Social Icons

Pages

Monday, March 10, 2014

EKSKLUSIF !!! JAWAPAN #KAPTEN #NIKHUZLAN BERKENAAN KEHILANGAN #MH370 DIDEDAHKAN !!! WAJIB BACA !!!


apa sebenarnya yang terjadi kepada pesawat MH370 ??? di bawah adalah jawapan juruterbang berpengalaman Kapten Nik Huzlan Nik Hussain berkenaan isu ini.lihat jawapan di bawah

1. Agak mustahil untuk sebuah kapal terbang terputus isyarat atau komunikasi kerana setiap pesawat ada 3 peringkat komunikasi dan ketiga-tiga ini memang berkualiti. 

2. Agak mustahil untuk kita katakan pesawat mengalami total 'electrical shutdown' dan sekiranya berlaku sekalipun,pesawat ada masa yang sangat cukup untuk buat pendaratan kecemasan. Bukan sahaja itu,setiap pesawat mempunyai banyak bateri dan bateri ini mampu menjana tenaga untuk pesawat. 

3. Di udara,setiap pesawat akan dapat baca pesawat lain,yang berdekatan.

4. Setiap laluan yang dilalui oleh mana-mana pesawat,adalah juga laluan yang dilalui oleh pesawat lain. Laluan utama.Jadi mustahil laluan di situ boleh memutuskan bacaan dan komunikasi dengan menara kawalan. 

5. MAS adalah syarikat penerbangan terbaik dari segi 'maintainance' kerana menurut kapten,Amerika Syarikat juga meminta MAS bantu dari segi ini. 

6. Kualiti juruterbang MAS juga adalah yang terbaik,bahkan menurut Kapten,juruterbang MAS sering "diculik" oleh syarikat penerbangan lain. 

7. Seorang juruterbang itu akan buat SEHABIS BAIK selagi ada harapan,untuk selamatkan pesawatnya,walaupun gunung ada di depan.Bukan semudah itu untuk mereka putus asa.

8. Setiap pesawat boleh terkena petir,itu biasa,namun aliran arus elektrik itu akan mengalir mengikut bentuk pesawat dan keluar ke belakang. 

9. Akhir sekali,Kapten Nik menyatakan bahawa,Kapten Zaharie adalah antara juruterbang terbaik yang beliau pernah kenal selama kurang lebih 30 tahun.

Di kalangan pemerhati industri penerbangan,insiden MH370 mengingatkan kepada nahas pesawat jenis Airbus 330-203 milik Air France yang terhempas ke dalam laut di perairan dengan Rio de Janeiro pada 1 Jun 2009 tetapi bangkai pesawat itu hanya ditemui dua tahun kemudian

Ayuh Rakyat Malaysia yang membaca Badut Rakyat,kita Doakan agar semua penumpang dan crew pesawat MH370 selamat.Amin..

APA KATA ANDA ???

RENUNG-RENUNGKAN

8 comments:

Anonymous said...

Tolong baca artikel yg. sungguh mantap pasal agenda New World Order Barat-ZIONIS dan CNN, yg. disyaki DALANG CIA-MOSSAD, di mana CNN meneliti kapalterbang MAS ini tak lama sebelum kejadian ini di http://pasberuk.blogspot.com./2014/03/pesawat-mh370-agenda-world-order-satu.html?showComment=1394456612956#c1399657848402772426 . Saya juga syaki DRONE dr. US NAVY mungkin terlibat; sebab itulah kita kena minta pertolongan Submarine CANGGIH dr. Russia atau China yg. bukan pengampu DALANG-DUA-MUKA DAJAL Barat-Zionis!

Lihatlah disyaki penglibatan CIA-Mossad, yg. letupkan Twin Towers pd. 9/11 melalui kaedah 'Disintegration‘ - utk. menjatuhkan Islam dan MENJAJAH Dunia Islam yg. kaya minyak-gas, dengan amat BUAS dan KEJAM, bermula dgn. Afghanistan dan Iraq (dgn. menyalahkan pengganas al-Qaeda, yg. sebenarnya dicipta Barat sendiri). Lihat teori ex-CIA sendiri di http://www.presstv.ir/detail/2013/09/15/324167/excia-agent-911-lies-big-and-tragic/:

Ex-CIA agent: 9/11 lies bigger than already known

Sep 15, 2013

Many people including observers inside the United States have on frequent occasions called the September 11 attacks in New York an inside job.

Numerous theorists have spoken out over the past 12 years talking about the controlled demolition of the World Trade Center, Israeli complicity in the events, and many other issues.

Critics questioning the US version of the 9/11 attacks have indicated, among other things, to bombs and explosives planted at the World Trade Center that demolished the buildings, jubilant Israeli intelligence agents photographing the attacks, made-up phone calls from the planes, and a warning by the Mossad (the Israeli spy agency) one day before the attacks to Israeli Tower workers and occupants to stay away from the buildings.

A former CIA agent has also emerged with new revelations on the attacks, blaming the attack on the US intelligence apparatus.

Susan Lindauer talks about the CIA’s detailed knowledge of the time, target, and means of the 9/11 attacks over the months prior to the events.

“The lies are so much bigger than what you know and it’s so much deeper and it’s so much more tragic once you have the truth,” says Lindauer.

Her evidence shows how the World Trade Center buildings were brought down by controlled demolition. Lindauer explains how thermite bomb, “an extraordinary heat-reducing bomb” which “takes steel” and “creates molten steel,” with potential sulphur in it was planted at the buildings.

