Social Icons

Pages

Friday, November 20, 2015

KENAPA NAK HARAMKAN #NURULIZZAH MASUK KE SABAH ??? KENAPA TAK LUCUTKAN JERRR KEWARGANEGARAAN ???


yang ni saya rasa pembaca Badut Rakyat kena ambil kira !!! Jika dilihat track record,Nurul Izzah sememangnya gemar menggunakan pendekatan fitnah untuk survival politik dan untuk menarik perhatian.Perjumpaan beliau dengan anak perempuan Almarhom Sultan Kiram yang menjadi jurucakap para pengganas Kiram ketika tentera mereka menyerang Lahat Datu ianya perlukan penjelasan daripada Nurul Izzah dan siasatan terperinci dijalankan .Jika terbukti ada agenda subersif tindakan tegas perlu dilakukan dan jangan dibiarkan nasi menjadi bubur.



tak cukup lagi kerr dengan korban angkatan bersenjata kita di Lahat Datu pada 2013 lalu ??? Lihat sahaja bagaimana liciknya beliau memenangi kerusi MP Lembah Pantai dalam PRU 13 yang lalu dengan pendekatan menabur fitnah terhadap calon BN Raja Nong Chik.Tidak cukup dengan fitnah teraebut beliau juga telah menjaja fitnah di Indonesia yang kononnya kapal selam Scorpane yag dibeli TLDM tidak boleh menyelam.Sanggup merosakkan imej Malaysia di mata dunia.Beliau sememangnya seorang yang licik dan kaki fitnah.Jika terbukti beliau sememangnya ada hubungan dengan usaha pengganas Kiram yang mahu merampas Sabah menggunakan gerakan ketenteraan.saya cadangkan lucutkan sahaja kewarganegaraan beliau.biar beliau tahu Malaysia ada undang-undang.beliau boleh jumpa dengan sesiapa sahaja tetapi kenapa nak jumpa dengan anak perempuan Almarhom Sultan Kiram.tak ada orang lain kerrr ??? ini juga memalukan negara.anda faham kann apa yang saya maksudkan ???

saya harap Izzah tidak bagi alasan bodoh kenapa dia beramah mesra dan duduk makan bersama dengan Jacel Kiram,anak Jamalulail Kiram yang bertanggungjawab mengarahkan tenteranya membunuh anggota polis dan tentera Malaysia serta menakutkan rakyat Sabah Mac 2013 yang lepas dengan menceroboh Lahad Datu.saya sudah baca kenyataan seorang pemimpin DAP yang mengatakan Izzah mungkin tidak kenal Jacel Kiram, maklum lahh pemimpin politik macam dia berjumpa dengan macam-macam orang kata si DAP.Mana boleh tak kenal,masa pencerobohan itu berlaku,Jacel adalah jurucakap kepada bapanya,hari-hari muka keluar TV mustahil tak kenal.Tak tahulah kalau masa pencerobohan itu berlaku Izzah hilang akal sekejap,pencerobohan habis baru akalnya kembali semula.Kita fahamlah,dua-dua pun anak penceroboh,satu ceroboh negara orang, satu lagi ceroboh dubor orang,ceroboh jugalah kan,tapi tak bolehlah buat macam perjumpaan persatuan anak-anak penceroboh pulak bersantai santai macam takde apa hal yang berlaku seperti saya katakan diatas.

saya ulang balik,banyak nyawa dah terkorban dalam kejadian tersebut,ada anak kehilangan bapa,ada isteri jadi balu dan sebagainya,kena sensitiflah.Dulu bila Anwar dikaitkan dengan pencerobohan tersebut,mati-mati nafi ada kaitan tapi sekarang macam mana ??? Masih nak nafi lagi ??? Apa pun,pertemuan ini mewajarkan satu siasatan dijalankan untuk mengenal pasti apa sebenarnya hubungan antara 2 orang ni dan sama ada ia boleh mendatangkan ancaman kepada negara kita.Dulu ada janji nak mendedahkan nama pemimpin pembangkang yang berulang alik menemui Kiram ini sebelum pencerobohan berlaku,saya rasa sekarang adalah masa yang paling sesuai untuk mendedahkan nama-nama tersebut.Kena ingat,senjata dan jumlah tentera yang ramai bukanlah petunjuk kalah menang perang,tapi musuh dari dalam.Kota Melaka tak tumbang ke tangan Portugis kalau bukan kerana si Kitol dedah strategi pertahanan kepada musuh.


APA KATA ANDA ???

RENUNG-RENUNGKAN
Post a Comment
 
 
Blogger Templates