Social Icons

Pages

Thursday, May 15, 2014

EKSKLUSIF !!! KISAH SEBENAR SIAPA #DYANASOFIA #DAP DIDEDAHKAN !!! VIDEO INSIDE !!!


di bawah adalah kisah sebenar siapa setiausaha politik lim kit siang,dyana sofia.jom ikuti kisah sebenar siapa perempuan ini

1.Dyana Sofya berasal dari Ipoh emaknya pernah menjawat Setiausaha Bahagian Wanita UMNO yang pertama di Malaysia.Bapa saudara yang terlibat aktif didalam UMNO serta seluruh keluarganya. 

2.Akan tetapi,Dyana Sofya yang berasal dari graduan undang-undang UiTM ini telah tekad untuk memasuki DAP untuk memperjuangkan dasar parti DAP iaitu penghapusan pembahagian antara "bumiputera" dan "bukan bumiputera".Dyana Sofya tidak mahu wujud hak hak istimewa untuk Melayu Bumiputera sahaja kerana kaum cina juga perlu di beri hak yang sama seperti Melayu Bumiputera kerana kaum cina telah membayar cukai.

3.Mengimbau kembali pengalamannya di UiTM,Dyana kini berpendirian satu ipta seperti UiTM perlu diwujudkan khas untuk kaum cina juga.Dyana berkata : "golongan cina perlu ada peluang sama seperti orang Melayu,12 ipta yang dibuka untuk kaum cina adalah tidak mencukupi, seharusnya UiTM juga perlu dibuka atau pun perlu membina khas ipta utk kaum cina sahaja" 

4.Dyana menambah : "saya merasakan tidak adil mengapa orang Melayu Bumiputera dapat membayar yuran rendah dari kaum cina.Lim Kit Siang pernah menitiskan air mata bercerita tentang ini dan oleh itu saya harus memperjuang serta menghapuskan perkara ini" 

5.Lim Kit Siang merasakan kemasukkan Dyana Sofya membuatkan kenangan dan sejarah politik dirinya selama 48 tahun bertambah manis.Lim Kit Siang sendiri dengan bangganya telah membuat satu sidang media khas untuk mengumumkan bahawa Dyana Sofya telah dilantik sebagai Setiausaha Politik Lim Kit Siang yang akan menguruskan segala hal berkaitan Parlimen Gelang Patah. 

6.Lim Kit Siang berkata : "Dengan kemasukkan Dyana Sofya, saya dapat merasakan idealisme, semangat cintakan negara dan sayangkan rakyat di kalangan golongan muda yang mahu berbakti pada DAP. UMNO selalu bertanya siapa nak membela orang Melayu,Islam dan Raja Melayu jika UMNO kalah dalam pilihan raya? Saya menjawab suda tentu lah DAP akan menjaga orang Melayu, agama Islam, dan kedudukan Raja Melayu” jelas Lim Kit Siang hasil pilihan Melayu Gelang Patah. 

7.Dyana Sofya pula berpendapat : “Kemiskinan tegar telah dihapuskan di Pulau Pinang hasil usaha Lim Guan Eng.Buktikan kepada saya dimana orang miskin di Pulau Pinang ??? Sudah tentu jawapannya tiada.Jawapan yang saya ambil ini ditunjuk sendiri data oleh Lim Guan Eng bahawa orang Melayu disana tidak ada yang miskin dan saya percaya perkara ini."


APA KATA ANDA ???

RENUNG-RENUNGKAN

31 comments:

Anonymous said...

Contoh melayu yg sanggup jual segala supaya nampak liberal. Bodohhh

Unknown said...

butoh la dyana ko tak belajar sejarah ke asal pertumbuhan MARA...ko tak belajar sejarah ke asal terbentuknya parti perikatan skrg dsbbkan sifat org melayu yg baik hati menerima org cina india sebagai warga malaysia asalnya mereka dibawa british ke tanah melayu sbagai tenaga kerja buruh .....sultan menerima mereka sebagai warga negara malaysia dgn syarat org melayu mesti diberi haknistimewa sbagai penduduk tanah melayu atau dikenali sebagai ketuanan melayu skrg org bkn melayu dh dpt segala2 galanya percayala klu bkn melayu dh berkuasa mereka alan menyisih org melayu seperti mana peristiwa 13 mei 1969 org cina menghina melayu ....lim kit siang bapak segala kejahatan pada masa itu

Anonymous said...

aku sebenarnya tak pelik pasal dlm setiap masa akan ada org melayu or islam yg mcamtu mayb hasil pemakanan yg tak baik jd lah manusia yg sebegitu .. dayana ni nak kata melayu tulen pun nmpk mcm cina mayb ada darah cina dlm badan dia..

