Social Icons

Pages

Monday, September 12, 2011

BONGKAR !!! ANWAR IBRAHIM SERTAI PERSIDANGAN KRISTIAN DI MUNICH,GERMAN !!!


Anwar Ibrahim kini sedang berada di Munich, Jerman untuk mengikuti “International Meetings for Peace” dari 11 Sept hingga 13 sept 2011.Perkara ini disahkan sendiri oleh Anwar dalam twitternya dan blog rasminya,anwaribrahimblog.com.

AIDC melaporkan Menurut themunichtimes.com,program yang dijangkakan melibatkan Lebih 400 orang dari 60 buah negara itu dianjurkan anjuran the community of Sant’Egidio dengan kerjasama the Archdiocese of Munich-Freising.

The Community of Sant’Egidio adalah satu komuniti masyarakat Kristian yang diiktiraf secara rasmi oleh Gereja Katolik sebagai ‘Persatuan Gereja Awam’.

Komuniti Sant’Egidio diasaskan di Rom pada tahun 1968, dinamakan sempena Gereja Rom Sant’Egidio (Itali untuk Saint Giles) di Trastevere, di mana bermula tempat pertemuan pertama.Sejak tahun 1968, masyarakat telah berkumpul di situ pada setiap malam untuk berdoa dan membaca Alkitab, menelaah Injil, yang akhirnya merebak di seluruh dunia dengan misi membantu Kristinisasi kepada golongan-golongan yang memerlukan.

Antara aktiviti utama komuniti ini adalah acara prayer (sembahyang), yang berpusat di sekitar pembacaan Alkitab, menyebarkan Injil untuk membantu orang-orang yang mencari pedoman kehidupan, membantu golongan miskin, perpaduan di kalangan mazhab berbeza Kristian (Ecumenism) dan menganjurkan dialog antara agama (pluralisme antara agama).



“Munich : wacana bukan untuk mengukuhkan kejahilan, prejudis atau Islamofobia. Pertahankan keselamatan Israel tetapi disenyapkan nasib rakyat Palestin”,tulis Anwar dalam twitternya 5 jam lalu.



Kehadiran wakil-wakil Gereja Kristian dan Komuniti Ecclesial dalam acara perasmian pada 11 Sept

Anwar dijadualkan berucap hari ini, 12 Sept. dengan tajuk “Humanistic and Religious Believers: an Agenda of Coexistence“, di Residenz, Cuvilliés-Theater.

Ketua Umum PKR itu terlibat dalam panel ke-14 yang mengupas ucapan Paul Poupard (Cardinal, President Emeritus of the Pontifical Council for Culture, Holy See). Turut mengupas bersama Anwar adalah lima orang ahli panel lain iaitu Riccardo Di Segni (Chief Rabbi of Rome, Italy), Simon Xavier Guerrend Hermès (President of Guerrand Hermès Foundation for Peace, France), Vincenzo Paglia (Catholic Bishop, Italy), Walter Jürgen Schmid (Ambassador of Germany to the Holy See) dan Paolo Borzatta (Senior Partner of “The European House-Ambrosetti, Italy).

Ucapan Anwar turut disiarkan di laman rasmi Anwar,anwaribrahimblog.Untuk membacanya

KLIK DI SINI

Program yang dirasmikan oleh Presiden Republik Persekutuan Jerman, Christian Wulff itu turut membariskan beberapa ucapan pemimpin agama lain antaranya; Reinhard Marx (Cardinal, Archbishop of Munich and Freising), Horst Seehofer (Minister-President of Baviera), Shear-Yashuv Cohen (Emeritus Chief Rabbi of Haifa, Israel), Daniel (Patriarch of the Romanian Orthodox Church) dan Datò’ Seri Anwar Ibrahim (Member of Parliament, Malaysia).

Selain itu, beberapa ahli panel lain turut terlibat antaranya; Munib Younan (President of the Lutheran World Federation) dan Angela Merkel (Chancellor of the German Federal Republic)

Nama Munib Younan pernah disebut oleh Bishop Philip Lok (Presiden Persatuan Gereja Lutheran Malaysia dan Singapura) sebagai individu yang Anwar pernah ‘materai’ perjanjian untuk menjamin beri kalimah Allah kepada penganut Kristian di Malaysia.

Manakala Angela Merkel adalah Pengerusi Christian Democratic Union of Germany (CDU) yang memiliki badan pemikirnyanya dinamakan Konrad Adenauer Stiftung (KAS).

KAS merupakan salah satu penaja utama badan pemikir Anwar sejak dari tahun 1984.

