Social Icons

Pages

Monday, December 15, 2014

#KALIMAHALLAH !!! #LIMGUANENG BERDOLAK DALIH !!! UMNO BN JUGAK YANG KENA ??? APA CERITA NI ???


Setiausaha Agung DAP Lim Guan Eng mendakwa tindakan polis yang mahu menjalankan siasatan terhadapnya berhubung jaminannya mengenai penggunaan kalimah Allah oleh bukan Islam di Pulau Pinang adalah akibat 'mainan media umno'.Beliau berkata demikian sebagai mengulas kenyataan Menteri Dalam Negeri Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi yang memberitahu perkara itu akan disiasat sekiranya ada laporan polis dibuat berhubung perkara itu.

"Ini bukan isulah,kamu tahulah media Barisan Nasional (BN).Saya sudah keluarkan kenyataan.Terima Kasih," katanya ringkas kepada pemberita dalam satu majlis DAP semalam.

ok,Lim Guan Eng kata ini semua media Barisan Nasional.jom kita lihat sapa yang benar dan siapa yang salah

Ketua Menteri Pulau Pinang Lim Guan Eng memberi jaminan hari ini,tiada larangan dikenakan terhadap masyarakat bukan Islam di negeri itu daripada menggunakan kalimah "Allah".Katanya,Enakmen Pentadbiran Agama Islam Negeri 2004, yang dilampirkan padanya satu fatwa berhubung perkara itu pada 2010,tidak terpakai kepada orang bukan Islam. 

"Masyarakat bukan Islam tidak tertakluk di bawah undang-undang Islam," kata Lim pada sidang media di pejabatnya di Komtar hari ini.

“Enakmen itu hanya digunapakai oleh masyarakat Islam,tidak oleh bukan Islam.Jadi,tiada isu timbul," katanya mengulas gesaan Pengerusi Biro Keharmonian Agama MCA Datuk Seri Ti Lian Ker agar Pulau Pinang membatalkan larangan itu. - Malaysian Insider

ADAKAH ITU PUN MEDIA BARISAN NASIONAL ???

ANDA YANG BERITAHU LEPAS TU TUDUH KERJA UMNO ???

KAN DAH DIBERITAHU SELAIN DARI AGAMA ISLAM TAK BOLEH GUNA KALIMAH ALLAH !!!

APASAL DEGIL SANGAT NI ???

kalau anda nak tahu wahai Lim Guan Eng,kalimah Allah adalah antara 40 perkataan yang tidak boleh digunakan oleh orang bukan Islam di Pulau Pinang yang telah diluluskan kerajaan pembangkang diterajui DAP menerusi perkenan Yang di-Pertuan Agong.Selain Allah,antara perkataan lain yang dilarang penggunaannya oleh orang bukan Islam adalah ‘solat’,‘surau’ dan ‘masjid’.sebagai Ketua Menteri,anda tidak sepatutnya menjadikan isu tersebut sebagai modal politik untuk mendapatkan perhatian orang ramai.anda harus sedar bahawa anda sebenarnya berada dalam sistem Persekutuan dan bukanya sebuah negara republik.ada faham kaaa ??? 

APA KATA ANDA ???

RENUNG-RENUNGKAN

No comments:

 
 
Blogger Templates