Anonymous said...

Sebenaqnya si KAPIRDAJAL DAPBANGKAIBABI/PKRSODOM hanya mempergunakan si ISLAM/MelayuLIBERAL-TERPUKAU-budaya-KAPIRDAJAL-BARAT/ZIONIS mcm. si-BETINAPELACUR atau si-JANTANSODOM!

Sebenaqnya juga, makin ramai si ekoq-ekoq PENYAMAQ, yg. ditaja puak KAPIRDAJAL Barat-ZIONIS, dan ejen-ejen mereka dari si KAPIRDAJAL DAPBANGKAI/PKRSODOM MENYAMAQ masuk Islam atau guna nama Melayu/Islam, pakaian & bahasa Islam (sebut Kalimah ALLAH lagi) – untuk termasuk berkahwin dgn. pemimipin/usahawan Islam/Melayu yg. penting; dan terus menyonsangkan mereka terutamanya jadi puak liberal Islam/Melayu - yg. ramai dah hidup mcm. omputih!

PENYAMAQ-PENYAMAQ ini juga telah menyelinap masuk NGO-NGO Islam/Melayu dgn. mulanya berpura menyokong sepenuhnya, tetapi lepas tu akan cuba tukar haluan NGO tersebut, serta juga utk. MENGINTIP, termasuk keahlian dan maklumat sulit peribadi pemimpin/ahli-ahli NGO-NGO tersebut!

Makcik Sambal Belacan – PERTAHAN ISLAM/umatnya, Kesultanan Melayu, Bahasa Melayu, hak BUMIPUTERA Melayu dan BUMIPUTERA lain; dan hak orang miskin dari semua bangsa yang hormat Islam, dan bangsa dan hak Bumiputera (Bumiputera juga bermakna Pribumi/Orang Asal-Asli/Indigenous/Native/Aboriginal/First Nation).

Anonymous said...

dap nak bela org melayu?....hak melayu pun nak dihapus....kenyataan mengatakan tak ada org miskin di pulau pinang ...memang benar...sebenar-benar....mana ada lagi melayu yg miskin (di bahagian pulau) semua dah bawa diri ke negri kedah...atau kelain tempat... kalu ada yg tinggal pun dok tunggu masa nak angkat bungkus...aku menangis di kaki bukit bendera siapa tahu...

Anonymous said...

Si minah ni serupa dgn ismith si mamat syiah, penuntut jurusan undang-undang uitm, dan kuat membangkang kerajaan.Ismith terlajak jalan dan sangkut. Si minah nie oleh kerana cantik dan mirip muka cina, masuk puak dap...kira-kira dia pandai cari jalan short-cut, win-win. Kot-kot selepas grad masuk firma puak pembangkang, maka sonang menyerap doktrin anti-kerjaaan, anti-melayu. Silap orang tua dia gagal mengajar dia pasal perjuangan melayu.

Anonymous said...

Bape banyak duit dia dapat dr DAPig

Anonymous said...

LKS ni cakap macam Lee Kuan Yew masa nak bodek orang melayu. Apa dah jadi dgn tanah melayu di sana.....

Anonymous said...

Sebenarnya rmi lg melayu mcm diana ni. Cuma kita x jumpa

Dalam dunia kontraktor, kita x terkejut bila ada org kuat melayu telekom taman desa sikit masa dulu pnh ckp dlm site meeting yg rata2 kontraktor cina. "I'm more malaysian than malay"
Rmi melayu yg mcm tu

Anonymous said...

aikk awek fookeymak....ko cakap mel;ayu pun tak mcm melayu pasal tu darah dalam badan ko tuh setengah ada darah babi...ko tak ingat ker apa LKS buat kat melayu masa 13mei dulu....sedarlah skit....bodoh

mae said...

"Tanpa umno, melayu tak boleh hidup" - dyana kata ini kenyataan penghinaan kpd org melayu sendiri.

"tanpa cina, orang melayu nak makan apa" - kenyataan seperti ini bukan satu penghinaan ?

Hj Mohammad Hj Dit said...

