Social Icons

Pages

Wednesday, August 10, 2016

FAKTA !!! CELAH MANA #BERSATU UNTUK RAKYAT MALAYSIA ???


adakah anda ingat dengan 1 parti yang terpisah dari PAS Iaitu PAN ??? mereka kecewa kerana kononnya PAS tak bagus dan macam-macam lagi.dari asal penubuhan PAN dulu saya dah hairan,apa gila dengan trend segelintir puak tak tentu akal ni tubuh parti dengan gelar-gelar baik begitu,bila susur galur jadinya tidaklah sesuci mana.PAN nilah,nak dipanggil Amanah,apa yang Amanah ??? Yang kalah pemilihan PAS,pakat-pakat keluar parti buat baru,wakil rakyat kawan tu semua dia sapu,amanah apa macam itu ??? Jadi panggil PAN sajalah,mana ada amanahnya.Sekarang ada Bersatu pulak. 

Macam mana parti Mahathir ini boleh jadi bersatu bila dia pun terhasil dari pecah belah orang lain ??? Mahathir cuba nak pecah belahkan UMNO,tak dapat,mana yang kecewa disamping pengkomplot yang gagal,dikutip bukak parti baru,bersatu apa macam itu ???  Nak kira macam itu,UMNO lagi lama bersatunya,awal-awal nama pun dah Bersatu (United Malay National Organzation).UMNO tu betul-betul bersatu sebab sebelum UMNO,orang Melayu berpecah belah.Ada sokong Jepun,ada sokong British,ada sokong raja-raja dan ada sokong komunis pun.

Datang Datuk Onn,tubuh UMNO,bersatu betullah,maka layak guna bersatu sebagai nama parti.Bersatu kononnya yang ada sekarang ni,hasil dari cubaan memecah belahkan UMNO yang gagal,celah mana datangnya bersatu ??? Tak hairanlah kenapa ramai lebih gemar menggelarkan parti baru ini sebagai Pribumi saja sebab memang itulah yang dia yang sebenarnya,pribumi (Melayu + Bumiputera).

APA KATA ANDA ???

RENUNG-RENUNGKAN

3 comments:

Anonymous said...

Apa yg hendak diharapakan daripada Umno sekarang ni selain daripada habuan wang ringgit dan kontrak untuk pemimpin2 nya. Orang melayu hanya dapat dedak sahaja.penyelewengan dan kronisma sudah sampai ketahap menjadi darah daging mereka. Memamg pemimpin parti bersatu ini terdiri drp orang2 yg kecewa ...kecewa kerana mereka tidak mampu mengubati penyakit umno sekarang ini.

Anonymous said...

Memang pun yang mula ajar Melayu makan dedak tu Mahthirlah orangnya.

Anonymous said...

Antara yang mabuk dedak termasuklah Muhyiddin, Mukriz, Mokhzani, Kairuddin, Shapie, Rafidah, Anwar, Mahfuz, Ananda, Vincent Tan ramai lagi termasuklah aku juga termakan dedak. Tapi tak lah sampai mabuk.

Dedak Mahathir boleh jadi gian, jika tak kena boleh jadi lalok. Mungkin adunan seorang doktot.

 
 
Blogger Templates