Social Icons

Pages

Tuesday, July 26, 2016

EKSKLUSIF !!! #1MDB @1MDB !!! APA ITU #MALAYSIAOFFICIAL1 ??? INI JAWAPAN SEBENAR !!!


nampaknya masih ramai yang gagal memahami apa itu Malaysia Official 1 dan ramai yang menuduh Malaysia Official 1 Bertanggungjawab dan macam-macam lagi.apa yang huru hara sangat pasal identiti Malaysia Official 1 (MO1) yang dinamakan dalam saman SIVIL Jabatan Keadilan Amerika Syarikat (DoJ) kelmarin,saya pun tak faham.Adakah harta MO1 yang nak kena rampas ni kalau saman itu berjaya ??? Kalau bukan,apa isu ??? Hanya 4 penama sahaja yang berhadapan dengan KEBARANGKALIAN hartanya akan dirampas kalau saman SIVIL ini berjaya.Mereka ialah Riza Aziz,Jho Low,Khadem Al-Qubaisi dan Mohamed Ahmed Badawy Al-Husseiny.Kalau ada harta yang nak dirampas pun ialah harta 4 orang inilah.Bukan MO1.siapa pun lah dia tu.

saya menjangkakan orang yang mensensasikan isu MO1 ni adalah seorang yang tidak begitu pandai masa sekolah dulu,jadi tidak faham apa yang dimaksudkan dalam saman sivil itu.atau paling tidak otaknya ada tapi tidak berguna,ikut saja apa yang orang lain bisik kepada dia.MO1 ni sebenarnya sama macam nasib 1MDB jugak.Tidak terlibat tapi dilibatkan oleh dalang yang membuat laporan kepada DoJ kononnya 4 orang ini mencuri wang 1MDB dan kemudian terlibat dalam aktiviti penggubahan wang haram.Dalang itu adalah Tun Mahathir dan kuncu-kuncunya.Lagipun MO1 ini bukan satu-satunya ‘short form’ yang ada dalam saman SIVIL tersebut.Ada juga :

1. 1MDB Officer

2. 1MDB Officer

3. 1MDB Officer 3 

4. Petrosaudi CEO 

5. Petrosaudi Co-Founder 

6. 1MDB Chief Financial Officer 

7. Hollywood Actor 1 

8. Singapore Banker 1 

9. Low EMI Partner 

10. Goldman Managing Director 

11. Chairman IPIC 

Adakah semua yang dinyatakan di atas ni kena dakwa ??? Justeru,berhentilah jadi bodoh,benda takda isu,nak buang masa buat apa ???

APA KATA ANDA ???

RENUNG-RENUNGKAN

5 comments:

Anonymous said...

Tolonglah baca report tu. Kan laporan dah bagi gambaran siapa itu Official no.1. Janganlah jadi badut.

Unknown said...

Memang kamu badut

MO1 not Najib said...

Malaysia Official 1 tu bukan Najib, tu orang lain yang ada akaun Ambank yang terima duit USD600 juta (RM2.6b) . Takkan la orang yang sama dengan Najib. Ish korang ni, dalam dunia perbankan tiap hari masuk duit amount yang sama la, takkan tak boleh pikir?? Pastu tak semestinya bila dia cakap Malaysia Official 1 tu ada family related dengan Riza Aziz tu Najib? Mungkin banyak lagi family Riza Aziz tu yang berkuasa besar dalam 1MDB dan ada akaun Ambank dan kena masuk pulak duit USD600 juta tu. Bukan Najib la oiii!!!!

Anonymous said...

...dalam keadaan macam ni pun dengan bangganya diumumkan 1MDB nenaja orang kampung pegi haji, apa komen ustaz, ulama dan mufti bila syarikat yang sarat hutang buat derma taja orang pergi haji...

Anonymous said...

Kelakar la enko badut rakyat...

 
 
Blogger Templates