Dyana perlu menoleh kebelakang dan bacalah buku sejarah terutama kisah berdarah 13 Mei 1969. Kalau dah masuk UiTM peragai macam ni buat apa jadi Melayu. Hang kena baca sebab James Birch dibunuh.
Baru dua hari hidup dan memegang segulung ijazah Undang2 dah nak jadi johan bangsa Cina DAP. Memang hati Lyana dah hitam. Patut tukar nama saja jadi orang2 Melayu tidak membenci kamu. Mengapa tak buat degree undang2 kat UTAR. Dah dapat semua dari orang2 Melayu dah jadi penderhaka. Anjing betina Lyana memang sama ada sudah gila tau sudah kena penyakit anjing gila. Belajar mengenali Cina DAP tidak mempunyai apa2 erti.
Mungkin Dyana sudah kena penyakit "anjing Gila" dari Lim KS. Bagus juga kalau Dyana diberi peluang bertanding di PRK Teluk Intan. Biar orang2 Melayu tengok sendiri pembelot Melayu anak Perak.

Anonymous said...

Macam mana boleh jadi peguam jika tak tahu fakta sejarah ? Nak berhujah susah nanti sebab fakta tak tahu. Siapa2 nak ambil dia sebagai peguam mungkin kena fikir banyak kali.

SentiasaPanas said...

Wanita tdk sepatutnya masuk politik, cthny: Nurul Izzah dgn video seksnya dan terkini si calon DAP dgn bikininya. Mereka hanya ada 1 akal, mudah diperbodoh dan diperguna mcm isteri aljuburi..

Anonymous said...

Macan bagus dan bijak sangat je. Cakap lebih kepada teori serta pandangan kasar yang mengikut rasa dan semberono tampa melihat sejarah dan agenda dimana ada mata pisau yang tajam dibelakang parang yang telah pun lama di asah menanti masa dan ketika dek kerana kelalaian dan rasa simpati yang membuak buak seolah olah akulah pejuang yang sebenar. Cakap dan fikir biar berjuta kali jangan terlalu ikut nafsu hati kelak merana diri.

Anonymous said...

berapa gaji dia sebulan?? mampu tak umno bagi gaji kat dia nanti. mak dia orang umno tentu dia tahu kalau dia ikut umno tak sampai kemana setakat ketua cawangan saja

Anonymous said...

Harap harap betina SUNDAL ni akan sedar tindakan KHIANAT beliau sebelum terlambat! Kalau benci sangat terhadap Bangsa dan Agama sendiri pun, tak payahlah bersekongkong dengan satu satunya musuh yang hendak menghancurkan Melayu, Islam dan Raja Raja.

This BITCH doesn't know anything.

Anonymous said...

Setuju ngan kenyataan # sentiasaPanas..

Airul Amir said...

Kamu kata DAP akan menjaga melayu,, agama islam dan Raja melayu,, jika benar mereka tidak akan akan mengeluarkan kenyataan yg menhina raja melayu,, mereka tidak akan menghina bangsa melayu dan menghina agama islam.. Karpal singh dri DAP prnh menghina sultan perak,, menolak hukum hudud,, menolak agama islam sbagai agama rasmi,, lim guan eng,, teressa,, dan bnyk lgi,, juga prnh melakukn perkara yg sedemikian,, bahasa jawi di tanda jalan di penang dimansuhkn,, bacaan suci al quran tidak boleh dibaca sebelum subuh,, azan hanya boleh pda volume yg kecik,, sedar lh melayu bangsaku,, kita sudah ada pengkhianat di dlm bangsa,, bersatulh kita di bwh agama islam,, demi Allah jika bersatu kita mereka akan tunduk kepada kita

Anonymous said...

Kalau DAP berkuasa, satu Tanah Melayu ni berbahasa cina je la. Bahasa Melayu menjadi bahasa ketiga, selepas English, bahasa kedua. Sama macam singapura mah!
Jangan ingat ia mustahil. Melayu melayu bangap di Singapura pun mula mula ingat mereka tidak akan ditindas. Maklum la, presiden pertama dorang pun dulu orang Melayu.
Sekarang, mana orang Melayu dorang? Setakat di satu dua perkampungan Melayu yang dijadikan "tourist attraction" untuk jual kuih kuih dan handikraft Melayu. Yang selebihnya tersembunyi di kawasan kawasan yang paling HULU dan terjauh daripada ORCHARD ROAD. Pagi pagi bangun, naik bas atau MRT pergi kerja jadi balachi cina. Tiap tiap hari, tertindas tanpa disedari.
Orang Melayu kat Pulau Pinang pun lebih kurang la. Ditindas tanpa disedari. Bila dah terlambat, baru nak sedar.

By the way, betina sekor ni, aku tak panggil gundik si kit siang. She's more like BERUK simpanan kit siang.

*bila mengeja nama nama seperti kit siang, guan eng, nwar, jijjah, assmin, etc, tak payah nak guna HURUF BESAR. Guna huruf kecil je macam kita eja beruk, babi, taik, etc etc.
Guna Huruf Besar hanya untuk menunjuk kan respect...seperti Tun Dr. Mahathir, DS Najib, etc etc.