Makcik Sambal Belacan – PERTAHAN Islam dan umatnya, Raja-Raja Melayu/PM-TPM/UMNO/Bahasa Melayu, hak BUMIPUTERA Melayu dan BUMIPUTERA lain; dan hak orang miskin dari semua bangsa yang hormat Islam, dan bangsa dan hak Bumiputera (Bumiputera juga bermakna Pribumi/Orang Asal-Asli/Indigenous/Native/Aboriginal/First Nation).

Hambali abdullah said...

Assalamualaikum Tuan...

Mohon tuan pautkan Blog saya { http://hambaliabdullah.blogspot.com }

Blog Tuan sudah pun di link pada Blog saya.

T/kasih Tuan

Anonymous said...

kapten zaharie (pkr) dan fariq (tegar pas) amat anti bn dan sentiasa aktif dalam menghina kerajaan dalam media baru.

tapi alhamdulillah, kerajaan bn tetap memberikan mereka kerja (walau juruterbang bersepah) dan berusaha selamatkan mereka mahupun anak2 kapal.

Anonymous said...

Jika Anuar terlibat , Pastikan dia dihukum tembak.

Anonymous said...

Politik lg....Nauzubilah...Doa MH 370 selamat....

Anonymous said...

BREAKING 1442 hrs: Benar, Kapten Zaharie Ahmad Shah adalah ahli seumur hidup KEADILAN, dan pernah bersama pemimpin Pakatan Rakyat dalam majlis tertentu.

Tetapi adakah logik untuk mengatakan bahawa Zaharie fanatik terhadap Anwar Ibrahim dan kononnya plot kehilangan pesawat MAS MH370 ada kaitan dengan keputusan mahkamah yang memenjarakan Anwar selama lima tahun?

Mengapa tidak kaitkan Zaharie sebagai peminat nombor satu Mila AF 5 yang hampir setiap program anjuran penyanyi itu dia tidak ketinggalan menyertainya?

Mengapa masyarakat tidak mengatakan bahawa Mila lah yang menjadi penyebab mengapa Zaharie sanggup menerbangkan pesawat itu?

Padahal ramai yang masih tidak tahu, Kapten Zaharie sedang bercuti beberapa hari tetapi dimaklumkan seberapa segera bahawa dia dikehendaki menerbangkan pesawat itu atas arahan pihak atasan? Pihak atasan itu siapa?

Apakah Anwar Ibrahim sekarang sudah jadi perdana menteri dan bukan Najib Razak?

Untuk menjelaskan keadaan, hanya Zaharie seorang yang mampu mendaratkan pesawat Boeing B777-200ER menggunakan landasan paling pendek berbanding kapten lain yang masih dalam perkhidmatan.
Ini diakui oleh kenalan rapatnya dalam MAS yang terkejut mengapa Zaharie dipanggil untuk bertugas menerbangkan pesawat itu ke Beijing dalam keadaan terlalu segera (urgent) dan hanya mengetahui Zaharie yang menerbangkan pesawat itu apabila MAS sendiri mengesahkannya dalam sidang media pertama jam 1000 hrs Sabtu 8 Mac.

Persoalannya, apakah dengan kepakaran Zaharie menyebabkan pihak tertentu memilihnya sebagai 'kambing hitam' untuk dijadikan alasan bahawa Zaharie yang melencongkan pesawat, menutup transponder dan terbang ke arah koridor utara atau selatan seperti kata Najib Razak semalam?

Berdasarkan pertimbangan semasa, Zaharie tidak boleh menolak arahan majikannya dan dia sendiri langsung tidak mengetahui bahawa plot menghilangkan pesawat itu adalah agenda pihak tertentu.

Sebenarnya di dalam pesawat itu terdapat ramai penumpang 'berharga' tidak kira sama ada China, Amerika Syarikat mahupun Russia yang difahamkan kapten diarahkan supaya melakukan 'itu dan ini' bagi menghalang 'agenda tersembunyi' ejen CIA yang dikatakan turut berada dalam pesawat berkenaan.

Tuduhan untuk mengaitkan Zaharie dengan Anwar Ibrahim sememangnya satu tindakan niat jahat untuk mengkambing hitamkan keadaan dan dalam masa sama melepaskan beban penjelasan kepada Pakatan Rakyat sedangkan mereka sendiri juga tidak tahu menahu akan agenda sulit ini.

Dan keengganan Najib sendiri menjawab pertanyaan pemberita hingga ada yang ditangkap kini sudah menjadi bahan bualan seluruh dunia seperti mana kebodohan bomoh yang ada kaitan dengan Umno melakukan ritual yang bertentangan dengan ajaran Islam.

Berhenti menuduh Zaharie kerana kita masih tidak mengetahui nasibnya, dan penumpang lain sama ada hidup atau sebaliknya walaupun desas-desus mengatakan pesawat berkenaan selamat mendarat di satu lokasi rahsia beberapa jam selepas melakukan lencongan menghala Laut Andaman. Lagi perkembangan lanjut menyusul.

Tulisan Zulimran Nasution Abdullah Omar

Anonymous said...

Zulimran, dlm ramai2 manusia yg bodoh, awak yg paling bodoh, dlm mana2 perkhidmatan sekalipun, standby, urgent, ad-hoc adalah perkara biasa. pengawal pemandu lori sampah pun boleh dipanggilbertugas bila2 masa sekiranya perlu, apatah lg pilot.

Anonymous said...

jgnlah jatuhkn hukum selagi org tu blum disabitkn salah...yg dah disabitkn salah pun blum tentu benar..jgnlah terlalu angkuh di dunia nie...ALLAH maha berkuasa..dan kebenaran akan sentiasa berpihak pd yg benar...jika bukan di dunia...tentu di akhirat..sudah pasti

 
 
Blogger Templates