Social Icons

Pages

Wednesday, June 11, 2014

EKSKLUSIF !!! PUNCA OSTAZAH #ABBYABADI DI CERAI TALAK SATU DIDEDAHKAN !!!


Tak berubah jugak Si Ostazah Pening ni rupanya.Ingatkan dia ni jenis manusia yang dah terantuk dia terngadah.Tapi tidak rupanya.Dia masih dengan perangai lama dia.Kalau dulu,masa dia nak bercerai dengan suami dia yang dulu tu pun sama jugak perangai yang dia buat.Puas dia meroyan macam orang tak tentu arah.Habis dijajanya cerita pasal kes penceraian dia tu ke laman-laman media sama ada media elektronik atau pun ke media cetak.Bersusun cerita dia je keluar hari-hari.Walhal,yang menjadi punca kepada perceraian dia dengan suami yang sebelum ni pun bukan salah orang lain,tapi salah diri dia sendiri jugak. 

Dia yang syak suami dia bukan-bukan.Dia secara tak sengajanya menuduh suami dia berkhalwat dengan orang lain sedangkan pada ketika itu dia bukti apa pun tak ada.Tapi dia tetap jugak meroyan dalam laman media.Kononnya dia mendakwa diri dia telah menjadi mangsa pengabaian Si Suami.Tapi bila keputusan mahkamah menetapkan yang suami dia tak khalwat,diam pulak dia.Jadi sekarang ni tak de beza pun dengan kes yang dulu.Si Ostazah Pening masih lagi cuba nak menagih simpati dari orang luar terhadap nasib malang yang menimpa dirinya.Maka sebab itulah dia paparkan lukisan dan video anak dia dilaman media sosial Instagram bagi tujuan tersebut. 

Semuanya tu hanya taktik nak meraih simpati je.yang salah dalam kes perceraian dia kali ni pun bukan orang lain tapi diri dia sendiri jugak.Dia sebagai orang lain lebih tua GAGAL nak bimbing orang yang lebih muda.Kalau sebelum ni,hebat sangat gayanya dia nak mengkritik orang lain tak tentu arah.Pandai sangat dia kata orang lain semuanya tak reti buat kerja. Nak tarbiyahkan orang macam mana kalau dengan suami sendiri pun dia GAGAL nak berikan tarbiyah supaya berubah perangainya ???

Cakap biar serupa bikin la woi !!! IRONIKnya,suami dulu yang dia tuduh melakukan khalwat dengan orang lain tu tetap bahagia sampai hari ini.Dia jugak yang huru hara akibat perangai buruk dia sendiri.Jadi tak perlu la dia nak meroyan tak tentu arah macam orang yang hilang akal. Semua tuduhan dan dakwaan yang dia buat selama ini dah terpalit pada muka dia sendiri.Sewajarnya dia jadikan ini sebagai satu pengajaran dan khifarah supaya dia jangan suka sangat nak menyalahkan orang lain. Ingat diri sendiri tu bukannya bagus sangat.Jadi,tak payah la dia nak berlagak !!!

NAK LAGI PUNCA SEBENAR ???

Nampaknya kisah rumahtangga Abby Abadi & Noor Fahran semakin dramatik selepas pihak lelaki hari ini tampil mendedahkan yang beliau sering menjadi mangsa keganasan domestik atau deraan Abby Abadi secara mental dan juga fizikal.Menerusi laporan mStar Online hari ini,Noor Farhan mendedahkan Abby Abadi buat pertama kali mencederakan dirinya sekitar Januari tahun ini apabila mengetahui (ketika itu) suaminya ada memberitahu rakan yang mereka sudah tiada hubungan.Abby Abadi khabarnya sekali lagi bertindak agresif mencakar muka & lengan kirinya pada 17 Mei lalu selepas dia enggan berbincang mengenai kes perceraian mereka yang dilafazkan menerusi khidmat pesanan ringkas (SMS) yang sedang berjalan di mahkamah.

“Kecederaan fizikal dan emosi menjadi antara sebab utama mengapa saya menceraikan dia (Abby) dan sudah tawar hati untuk meneruskan perkahwinan ini yang memberi tekanan kepada saya sepanjang beberapa bulan ini,“ ujar Noor Farhan yang ditemui. 

Noor Farhan juga mendedahkan yang mereka sering bertengkar ketika Abby tidak mempunyai wang & ekoran itu juga sering memberikan tekanan kepada lelaki itu sehingga beliau mengambil keputusan untuk tidak pulang ke rumah.

"Setiap kali tidak mempunyai wang dia akan menyerang & mendesak saya sehingga pergaduhan akan tercetus di antara kami malah dia sering mengatakan saya tidak mendatangkan apa-apa faedah kepadanya.saya tidak pulang ke rumah kerana ingin ruang untuk memperbetulkan keadaan tetapi sikapnya yang sering memaksa dan mendesak membuatkan saya tertekan,”tambahnya lagi.Cukuplah,Saya tidak akan rujuk kembali dengan dia kerana dia telah mencederakan saya dan perasaan sayang sudah tidak ada dalam diri saya,“ jelasnya.

IKUTI KISAH DI BAWAH

Pelakon dan aktivis PAS,Abby Abadi,37 dan suaminya,Muhammad Nor Farhan Che Bakar,24,sah bercerai talak satu selepas Mahkamah Rendah Syariah Gombak Timur di sini,mensabitkan lafaz cerai kedua yang dibuat Muhammad Farhan melalui Khidmat Pesanan Ringkas (SMS) pada 9 Mei lalu adalah sah.

Bagaimanapun,bagi permohonan pengesahan lafaz cerai pertama juga melalui SMS pada Januari lalu yang dihantar Muhammad Nor Farhan kepada rakannya tidak disabitkan jatuh talak berikutan ia tidak memenuhi rukun dan syarat sah talak. - BH

APA KATA ANDA ???

RENUNG-RENUNGKAN
Post a Comment
 
 
Blogger Templates