Anonymous said...

Kit siang hantar betina sekor ni untuk bertanding sebab dia tahu pengundi cina dah memang dalam tangan. LEtak beruk bertanding pun cina tetap akan mengundi DAP. Sekarang kit siang hantar betina "melayu" sekor ni untuk mengutip undi melayu...ITU SAHAJA sebab undi cina dah dalam tangan!! Taktik untuk memastikan DAP mendapat kemenangan yang besar.
Kita tak kisah...kita tidak mempertahankan putrajaya!!

Anonymous said...

Maaf.....

Kita tak kisah...kita TETAP mempertahankan putrajaya!!

Taip laju sangat tadi!

Anonymous said...

Diana Sofia menjadi iktibar kepada UITM supaya sebelum memilih pelajar tapisan pertama adalah nama. Diana bukan nama orang melayu jadi perangai dia macam nama yang diberi,

Anonymous said...

Cakap pun berterabor..

Anonymous said...

Kepala hotak dia ka Pulau Pinang tak dak org miskin, banyak lagi yg miskin dan kebanyakan melayu dan ditambahkan lagi dengan penindasan pulak . Kerjaan Negeri ambil alih rumah dan tanah yg didiami org melayu pastu bagi balik ka luar bandar, nampak sangat Kerajaan Negeri P.Pinang nak keluarkan melayu dari Bandar . Dah la ambil alih tanah buat pembangunan semula tapi semua rumah tu melayu tak dapat beli, tuan punya rumah sebelum tu pulak disuruh bayar untuk dapat rumah dikawasan tersebut harga rumah semua atas 200K mana la org miskin ni dapat beli. Dyana Sofia ni bodo percaya cakap Guan Eng bulat2 cuba mai tgk kat Penang sebelum cakap bodo punya Perempuan jual bangsa sendiri

Anonymous said...

calun muda .........mudah diperkudakan. Baru nak membesar...

Anonymous said...

Balqis ko tak ingat ke sejarah melayu dulu ko tak ingat ke melayu datangnya daripada indonesia ko tak perasan ke nama bin/binti tu daripada nama?

1. BIN - Belongs in name (lelaki)
2. Belong in name to initial
3. Belong in eve

Semua perkara pasti ada kaitan, chba ko check sejarah ko betul2 adakah ko tempatan malaysia?

Tidak ada orang melayu dimalaya selain orang asli/asal.. Korang datang ke malaya sama kedatangan mcm org cina & india.

Korang tau tak korang adalah orang indonesia (kaddam & orang suruhan), beringatlah juga sejarah korang dan ingatlah tok moyang korang seangkatan dengan indonesia.

Buat malu korang (orang melayu) yg lupa daratan, ingat tak maksud Tun Mahathir, melayu mudah lupa.. Bermaksud korang tak ungkit citer pasal kaum melayu tp mengungkit citer pasal cina & india.

Ingat!! Sebelum negara melayu tempat ini adalah jajahan british dan tanah malaya, diatas keprihatinan british tanah melayu dipegang sepenuhnya oleh orang berbangsa indon mcm korang!!

Dimana Hak orang asal/asli dibumi malaya!! Kami akan tentang hal ini habis2an!!!

Negara Ini adalah negara kami!! Bukan milik pendatang macam korang!!! Malaysia adalah Negara Malaya!!!! Hidup malaya!!! Hancurkan pendatang melayu macam korang!!!

Datang Malaya memporak perandakan sahaja!! Semua tanaman milik korang, semua tanah hak korang semua tempat korang nak!!! Beringatlah kembali zaman korang!!

Orang asal & Orang asli!! Mari kembalikan maruah kita sebagai pemilik kekal negara malaya!!!

Hang Tuah juga adalah seorang cina yg membantu Malaya!!!

Buat malu!!!!!!

Anonymous said...

Nasib ko la dyana... Dihayak dek cina kulu ke hilir, jangan sampai temakan benda alah yang kaki pendek tu... Dah le, kalau dah banyak gathering kalau diaorang tipu kau benda haram tu halal pun kau x tau agaknye ye

Unknown said...

Moga Allah selamatkan dyana daripada tersesat bersama golongan yang menentang hukum Allah.
Islam itu bersaudara.

Anonymous said...

Memanglah miskin tegar tak ada kat pulau pinang sebab org miskin mana mampu duduk pulau pinang. Rumah mahal.

Anonymous said...

Thiz is bn blog

 
 
Blogger Templates