Social Icons

Pages

Friday, August 26, 2016

PARTI #PRIBUMI #BERSATU BELUM DIDAFTAR #RAFIDAHAZIZ DAN #TAMRINGHAFAR DAH TOLAK !!!


Sudah Tolak Ketika ahli ProTem parti Pribumi Syed Sadiq menyatakan cermin pintu keretanya diketuk kerana orang ramai mahu minta borang untuk menjadi ahli parti Pribumi,kita terlupa tanya,sama ada cermin keretanya diketuk berapa kali? 100 kali? 200 kali? Atau tiap kali dia pandu keretanya? Kenyataan Persepsi sebegini hanya untuk seronok sendiri sahaja.Ketika Tun Mahathir umum keluar dari UMNO,tidak pula terlihat berbondong bondong keluarnya ahli UMNO yang setia padanya ikut turut sama keluar parti.

Malah anaknya sendiri Mukhriz Mahathir dan “boneka” nya Muhyiddin Yassin juga tidak ikut sama keluar dari parti UMNO kerana mereka pilih untuk ditendang.Amat berbeza nilai seorang yang ditendang keluar dengan orang yang keluar sendiri.Malah Anwar Ibrahim pun tidak mahu keluar dari UMNO dan dia disingkir.Gambaran yang dapat dilihat ketika parti baru Mahathir ini ditubuhkan ia seolah olah terlihat seperti ada cahaya di hujung terowong bagi mereka yang memuja dan menyokong Tun Mahathir,namun sekian lama baru lah disedari ia hanya beban kepada banyak pihak terutamanya pembangkang. Walaupun pendaftarannya belum rasmi,namun personaliti tertentu sudah pun umumkan diri mereka tidak mahu terbabit dengan parti Pribumi ini. 


Terbaru,Tamrin Ghafar membuat sebaran bahawa beliau enggan bersama Pribumi Mahathir.Entah kenapa tiba tiba dia muncul memberi kenyataan sedemikian kita pun belum pasti sebabnya.Selepas kenyataan Tamrin,Tan Sri Rafidah juga umumkan dirinya masih ahli UMNO dan tidak akan menyertai parti Pribumi milik Mahathir & Son.Kita tidak ambil tahu apa perang Khairuddin dengan Muhyiddin,tapi semua pun tahu dia tidak akan menyertai parti Muhyiddin katanya.Bagi Rafidah katanya beliau terlihat senarai nama AJK parti baru Mahathir ketika berada di luar negara,lalu berasa perlu memberi tahu bahawa beliau tidak ada kena mengena dengan parti itu dan masih lagi ahli UMNO.Gambaran terlihat seolah olah menjadi ahli parti Pribumi ini sebagai satu “jinx” dan harus di jauhi.Ketika Khalid Samad cuba "justify" bahawa parti Pribumi Mahathir ini tidak sama dengan UMNO,beliau menyatakan UMNO ada lah parti perkauman dan Pribumi berpaksi kaum. “UMNO is a racist party,but Pribumi is a race base party” katanya.Silap mata apa entah yang cuba dimainkan di sini.

Sambil itu katanya PAN sanggup memberi kerusi kepada Pribumi katanya cuma dia tidak jelaskan kerusi sampah “pasti kalah” yang mana dan juga jumlahnya.Parti Pribumi boleh dilihat sebagai “doom to fail” kerana kewujudannya berpaksi kan kebencian dan “issue base”.Personaliti yang mengepalainya penuh dengan bagasi seperti skandal dengan isteri orang dan Bestari net.Selain itu orang Top pemilik parti pula terkenal dengan membela ahli perniagaan yang kaya raya ketika memerintah.Bahkan dikatakan kemarahannya kepada UMNO dan Najib adalah atas sebab berkaitan perniagaan dan kerugian projek dan tender,serta berkenaan heiraki kedudukan anaknya.

Semua diselindung sebalik 1MDB.Apa pun orang seperti Syed Sadiq dan juga Anina atau Hamizura hendak syok kan diri dengan angan angan kosong.Tiada ahli UMNO menangis meraung raung pun ketika Tun Mahathir keluar UMNO,bahkan dibiar pergi sahaja.Ini bak kata orang Melayu umpama melukut di tepi gantang,ada tak menambah,pergi tak mengurang.

Beruang Biru 

APA KATA ANDA ???

RENUNG-RENUNGKAN

No comments:

 
 
Blogger Templates