Social Icons

Pages

Thursday, July 03, 2014

KURANG AJAR !!! PIHAK GEREJA BERDEGIL NAK GUNA #KALIMAHALLAH !!! NAMPAK TAK PERMAINAN MEREKA ???


DAP sering merujuk kepada UMNO dengan panggilan ‘Jahat’ atau ‘Evil’ atau lebih tepat,‘iblis’.Tindakan menyamakan musuh dengan ‘iblis’ adalah sinonim dengan sikap ekstremis Kristian mahupun Islam.PAS telah lama gemar menyamakan UMNO dengan iblis atau syaitan.Namun PAS sanggup pula berkawan dengan syaitan tetapi tidak sekali-kali dengan UMNO.Berpegang kepada pendirian yang sama, iaitu menganggap UMNO sebagai ‘iblis’ maka kedua-dua PAS dan DAP kini bekerjasama memperjuangkan Kristian.Apa yang pelik ialah PAS memperjuangkan Kristian atas nama Islam.Akibatnya,kalimah ‘Allah’ dijadikan permainan politik serta alat pembangkang untuk menyerang UMNO.Ini adalah sedikit dari berpuluh-puluh petikan artikel atau komen dari pihak DAP yang merujuk kepada UMNO sebagai ‘evil’ :

1. Don’t get distracted by Umno-BN’s evil ways 
February 1, 2013
FMT LETTER : From Jackson Ng, via e-mail 

2. Friday, 3 May 2013
How low can the evil, corrupt and racist BN-Umno go … 

3. Anwar: Umno Evil, Increases Imprisonment to 10 Years 
NEW MALAYSIA TODAY
THURSDAY, JANUARY 16, 2014 
The Sickness of UMNO-BN with the Malaya Agong-Sultan Approval.. So $20 Million used to address the Evil of Price Rise created by EVIL UMNO-BN with Sultan Agong Approval. Chicken feed when you take into consideration that Najib’s Resident cost $7 Million of electricity Bill to run a Year. Keep changing your lifestyle to try to make that $2 saving to support the Evil UMNO-BN Terrorist Regime …Approved by Sultan-Agong….SHi@#$%^&*(! 

 4. Guan Eng blames Umno for ‘misleading booklet’ By Adib Zalkapli 
THE MALAYSIAN INSIDER
 February 05, 2011
“The state government will not keep quiet and be blamed for others’ mistakes especially the mistakes of the evil Umno,” said Lim. 

5. Anwar’s bumpy road to Kajang a reminder of Umno’s shenanigans 
NEWS ANALYSIS BY THE MALAYSIAN INSIDER
February 02, 2014 
In the throes of Malaysians debating the correctness of Datuk Seri Anwar Ibrahim contesting the Kajang state seat, comes a stark reminder that evil resides in Umno. 

6. Protect Dyana,pleads Kit Siang to Teluk Intan people BY LEE SHI-IAN 
Published: 22 May 2014
DAP today appealed to the people of Teluk Intan to help shield and protect its candidate Dyana Sofya Mohd Daud from the “evil machinations” of Umno and Barisan Nasional (BN). 

7. Twitter Hannah Yeoh 
7 May 2013 7.00 pm 
At a walkabout to thank voters, a grandmother 80+ old told me to stay a “good” politician & not to cross to the evil side.

Alhamdulillah,Isu Kalimah ‘Allah’ yang kini telah pun selesai di mahkamah.Malangnya,kini terdapat tanda-tanda yang isu ini akan terus dimainkan oleh pihak gereja yang berikrar akan terus menggunakan nama ‘Allah’ dalam aktiviti keagamaan Kristian.Menurut pihak gereja,perintah mahkamah itu hanyalah tertakluk ke atas The Herald dan bukannya untuk aktiviti lain.Sikap pihak gereja ini menyerlahkan betapa liciknya pendakwah Kristian dalam usaha untuk menyebarkan agama itu.Sedangkan tiada satu sebab atau kebaikan pun untuk pihak Kristian menggunakan nama ‘Allah’ bagi menggantikan nama Tuhan mereka.Malah,jika Kristian berhujah bahawa dakwah disampaikan dalam Bahasa Melayu sekali pun, maka terjemahan ‘God’ kepada ‘Allah’ adalah salah sama sekali.‘God’ dalam Bahasa Melayu ialah ‘Tuhan’. 

