Social Icons

Pages

Wednesday, June 08, 2011

ANWAR IBRAHIM UGUT UMNO ???


https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEgxi_FMc1X6cDp1H2qS92t2BV-qRcH2TmWTdlCW6sP7eD4dl3SruHbr9JIVghsALXV8G7Mwg_aJxCXHj-Z3BpakJihcfNsmCFJZmEb8PFBsgjZ9dNE0KknK-8rOvgr1uu5LHcLvTKxeUM8/s1600/2.jpg

Anwar Ibrahim mengulangi bahawa Pakatan Rakyat Kononnya terus komited untuk mempertahankan prinsip keluhuran hidup yang diperuntukkan oleh Perlembagaan sambil menegaskan,Umno dan medianya mencuba menggugat keamanan antara penganut pelbagai agama.

“Mutakhir ini,ada pimpinan Umno dan media yang dimilikinya mencuba menggugat keamanan antara penganut agama di Malaysia dengan retorika perkauman sempit yang tajam, dangkal dan tidak berasaskan prinsip keadilan sebagaimana dianjurkan Islam.Upaya mereka semata-mata mahu menakut-menakutkan umat Islam serta menimbulkan prasangka antara kita,” katanya

Sehubungan itu tegas Anwar,kononnya Anwar Ibrahim kesal dengan retorika dan propaganda pimpinan Umno dan media yang dimilikinya hanya membantutkan usaha kenal-mengenali masyarkat yang berbeza kepercayaan dan budaya.Bila masa pulak UMNO ada retorik yek ??? video seks sampai sekarang tak mengaku tu retorik atau benar ????

https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEiWtkScHdOVQD9SsnEx_4L6M33V_byEQIjAp3P2NvnKNwOc0Q34VcGgZFAHcXu7rdSK5ZNbpx1dZDsof1YldiM49vck0zh-MJB1aoLtaJFD9Xq8-ivPeOCeYbl4J5pCoUIF2nt8V3Qk7QI/s1600/26519_1288293005193_1166238743_30666641_676486_n.jpg

“Dengan nada yang sama,maka kami juga ingin menyanggah kecenderungan sebahagian yang menyarankan faham melampau di kalangan penganut agama mereka tanpa menghiraukan sensitiviti umat Islam di negara ini.Maka,kepada wakil-wakil badan Islam serta agama Buddha, Kristian, Hindu dan lainnya, kami ingin mengulangi komitmen mempertahankan prinsip keluhuran hidup beragama yang termaktub dalam Perkara 3, Perlembagaan Persekutuan,” katanya dalam satu kenyataan dikeluarkan malam tadi.

MALAYSIAN INSIDER melaporkan Malam tadi,PKR dengan diketuai Anwar telah mengadakan pertemuan dengan kepimpinan majlis agama yang diketuai Rev Dr Thomas Phillips.Anwar berkata, pihaknya menyedari agama Islam mempunyai kedudukan unik di negara ini dan rantau Asia Tenggara.

“Peranan mubaligh yang menerapkan pesan Islam secara aman dan berperingkat telah berupaya membentuk ‘weltanschauung’ umat Islam yang terbuka dan toleran terhadap kemajmukan budaya.Islam juga telah berperanan merungkai minda umat Melayu yang sebelumnya berasaskan mitos serta tahyul kepada pemikiran rasional yang sejajar pula dengan pesan-pesan al-Quran,” katanya lagi.

https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEj5wZpYqvsXO5BJ_j-zoAuFXghxdKsl2iT-zrWdVOBl4N0Md_qcwN0hU94O89hB7Dcw6LSs27Ic4_fX-jWEUSF4_qZUznrc34e8nBbZO0_TPZqw-_CUwcfkAkSEEp-1FmCy5iv0TvEsYTw/s1600/1.jpg

Anwar menambah,Islam merupakan agama yang menjunjung prinsip keadilan, cintakan keamanan, menghormati hak penganutnya dan juga hak penganut agama lain untuk mengamalkan kepercayaan mereka.

“Prinsip utama syariah yang dikenali sebagai maqasid syariah merumuskan bahawa adalah satu keutamaan untuk melindungi agama, nyawa, keturunan, aqal, harta dan maruah,” katanya.

Oleh itu kata beliau, berteraskan kefahaman Islam yang tepat, penghayatan agama yang tuntas oleh umat Islam perlu untuk memastikan cara hidup yang berintegriti.

“Umat Islam yang mahu memenuhi maksud ihsan dan keadilan sebagaimana yang sering dianjurkan pastinya menolak penindasan, rasuah serta segala bentuk penyelewengan.Oleh itu tidak hairanlah ramai dari kalangan umat Islam kesal dengan sikap pimpinan Umno serta media kongkongannya yang tidak konsisten dalam penghayatan agamanya,” katanya sambil menambah, “apatah lagi rasuah dan penyelewengan kuasa masih berleluasa.”

RASUAH YER ???

MASA DALAM UMNO MAIN RASUAH TAK NAK CERITA PULAK ???

JANGAN CAKAP DAN TUDUH ORANG WAHAI ANWAR AL-JUBURI !!!

CERMIN DIRI ANDA SEBELUM NAK TUDUH ORANG LAIN !!!

ANDA SEDAP-SEDAP TUTUH AMOI CHINA,SAMPAI SEKARANG TAK NAK MENGAKU !!!

KALAU ANDA BUKAN DALAM VIDEO SEKS,SILA BERSUMPAH DEPAN RAKYAT MALAYSIA !!!

ADA BERANI ???

2 comments:

Anonymous said...

Sudah-sudah le Nuar berahim ooiii.. hang tok sah nak berdakyah lagi. Selama ni pun rakyat bangsa lain tidak dihalang menganuti agama pilihan mereka. Hang dok cong orang buat apa. Hang ingat kami rakyat ni bangang sangat ke?
Hang tu pi berdepan dulu kat mahkamah tu, buktikan hang 'tak liwat' Saiful. Hang tok sah dok melalut le...cakap pasal rasuah le iman le agama le...hang kena cermin diri hang dulu Nuar.

Aku mintak hang beranikan diri saja bersumpah laknat yang hang tak pernah sekali meliwat Saiful. Klau hang berani bersumpah laknat secara terbuka aku yakin hang tak bersalah langsung. Tok sah dok kata mahkamah tak adil dan tok sah dok tangguh lagi. Selagi hang percaya dan yakin Allah Ta'ala tu Maha ADIL makanya hang kena yakin berani tu benar....
Hang tu aku kenai sangat le...kita sekampung dan pak sedara aku kenai sangat dengan hangpa sekeluarga.
Hang bertaubat le...tak payah dok tuduh orang konspirasi le...hang memang perangai hudoh.....

Anonymous said...

pegi dahhh anwar badut... kau ni dah tak relevan... kau jugak kata "you can fool some people sometimes, but you can't fool all the people all the time"... puak AMK kau aper ke hal nya pulak... kau nih cakap tak serupa bikin... pemimpin penakut dan bacul asyik melambatkan proses dan permainkan sistem perundangan... peliwat dan penzina... pegi berambos lar oi pengkhianat bangsa dan negara... mesti kongsisama penulisan badut rakyat ni dengan blog yang lain...

 
 
Blogger Templates