Siang ialah untuk melihat negara ini diperintah oleh Cina. Beliau tidak peduli betapa besar kemusnahan yang berlaku dalam proses situ.Atas dasar inilah maka beliau merindui kepimpinan yang lemah dan tidak ambil tahu di mana beliau boleh merancang dan menyusun strategi tanpa disyaki.Tahukah anda bahawa selepas 13 Mei,pihak berkuasa menjumpai beberapa tempat rahsia yang digunakan oleh orang-orang Cina untuk menyimpan bekalan makanan ??? Ini sudah cukup untuk membuktikan bahawa mereka telah merancang dan bersedia ke arah pertumpahan darah itu dengan lebih awal.Justeru,apakah jaminan yang mereka tidak merancang atau pun telah bersedia untuk itu sekarang ??? Harapan kita agar mereka kebanyakannya adalah lebih rasional dari Kit Siang serta mampu berfikir untuk tidak memperjudikan kehidupan yang mewah dan selesa semata-mata untuk memberi kuasa kepada Dinasti Lim.Orang-orang Cina sendiri pastinya tahu bahawa Kit Siang adalah seorang diktator.Seorang manusia yang tidak merasa bersalah atau kesal atas tragedi yang melanda negara dan bangsanya pastinya bukan seorang pemimpin yang baik hati dan adil.Apakah anda sanggup menggantikan kepemimpinan demokratik dengan seorang diktator yang kejam semata-mata atas nama kuasa perkauman ???

APA KATA ANDA ???

RENUNG-RENUNGKAN

6 comments:

Pakri M Naina Mohd said...

DALANG DISEBALIK PEMBUNUHAN PADA 13hb MEI 1969 DAN DI KAMPUNG MEMALI – MAHATHIR ISKANDAR KUTI, ULAR MALABAR YANG AMAT BERBISA

Peristiwa Mei 13 sengaja diadakan untuk memaksa Tunku mengundur diri secara paksa oleh Razak yg bermain di belakang tabir dengan Mahathir , Musa dan Harun Idris , supaya kuasa UMNO dikekalkan setelah beberapa kawasan yg ditandingi Perikatan kalah. Tunku telah mengarahkan pembelot yg bernama Razak yg dipercayai sebagai Timbalan nya supaya tidak memberi permit untuk sambutan kejayaan DAP sebab keutuhan perpaduan di Malaysia tidak begitu stabil pada masa itu, Negara yg baru merdeka yg terpaksa mengharungi berbagai masalah dan cabaran. Razak secara diam2 memujuk Polis Kuala Lumpur beri permit untuk mengkhianati Tunku , dan menyebarkan berita Palsu bahawa dibeberapa bahagian Kuala Lumpur , org2 Cina dan Melayu bermandi darah. Pada masa serentak tanpa pengetahuan Tunku , Tentera di kerah oleh Razak untuk menembak Cina 2 di Kuala Lumpur untuk ‘meredakan’ suasana. Oleh kerana lapuran palsu Razak kepada Tunku bahawasenya keadaan adalah ‘parah’, Tunku yg tidak biasa dengan keadaan seperti ini telah memberikan tanggungjawab sepenuhnya kpd Razak utk menyelesaikan ‘rusuhan’ yg dirancang bersama sepulan2 tertentu spt Harun Idris, Mahathir Cik Kuti, Musa Hitam dan seteru2 Tunku yg berpura pura menjadi kawan beliau. Inilah cerita yang seakan akan mirip adegan Mark Anthony dan Brutus. Semuanya dilakukan secara serampang 3 mata iaitu untuk memaksa Tunku letak jawatan dan kedua nya untuk mengunakan MAGERAN menguatkan semula kedudukan Perikatan yg kalah kerusi dibanyak tempat dan ketiga utk menangkap pembangkang2 seperti dilakukan Kuti pada tahun 1986.
Tapi Cina yg tidak bersenjata telah menjadi mangsa dalam percaturan ini.Seharusnya PBB menyiasat kes ini tapi oleh kerana sokongan Malaysia kpd Amerika dlm peperangan Vietnam, isu ini tidak diteruskan dimedan antarabangsa. Belum terlambat lagi, selagi Mahathir Cik Kuti belum mati, dia boleh diheret ke Tribunal AnataraBangsa . Mahkamah Tarzan Malaysia tidak diperlukan di sini bab keputusan memang sudah pun boleh diramalkan, akan menyokong Cik Kuti. Itu lah latarbelakang Malaysia, yg dipimpin oleh Melayu UMNO Haramjadah Laknatullah, Bangsa Lanun. Oleh kerana tidak ada tindakan yg diambil di medan antarabangsa ke atas kepimpinan UMNO, maka sekali lagi Mahathir Cik Kuti telah mengarahkan pembunuhan beramai ramai org2 kampung di Memali pada thn 80an , sama juga dimana tidak ada kes langsung terhadap regim Cik Kuti. Bangsat yg bernama Cik Kuti adalah Haramjadah Kapir Laknat yg tidak ada tolok banding di Malaysia. Begitu Bengis dan Pendendam orangnya. Dengan sifat2 ketamakan, tipu muslihat inilah, barua yang bernama Mahathir Che Kuti dapat memanjat tangga politik dengan begitu mudah. Cik Kuti juga memelihara Menteri2 yang menganiaya wanita-wanita dengan mengunakan mereka sebagai hamba seks dan kemudian membunuh mereka. Dua dari mereka ialah Mustakizah dan satu lagi ialah Norida Shamsudin dan ramai lagi. Pada hari khiamat Orang2 Melayu UMNO akan disiksa dengan lidah mereka ditarik keluar dan bukti2 akan ditunjukkan oleh Allah Mahakuasa kpd golongan munafik ini dan sudah tentu mrk akan dibuang kedalam api neraka selepas itu utk dipanggang hidup2.

