Social Icons

Pages

Friday, August 26, 2016

#PRU14 !!! ADAKAH #ANWARIBRAHIM DAN #TUNMAHATHIR AKAN BERGABUNG DAN #BERSATU ???


Ketika Pakatan Harapan sedang bergolak dengan parti gabungannya masing-masing berdepan dengan konflik dalaman,Tun Dr. Mahathir Mohamad telah mengambil kesempatan dengan menubuhkan Parti Pribumi Bersatu Malaysia (Pribumi).Melalui Pribumi,Mahathir memberi amaran,pakatan pembangkang akan kalah pada Pilihan Raya Umum Ke-14 (PRU-14) jika mereka tidak bersatu dan menerima Pribumi untuk bergabung menjadi satu komponen parti pembangkang.Belum apa apa lagi Mahathir sudah ugut,sedangkan Pribumi sekarang belum pun disahkan lagi pendaftaran oleh ROS.Parti yang belum siap dah ugut gabungan parti pembangkang yang sudah ada 73 kerusi di parlimen.

Namun persoalan yang tercetus ialah sama ada Datuk Seri Anwar Ibrahim mahu bergabung dengan Mahathir,selepas apa yang berlaku kepadanya selama ini? Pada tahun 1998,Mahathir memecat Anwar sebagai Timbalan Perdana Menteri dan Anwar kemudiannya dipenjarakan atas tuduhan liwat dan penyalahgunaan kuasa.Anwar mendakwa tuduhan tersebut telah direka oleh bekas Perdana Menteri itu.Sejak itu kedua-duanya saling memburukkan satu sama lain.Mereka menggelar satu sama lain sebagai peliwat dan diktator serta tidak bermoral.Berdasarkan keadaan itu,mampukah Anwar atau Mahathir menjilat kembali apa yang mereka katakan,kutuk,sindir dan serang-menyerang antara satu sama lain selama ini? Bagaimana dengan penyokong Anwar pula? Mereka pernah dipukul dan ditahan ketika reformasi pada era pemerintahan Mahathir.Ada antara penyokongnya yang ditahan di bawah Akta Keselamatan Dalam Negeri (ISA) di kem tahanan Kamunting disebabkan mereka menentang Mahathir. 

Mereka juga pastinya tidak akan melupakan apa yang Mahathir lakukan.Seperti kata Datuk Nur Jazlan Mohamed sebelum ini,Anwar lebih tahu isi perut Mahathir.Jika PKR memberikan sokongan kepada Pribumi maka ia akan menjadi beban kepada PKR sendiri.Wan Azizah sendiri tidak hadiri beberapa siri perjumpaan dengan Mahathir.Ketika Bersih 4,poster Mahafiraun muncul kembali.Malah Mahathir dicaci secara terbuka oleh pendemo Anti Gst pada April lepas.Konflik besar akan berlaku jika Mahathir dan Anwar gabung.Mereka akan pecah belah lagi teruk.Paling utama,rakyat akan lihat bahawa dua dua orang memang 2 x5, "dua dua tak boleh pakai" kata orang Kedah.

Beruang Biru 

APA KATA ANDA ???

RENUNG-RENUNGKAN

No comments:

 
 
Blogger Templates