Social Icons

Pages

Wednesday, June 11, 2014

KANTOI !!! #LIMGUANENG JILAT LUDAH SENDIRI !!!


Bermula dari 1 Jun 2014,pelancong Pulau Pinang telah dikejutkan dengan cukai katil (bed tax) yang dikenakan oleh kerajaan DAP Pulau Pinang.Sebelum ini pakatan pembangkang mengadakan demo membantah perlaksanaan Goods and Services Tax (GST) yang bakal dilaksanakan April 2015.

Dalam keadaan pakatan mengkritik hebat GST yang merupakan cukai untuk mengurangkan beban pengguna dengan sistem yang lebih teratur,DAP Pulau Pinang pula mengenakan cukai tambahan yang membebankan rakyat.Kita perlu tahu sebelum ini,dalam keadaan sedar tidak sedar kita dikenakan cukai jualan 10% + government tax 5% (15%). Dengan perlaksanaan GST maka SST (15%) ini akan dihapuskan dan digantikan dengan GST yang Cuma 6% sahaja.nampak tak perbezaan nya ??? memang RM3 nampak murah tapi bayangkan tiap-tiap hari beratus-ratus pelanggan hotel bayar !!! mal;as nak ulas panjang-panjang,fikir lah yekkk wahai puak pembangkang

APA KATA ANDA ???

RENUNG-RENUNGKAN

4 comments:

Anonymous said...

KEBANYAKAN PENGINAP ADALAH WARGA TEMPATAN YANG MENGHABISKAN MUSIM CUTI UNTUK BERSANTAI DI PP.

DALAM KATA LAIN WARGA TEMPATAN ADALAH PENYUMBANG TERBESAR KEPADA KHAZANAH YANG DI PEGANG KUNCINYA OLEH DAP & CO.

SentiasaPanas said...

Padan muka cacai pakatan, lps ni cukai katil kat rumah kot..

Chye PR Sejati said...

TAK NAK PIKIR, AKU NAK JILAT JUBOR CINA JUGAK!

Anonymous said...

kalau dulu barang murah dan ada line clear tetapi kini pulau ini hanya boleh dibanggai dengan kehadiran pendatang asing, rumah urut dan dot. dot. dot.

dek kerana ada jambatan bolehlah ke seberang sana, kalau tidak maka tidak berbaloi dan buang karan aje, he he.

 
 
Blogger Templates