Social Icons

Pages

Friday, November 20, 2015

KANTOI !!! MEMEKAK KAT KERAJAAN AKHIRNYA #IKEA JUGA DISERBU !!!


semalam,bila IKEA Cheras yang baru dibuka,diserbu orang entah datang dari negara mana,yang pasti bukan rakyat Malaysia sebab rakyat negara kita kan hidup melarat,mana mampu nak serbu-serbu shopping complex baru bukak macam tu,nak makan pun tak mampu,nak serbu macam mana tak caya,rujuk Facebook dan portal pro pembangkang,hari hari ada kisah sedih macam itu.Tapi yang berlaku,sebaliknya pulak.sebelum ini,sebuah gedung kasut di Shah Alam terpaksa membatalkan jualan sebab tak terkawal dengan ramai.rakyat mana yang datang tu ???


apa pun saya nak bagitahu awal-awal,tak ada tajaan apa pun cakap pasal IKEA ni,cuma nak kaitkan dengan drama pembangkang hari-hari kononnya rakyat Malaysia kita ni hidup merana,melarat,sana tak makan,sini tak makan,tapi asal ada gedung membeli belah baru buka,berpusu yang datang.GST tak GST,datang serbu beribu.Jadi takdelah susah.Dimana yang susah kalau serbuan-serbuan macam ini selalu berlaku ??? Itu pasal bila ada cadangan Menteri untuk menjimatkan,mengurangkan beban,dibalas dengan troll berpanjangan sebab rakyat kita majoritinya bukan hidup susah pun,di ayat macam itu saja,realitinya kosong.adalah sana sini sikit tapi soal majoriti yang kita cerita ni.tak faham maksud saya ??? maknanya rakyat malaysia mampu hidup walau apa pun yang berlaku.lain kali takyah cerita pasal kehidupan rakyat malaysia wahai pembangkang.yang penting usaha dan tawakal serta doa.itu yang yang penting.Rezeki ALLAH yang beri.tak perlu nak merungut kata itu ini,kesudahannya bila buka je tempat baru,anda juga yang serbu 

APA KATA ANDA ???

RENUNG-RENUNGKAN
Post a Comment
 
 
Blogger Templates