Social Icons

Pages

Saturday, April 18, 2015

#PRKPERMATANGPAUH !!! KELUARGA #ANWARIBRAHIM BUAT HAL LAGI ??? APA CERITA NI ???


keluarga anwar ibrahim buat hal lagi ??? kenapa ??? ini kerana Kak Wan berdegil untuk mencalonkan dirinya untuk jadi calon.kalau tak jadi pun beliau akan letakkan Nurul Nuha.bukan kah ini keluarga anwar ibrahim.dah tak ada orang lain ker yang akan jadi calon PRK Permatang Pauh ??? kenapa tak cari orang permatang pauh ??? kan ada ketua bahagian di situ ??? mana tau beliau layak.tapi kalau ketua bahagian tu anwar ibrahim jugakkk cari lahh pembantu kerrr !!! berbalik dengan kempen pula,memang pening dibuatnya kalau jentera kempen pilihan raya pakatan pembangkang turun padang di Permatang Pauh bermula 27 April nanti.Di kawasan pusat daerah me­ngundi (PDM) yang ramai pe­ngundi Cina,misalnya PDM Cross Street atau PDM Berapit Road,peraih undi DAP tidak akan menang tangan sibuk bantai hudud dibawa Pas. 

Di Guar Perahu dan Sama Gagah pula orang Pas mempertahankan hudud.Walaupun Penanti,salah satu dari tiga DUN dalam Permatang Pauh,wakil rakyatnya dari Parti Keadilan Rakyat (PKR),jangan ditidakkan pengaruh Pas di situ.Orang Pas ramai,banyak pondok agama sekitar Penanti.Lagipun,sekutu rapat DAP dalam pakatan,PKR sudah terlalu lama di Permatang Pauh.menyingkap sejarah permatang pauh,Anwar sahaja sudah 33 tahun,sejak 1982 lagi.Lama sangat.Tetapi apa yang dibuatnya.Duduk dalam kerajaan selama empat penggal dan keluar kerajaan pun,masih tidak ada apa-apa.Mendakwa UiTM dibawanya masuk ke Permatang Pauh,tetapi sebenarnya usaha Perdana Menteri waktu itu.Memprojekkan diri dengan pang­gilan ‘pak sheikh’,tetapi terbukti bersalah pula di mahkamah atas kes liwat.Boleh percayakah lagi orang Permatang Pauh dengan PKR ini ??? 

Apabila Presidennya,Datin Seri Dr. Wan Azizah Wan Ismail menang di Permatang Pauh ketika itu,dia terus ‘resign’,kosongkan kerusi pula untuk suaminya.Di Kajang tempoh hari,boleh pula suruh wakil rakyatnya berhenti sebab nak letak anggota keluarga di situ.DAP pun satu hal. Untuk persiapan Pilihan Raya Kecil Parlimen Permatang Pauh ini, ada dipanggilnya orang Pas bermesyuarat ??? Atau DAP-PKR sahaja.Semasa kempen pilihan raya umum lalu,DAP banyak janji sini,janji sana.Ada 14 isu yang mahu diselesaikannya.Antaranya, ke­sesakan, banjir,hakisan tanah dan lain-lain lagi.Tetapi,satu pun tak selesai.Malah Pulau Pinang lagi teruk sesaknya,surcaj air meningkat,cukai tanah dan cukai pintu naik.Kalau letak kereta 40 sen sejam,kena beli satu buku (kupon) berharga RM5.Rumah kos rendah pula langsung tidak diusik.Keutamaan bina rumah di bahagian pulau pun sangat tinggi, dijual pada harga sekitar RM500,000.Slogan nak bantu rakyat tidak ada.Slogan tinggal slogan.macam apa yang saya kata di atas,sampai masanya elok pengundi Permatang Pauh ubah selera.Tukar kepada calon lain pula.Dulu,Wan Azizah turun berkempen,menangis,raih simpati.Sekadar berbuat begitu,tidak ada apapun di Permatang Pauh.bagaimana nak atasi masalah ni ??? PAS harus bertanding !!! ada berani ???

APA KATA ANDA ???

RENUNG-RENUNGKAN
Post a Comment
 
 
Blogger Templates