.........Sambung

Pakri M Naina Mohd said...

............Sambung

Mahathir Cik Kuti adalah makluk yang sememangnya pakar dalam mengapi-apikan semangat perkauman supaya songlapan demi songlapan ke atas kekayaan Negara atas nama Bumiputera dapat di teruskan sampai ada 3 kelas yang nyata telah timbul iaitu kelas atas, pertengahan dan kelas bawahan. Walaupun kelas atasan dan pertengahan terdiri dari Melayu Islam Bumiputera tapi kelas bawahan mengandungi lebih ramai Melayu Bumiputera sebagai pengemis dengan kaum2 lain. Ini sengaja dilakukan supaya laungan agenda martabatkan bangsa yg belum lagi tercapai boleh didendang sampai khiamat dan di teruskan sebagai selimut untuk menyorok rasuah yg begitu mendadak, yg akan menular dikalangan Bangsawan , ahli2 perniagaan yg besar , kakitangan2 kerajaan dan GLC di satu sudut dan rakyat yg berkerja disektor swasta dengan tidak ada pekerjaan tetap disudut yang lain, Inilah resepi yang akan memakan Negara Malaysia sampai hancurnya Negara ini di masa yang akan datang. Jadi rampasan kuasa pada tahun 1969 adalah permulaan untuk kemusnahan secara total Negara Malaysia. Ianya tidak ada hubung kait dengan generasi UMNO , MIC dan MCA yang menuntut kemerdekaan pada tahun 1957 untuk merealiisasikan satu Bangsa Malaysia . Dari tahun 1970 tidak ada penglibatan kaum2 lain dalam pembinaan identifikasi Malaysia secara umum kerana peranan kaum2 lain telah pun diperkecilkan oleh perampas-perampas kuasa pada 1969. 13 Mei 1969 dilakukan UMNO untuk diulangi sekiranya diperlukan pada bila2 masa untuk memelihara keluarga Mahathir Cik Kuti dan Razak dipuncak pemerintahan Negara.
Kalau tak percaya , boleh kita mengimbas kembali laungan Naina Mohamad Mamak ¾ baru2 ini di Pulau Pinang yg memberi amaran bahawa Mei 13 akan berulang sekiranya ahli parlimen yg mengejek Najib tidak minta maaf. Jadi Mei 13 sudah menjadi sebati dengan UMNO untuk menakutkan nakutkan rakyat supaya kuasa politik sentiasa berada ditangan lanun2 ini dengan penipuan demi penipuan dibuat UMNO melalui SPR sejak 6 dekad dulu.

