Social Icons

Pages

Friday, August 12, 2016

FAKTA !!! PARTI #PRIBUMI ADALAH SALAH SATU PARTI ANAK-BERANAK !!!


parti baru yang menggelarkan parti ini sebagai BERSATU sebenarnya dah lama pun UMNO lakukan dan selalu bersatu dari dulu hingga kini.kenapa berpecah ??? jawapannya senang,sebab kuasa dan jawatan !!! ramai yang menyalahkan UMNO dan keluar dari parti.kerana apa ??? kerana kalah dan macam-macam lagi.itu lahh yang berlaku !!!!

cerita pasal parti keluarga ini,di Malaysia,sebuah keluarga bertukar menjadi parti politik bukanlah perkara baru.Anwar telah melakukannya terlebih dahulu bila menubuhkan PKR pada tahun 1998/1999 sebelum Mahathir menirunya dengan menubuhkan Pribumi Bersatu kelmarin.Tapi kelihatannya Anwar lebih ‘jujur’ dalam menukar keluarganya menjadi parti politik apabila dia memastikan hanya isterinya sahaja yang boleh menjadi Presiden sejak ditubuhkan PKR itu hingga sekarang (di sebalik dakwaan mengamalkan demokrasi),sementara anaknya dipersiapkan untuk mengambil alih bila masanya sampai kelak.Jangan jadi macam Mahathir Pribumi,nak main wayang pulak.Letak orang yang diketahui boleh di kawal sebagai Presiden,dengan anak sendiri dipersiap pada kedudukan tinggi untuk mengambil alih tanpa perlu bersusah payah. 

Bertanding dalam UMNO semuanya kalah,jawatan Menteri Besar pun diberi atas ehsan Datuk Seri Najib,tubuhlah parti sendiri ya tak,boleh pusing macam mana nak pusing pun,maklum lahh,sendiri punya.Bila dikatakan bercita cita nak jadi Perdana Menteri,saman orang pulak,ini yang tubuh parti baru dengan diri sendiri diberi kedudukan tinggi tu apa pulak matlamat dan tujuannya kalau bukan nak jadi Perdana Menteri ??? Tapi mungkin jugaklah letak orang lain dulu sebagai Presiden sebab taknak terjejas kes saman anaknya tu.Apa pun persoalannya sekarang,dimana cerita rakyat dan negara ??? Selama mana rakyat akan dipergunakan bagi keluarga-keluarga berkepentingan ini mencapai cita-cita politik masing-masing ??? 

Kalau tidak memecah belahkan rakyat tu takpalah jugak,ini ada yang bermasam muka termasuk yang memutuskan hubungan keluarga kerana perbezaan fahaman politik yang dicetuskan puak-puak ini.Cukup-cukuplah rakyat diperbodohkan dengan agenda peribadi seperti ini.Berpolitik mestilah demi kepentingan rakyat dan negara.kalau tak semua pun,sebahagian besar darinya.Ini kalau dah semuanya berkenaan dia dan keluarganya,apa cerita rakyat dan negara ???

APA KATA ANDA ???

RENUNG-RENUNGKAN

No comments:

 
 
Blogger Templates