Sampai ke hari ini,iaitu setelah kes ini selesai di mahkamah,kita masih lagi tidak mampu memahami keperluan Kristian untuk menggantikan nama Tuhan mereka secara tiba-tiba.Justeru,tidak hairanlah apabila Kristian gagal memenangi kes ini di mahkamah.Bagaimanapun,sikap degil,melanggar undang-undang,sengaja menimbulkan ketegangan serta licik pihak gereja membuat kita tertanya-tanya mengenai ajaran sebenar agama Kristian.Apa yang kita sedia maklum,agama Kristian seperti juga agama-agama lain menganggap sikap ini sebagai salah dan berdosa. Di dalam Injil sendiri ada menyebut : “Jesus warns us of deceivers and liars in Matthew 24:24.We should recognize the liars and deceivers and protect our souls against them.Hold on to the truth and do not allow anyone to penetrate it.”

roverbs 6:16-19 There are six things that the Lord hates, even that are an abomination to him: haughty eyes, a lying tongue, and hands that shed innocent blood, a heart that devises wicked plans, feet that make haste to run to evil,a false witness who breathes out lies, and one who sows discord among brothers. 

verbs 26:24-26 Whoever hates disguises himself with his lips and harbors deceit in his heart; when he speaks graciously, believe him not, for there are seven abominations in his heart; though his hatred be covered with deception, his wickedness will be exposed in the assembly. 

Kesemua ayat-ayat dari Injil di atas jelas melarang penganut Kristian menipu,berbohong atau bermuslihat di mana ia merupakan satu dosa. Tidak ada pengecualian dalam hal ini termasuk bagi tujuan dakwah.Berdasarkan ayat-ayat ini,maka siapakah yang bersikap seperti iblis sebenarnya ??? Telah terbukti kini bahawa pihak Kristian cuba berdakwah dengan cara bermuslihat iaitu menggunakan nama ‘Allah’ bagi memudahkan mereka mendekati umat Melayu-Islam serta mengelirukan mereka.Pihak Kristian juga menipu dan sengaja mencetus ketegangan dengan membayangkan bahawa kerajaan bersikap berat sebelah.Lebih jahat lagi,pihak Kristian juga berdegil dan enggan akur dengan arahan mahkamah sejak dari mula.Apa yang dilakukan oleh pihak Kristian ini mampu membawa kepada kerosakan yang besar,malah pertumpahan darah jika berlaku di negara lain. 

Walaubagaimanapun,kita bertuah kerana umat Islam di Malaysia cukup matang dan bijaksana dalam menangani provokasi pihak Kristian.Umat Islam tetap menggunakan saluran yang betul dan cuba sedaya upaya menangkis hujah dangkal serta kedegilan pihak Kristian dengan cara yang berhemah. Oleh yang demikian, sekali lagi kita ingin bertanya kepada pihak gereja, siapakah ‘evil’ yang sebenar ???

APA KATA ANDA ???

RENUNG-RENUNGKAN

3 comments:

Anonymous said...

Pengikut kristian digelar penganut. Pengikut islam digelar penganut, pengkut hindu digelar penganut dan seterusnya pengikut apa jua agama adalah penganut.

Agama anjur sifat tolak ansur tetapi penganut buat sebaliknya tolak beransur ansur.

Agama anjur silaturahim di kuatkan tetapi penganut memutuskannya.

Makanya kalau sesama penganut boleh bermasam muka kerana tidak dapat menegakkan benang yang basah, apalah sangat penganut berlainan agama.

Anonymous said...

pada penganut kristian ko pakai lah nama BABUN KE,MAWAS KE,CHIPAN KE,CHIPANZI KE ATAU KETENGKOEY pun boleh juga kan sedap didengar....
contohnya.. KETENGKOEY KAU AMPUNKANLAH DOSA2 PENGANUT KRISTIAN SELURUH DUNIA kan cantik tu...

Anonymous said...

Kalau benar ada pihak percaya al-Kitab muslim arahkan mereka guna itu dan ini, bukankah lebih baik mereka tinggalkan kitab yang lain-lain itu (kitab lama)?

Bukannya apa, kitab yang lama tu sudah tercemar makanya eloklah guna yang baru...masih ori dan belum tercemar.

 
 
Blogger Templates