Social Icons

Pages

Monday, September 12, 2011

NAMA PAS DULU BUKAN PARTI ISLAM SEMALAYSIA ??? HABIS TU PARTI APA ???



Rupanya Nama asal PAS ialah Pan Malayan Islamic Party,yang menggunakan nama Inggeris, didaftarkan oleh seorang pegawai British keturunan India di Pejabat Pendaftaran Pertubuhan yang bernama Nadarajan.Sebuah parti yang mengaku parti Islam didaftarkan oleh india ??? puak Pakatan asyik kutuk UMNO,nama PAS pun sama jer dalam bahasa inggeris.apa bezanya ??? cuba anda letak perkataan sebenar Parti Islam Semalaysia dan gabungkan.

SILA LIHAT VIDEO DI BAWAH



RENUNG-RENUNGKAN

10 comments:

Anonymous said...

WALAU APA PUN NAMA PAS DULU DIKATAKAN BERCIRIKAN NAMA INGGERIS, TAPI PAS LBH KOMITED MENUKARKANNYA DGN CIRI2 ISLAM DAN MELAYU JATI KINI IAITU PARTI ISLAM SE-MALAYSIA (PA ALIF SIM = PAS)

TAPI UMNO ASALNYA NAMA PERTUBUHAN KEBANGSAAN MELAYU BERSATU (PERKEMBAR) LBH TERUK DITUKAR KPD NAMA BERCIRIKAN PENJAJAH INGGERIS IAITU UNITED MALAY NATION ORGANISATION (UMNO) YG LANGSUNG TIADA BERCIRI KAN NAMA MELAYU DAN ISLAM...TAPI MENYALAK KATA BERJUANG UNTUK MELAYU...NAMA PUN MASIH LEKAT DAN PEKAT DGN PENJAJAH...MEMANG SELAYAKNYA UMNO NI ADALAH TALIBARUT PENJAJAH...

KENAPA TAK TUKAR NAMA UMNO KPD LBH "KEMELAYUAN" ?


CAKAP ORG JER PANDAI! POOOODAAHHH!!

Anonymous said...

bunyinya macan pan malayan semen aje??

Anonymous said...

talibarut penjajah? ha ha lebih baik dari talibrut bintang tiga, bro.

Anonymous said...

isle pada nama tetapi perjuangan berkonsepkan sosialis totok. apa punya hipokrasi LOL!!!

Anonymous said...

September 12, 2011 10:52 PM
Kebenaran sememangnya pahit bro...
Tak cukup lagi tu..tak nak tambah hujah lagi ker...spin jer la apa yg terlintas kat kepala otak kau tu.
Opppsss..sblm tu..letak kan semula otak kau tu di tempat asalnya di kepala..pas tu komen la.. mungkin.. di ulangi mungkin boleh diterima.
Kalau otak kau masih kat bontot..tak yah komen ler yer bro.

Anonymous said...

cuba letak betul2 bro Parti Islam Semalaysia = P.I.S betul x?

Anonymous said...

Namanya memamg ada perkataan ISLAM,tapi perangai dan pemikiran macam yahudi.Sokong kafir,julang kominis,hipokrit.Pembohong,pemalas dan bahalul.

Anonymous said...

2 : 05 KATA

Namanya memamg ada perkataan ISLAM,tapi perangai dan pemikiran macam yahudi.Sokong kafir,julang kominis,hipokrit.Pembohong,pemalas dan bahalul.

AKU KATA :

WALAUPUN TUDUHAN BEGITU JIKA PEMIMPIN PAS BUAT PUN MRK SEDAR MRK MENGGUNAKAN LABEL ISLAM DLM WADAH MRK..

TAPI BG UMNO, SUDAH LAH TAK DE LANGSUNG "NUR" ISLAM PD PARTI DIA, MAKA LIHAT LAH PERANGAI UMNO SENDIRI LBH TERUK DR SEGALA BAPAK SYAITAN!!!

Anonymous said...

ish pas dan umno ada orang cina dan india tak??? tak ada kan ..so pas pejuang islam dan umno pejuang islam dan bangsa iaitu bangsa melayu..
so pilihlah wahai sahabat sahabat seislam ku kalau kita kaji sejarah Umno dan barisan nasional telah perintah sejak merdeka tiada pembangunan ke? tak ada sekolah ke? tak ada masjid ke? orang islam dan melayu di malaysia ni semakin susah ke? jangan bohongi diri sendiri hanya kerana tidak puas hati kpd tindakan tun memecat anuar ibrahim dulu....sehingga kita wujudkan jurang di antara bangsa kita berdasarkan parti.
Anuar ibrahim adalah punca kepada perpecahan bangsa melayu cina dan india anda tidak sedarkah? so rancangan anuar adalah pecah dan perintah itu pun kita tidak sedar lagi... bangkitlah wahai bangsa melayu sesungguhnya anuar ibrahimlah punca segalanya ...tetapi knp masih ada yang menyokong anuar ibrahim...???? cuba cerita......

Anonymous said...

kpd anon yg atas skali..

knp ko putar belitkan nama parti UMNO tu.. bkn ke makna tu sama... PAS yg ko kata ciri2 ISLAM dan MELAYU JATI... pun 2X5... PAS pun dicipta oleh BRITISH utk melaga2 kan bangsa Melayu sesama sendiri...

mcm lah ko pandai sgt... mmg sah ko ni pencacai PR....PiiiiiRaaaahhh...!!!!

 
 
Blogger Templates