Social Icons

Pages

Monday, July 25, 2016

APA MASALAH RAKYAT MALAYSIA NI ??? APA CERITA KES #LGE #LIMGUANENG #DAPRASUAH ???


apa masalah rakyat malaysia ni ??? ni yang saya hairan sangat-sangat.bukan hairan sebab rakyat malaysia ni cerdik,tapi saya hairan kenapa ada segelintir rakyat malaysia terlalu beri sangat perhatian kepada saman sivil oleh Jabatan Keadilan USA (DoJ) terhadap 4 individu.kalau anda nak tahu ada diantara 4 individu ni,mereka bukan rakyat Malaysia pun.masalah rakyat malaysia ni pulak memejamkan sebelah mata kepada pendakwaan membabitkan Ketua DAP dan Ketua Menteri Pulau Pinang, Lim Guan Eng.Kes berkaitan DoJ itu pangkalnya kita dah tahu,hujungnya belum apa-apa lagi.Tidak ada harta siapa yang dirampas,tidak ada wang siapa yang hilang dan sebagainya setakat ini, tidak ada.

Kalau ada sila sebut Mahkamah mana satu buat keputusan itu ??? Malah yang disebut DoJ dalam sidang media kelmarin pun adalah pernyataan dari si penuduh (kuncu-kuncu Mahathir) sahaja.Tun Mahathir ni orang yang nak jatuhkan Datuk Seri Najib,jadi cakap dia pasal Datul Seri Najib siapa nak pakai.Samalah macam si polan A berdendam dengan si polan B,siapa nak percaya cakap si polan A mengenai si polan B.Dah tentu dia berdendam,memang tak ada yang baik mengenai si polan B keluar dari mulutnya.Tak hairan disebalik sensasi kes ini bila dicetuskan media dedakan Mahathir, yang menjadi trending secara automatik di media sosial ialah #beStrongPM,bukan #longliveMahathir dan yang seumpama itu.Orang tak percaya pun apa kuncu Tun Mahathir ni semua cakap pasal Datuk Seri Najib.tak percaya jom lihat gambar di bawah



UNTUK SELANJUTNYA

Rakyat patutnya bimbang dengan kes Guan Eng sebab dia sekarang ialah Ketua Menteri Pulau Pinang dan mengintai peluang pegang jawatan tinggi dalam kerajaan persekutuan kalau Pakatan menang dalam PRU14.Dalam erti kata lain,kalau dia didapati rasuah,negara akan diperintah,antara lain,oleh seorang perasuah !! Tak bimbang kerr ??? Betul Guan Eng hilang kelayakan selepas dijatuhkan bersalah tapi proses rayuan tu panjang,selama itu biarkanlah dia jadi apa yang Pakatan akan letak dia nanti.Yang dok bimbang pasal kes DoJ tu apahal ??? 

Itu hanya saman sivil,hasil dari laporan yang dibuat kuncu-kuncu Mahathir.Kemuncak kepada kes itu nanti pun hanyalah wang/harta yang dipersoalkan itu akan dipulang balik kepada 1MDB,apa yang rakyat rugi ??? Itu kalau betullah keputusannya macam itu, kalau 4 defendan dalam kes itu boleh buktikan sebaliknya,tidak ada apalah yang berlaku.1MDB pun tak bising wangnya hilang FBI pun tak siasat sama ada betul wang 1MDB hilang,kes ini hanya berdasarkan laporan yang dibuat kuncu-kuncu Mahathir semata-mata,tak faham kenapa rakyat perlu rasa bimbang dan cemas kepalang ??? Ini sebenarrnya cara nak undang campur tangan asing dan dalam masa yang sama,alihkan perhatian rakyat dari kes rasuah yang maha dahsyat di Pulau Pinang.

APA KATA ANDA ???

RENUNG-RENUNGKAN

1 comment:

Unknown said...

Saya kui kebenaran penulisan aadmin. Sebab kes LGE ni tdk kurang hebat gak. Utk buat penilaian syarikat swasta dlm kajian pembinaan terowong pun menelan lbh 300 juta. Yg menyebabkn di pandang sepi kerana akibat pendakwaan berpilih maka beliau memanipulasikan kesnya agar dia adalah mangsa dan dianggap HERO. Umno kena bijak bro. Bukan nk salahkan Najib dan kerajaan. Kalau ahli Umno bertegas pada awal lagi utk mendesak presiden ambil tindakan berkenaan isu 1Mdb dan agensi penyiasat amanah. Pasti LGE menggelupur. Silap2 Warga p Pinang akan menolak beliau secara total. Tiada pendakwaan berpilih. Apa nk kata skrg. Nasi dah jadi bubur. Tapi blum lagi terlambat utk UMNO memperbetulkan keadaan.

 
 
Blogger Templates