Kain rentang yg dipasang diGereja 2 Pulau Pinang adalah perbuatan UMNO yg nak mencetuskan rusuhan Mei 13 dengan modus oprandi yg diguna pakai terlebih dahulu dari ini. Selepas isu kain rentang ini, UMNO akan meletakkan kepala babi pula dimesjid supaya satu lagi situasi berlaku untuk mereka mendapat kelebihan dlm politik iaitu mendapat sokongan Melayu dengan isu harga barang2 , rasuah dipadamkan secara licik. Harga barang akan meningkat lagi, rasuah akan menular ke semua pelusuk Negara sehingga Negara menjadi kucar kacir. Inilah arah yang ditunjukkan UMNO sekian lama , dan pesalah utama yang membiarkan keadaan menjadi sebegini ialah rakyat yang tidak mahu mengembangkan fikiran mereka dan lebih selesa dengan pemikiran yang sempit utk meraih keuntungan jangka masa pendek. Negara boleh diibaratkan sebagai kapal yg sedang tengelam kerana ketirisan yg begitu mendadak dalam system ekonomi.
Telah pun ada usaha mencuci minda rakyat dengan menabur fakta yang salah berkenaan 13 Mei melalui filem Tanda Putera yang diusaha oleh perempuan jalang tepi jalan bernama Shuhaimi Baba yang mendapat berjuta juta ringgit wang rakyat untuk merekakan cerita yang bukan2 mengenai Mei 13. Pondan ini akan dihadapkan didepan mangsa2 Mei 13 pada akhirat dan dihukum seteruk teruknya kerana memperolehi keuntungan haram di atas keperitan mangsa2. Pemimpin2 UMNO yang sepatut digambarkan sebagai pembunuh dijulang jadi penyelamat Negara. Tapi fakta dan artifak2 yang asal disimpan di arkib Negara Britain dan pengkaji2 insiden ini telah pun membukukan kesimpulan mereka tapi untuk menjaga perhubungan antara 2 Negara , fakta2 mengenai insiden Mei 13 dirahsiakan setakat ini. Akibatnya UMNO telah mencuci minda rakyat mengenai Mei 13 sebab mereka lah yang berkuasa selama ini.
Kesimpulan nya Mahathir Cik Kuti dan UMNO tidak mampu kalah dalam PRU sebab kesemua bentuk kezaliman firaun2 ini akan terbongkar dan mahkamah2 Malaysia hanya akan berfungsi untuk menjatuhkan hukuman gantung kepada Pembunuh2 dan Penyamun2 Bengis ini.

Anonymous said...

RBA di atas.

Racist Bastards Army.

Anonymous said...

Pakri naina, tulisan kamu pakai otak keling. otak tahi.

Anonymous said...

Mana otak subsidi dapat menimbang dosa ,pahala, kerana Madey dah sumbat taik rasuah kat otak Melayu supaya semua jenayah si dajjal ini dilupakan., jadi bersedialah disumbat kedalam api neraka Sedap sedap kau makan roti canai dan the tarik aku, tak malu ke binatang mcam kau ini , tak lama lagi kau muntah darah bab makan duit rasuah.

Anonymous said...

Madey Kutti adalah pemimpin 4 dalm 1, iaitu syaitan ini mempunyai 4 ciri2 iaitu membunuh, menyamun , menipu, menghasut. Dia telah pun menunjukkan kebolehan nya dalam keempat empat bidang tersebut semasa insiden Mei 13, Memali, Al Maunah, Kampung Medan, dan juga telah bersubahat menutup kes bunuh Mustakizah , Norida Shamsuddin yg dilakukan oleh Menteri2 nya yang tak kurang jahat dan bengis . Dia mengalahkan Kuli dlm pemilihan UMNO dengan menipu dan banyak lagi yg orang dah tahu. Dia membawa Anwar untuk memberi suntikan ciri2 Islam bukan sebab Kuti ini berminat dlm agama tapi untuk orang ramai tidak mengesyakinya dia, bila songlapan dijalankan secara besar besaran, semuanya atas nama Islam dan Melayu. Tapi apa yg kita Nampak semua golongan tak kira kaum mana dah jatuh jadi kaum penerima subsidi, rata2 rakyat telah jadi miskin kecuali anak2 emas yg dijaga dan dimanja saban hari oleh regim korup Mahakuti ini. Juga Mahakuti ini telah mendirikan institusi2 untuk 'para cendiakan' menabur segala pujian pujian yang hanya bersesuaian dengan khalifah2 pada zaman dahulu. Akibat nya otak Melayu yg hanya tahu berbahasa Melayu dah telan mentah2 bahwa Mahakuti adalah keturunan MahFiraun. Sebenarnya MadirKuti adalah keturunan Syaitan yg Maha Kuasa yg menghilangkan diri sekian lama , dan yang telah kembali ke dunia ini untuk menyaksikan pesta kehancurkan umat manusia dgn menabur semangat benci membenci antara satu sama lain , dengan mengunakan duit sebagai hadiah melakukan kerja2 kotor. Pada akhirnya duit Syaitan ini tidak akan berguna langsung , lebih teruk dari kertas Jamban tidak lama lagi.

 
 
Blogger Templates