Dalam persidangan itu Anwar diperkenalkan sebagai “seorang pejuang hak asasi manusia..bapa Asian Renaissance..dan penaja utama dialog antara agama di Asia”



Anwar Ibrahim di Rom, Itali, Church of Sant'Egidio pada 4 Oktober 2010

Turut disertakan sekeping foto penglibatan Anwar dalam program yang sama yang pernah diadakan di Rom, Itali pada 4 Oktober tahun lepas iaitu Persidangan Antarabangsa Solat Untuk Keamanan.

ANWAR IBRAHIM DAH PERGI MUNICH UNTUK MINTA BANTUAN ORANG KRISTIAN !!!

APA MAKSUD DI SEBALIK SEMUA ITU ???

RENUNG-RENUNGKAN

8 comments:

Anonymous said...

erkk kenapa buka bang anwar makin teruk?? huhu ..

Anonymous said...

gelap muka dia..x de 'nur' langsung. makin lama makin hitam...

Anonymous said...

AIK...HERAN AKU!

NUAR PERGI JERMAN BUKAN MAIN LAGI KO KUTUK...PADAHAL BUKAN KAPASITI SBG PM MALAYSIA..

TAPI NAJIB PERGI BERLUTUT JUMPA POPE JOHN PAUL DI VATICAN CITY KO NAK KATA APA PULAK?

KENAPA NAJIB PEGI JUMPA POPE DI VATICAN PULAK...?PEMIMPIN ISLAM LAIN TAK NAK JUMPA PULAK...

BODOOO

Nam Ron said...

Org dah tak minat dengan isu kristianisasi!..skrg ni isu hot!!prof anak keling ngan madey pandikutty pasal penjajahan british di malaya!.. afsal blogger pencacai Umno tak ulas? takut kena bedal ke? atau dah mati pucuk?..

Anonymous said...

10:28

MEMANG BRO..TETIBA JER ISU KOMUNIH MATI..SEBAB ADA FATWA BARU ALIM ULAMAK UMNO BHW MALAYSIA TDK PERNAH DIJAJAH OLH INGGERIS...BUKU SEJARAH/KAJIAN TEMPATAN DARI SEKOLAH RENDAH HINGGA TAHAP PhD TERANG2 MENYATAKAN BHW BUMI MALAYA DIJAJAH OLH 4 KUASA ASING, IAITU PORTUGIS, BELANDA, JEPUN DAN INGGERIS...

DAN...SETIAP 31 OGOS, PEMIMPIN UMNO TERMASUK MADEY SENDIRI BERUCAP BERAPI2 MENYEDARKAN RAKYAT BHW MALAYSIA PERNAH DIJAJAH SELAMA LBH 500 TAHUN...APA BENDA LAH FEEL UMNO NIH? GILA BETUL!


TAK KER GILA NAMANYA TUH!

HABIS SAPA YG JAJAH MALAYSIA? UMNO TULIS SEJARAH, DIA SENDIRI MEMANDAI MENUKARKAN IKUT SELERA..SYOK SENDIRI..

KENAPA BLOGGER UMNO TAK BEDAL MAHADIR/PROF ZAINAL KLING?

BUKANKAH ITU LBH TERUK DAN GILA DR TUDUH MAT SABU SOKONG KOMUNIS...

TAK TENTU ARAH DAH UMNO NI!!

KENAPA TAK BELASAH MADEY TU?

Anonymous said...

Tak tau nak apa dah dengan pencacai tukang cuci taik orang ni..
tunggulah bila otak diaorang ni di letakan balik kat tempat asalnya baru boleh jawab.
klau masih kekal kat lubang taik..tk payah ler..biarlah si pencacai dengan taik2nya.

Anonymous said...

Orang2 tua cakap..walau seburuk manapun wajah seseorang tu,kalau hati dia bersih secara otomatik muka dia nampak berseri..camtu la sebaliknya...kalau hati berpekung dan membusuk....tau sendiri la kan...

Anonymous said...

ANON 10.25 TUE X TAHU PASAL HUBUNGAN DIPLOMATIK DAN PERANAN KETUA2 NEGARA..NAM RON DGN ANON 11.01 TUE PULAK BECAKAP MACAM DIAORG NIE PAKAR SEJARAH DAN ADA TITLE PROF JUGAK..PROF DATUK DR ZAINAL TUE BUKAN SETAKAT PAKAR SEJARAH JER BRO TETAPI AHLI MAJLIS PROFESOR NEGARA..PASTINYA DIA TAHU APA YG DIA CAKAP..TUN M PULAK X PERLULAH DIPERKENALKAN LAGI DAN MUGKIN ILMU ANON2 YG DI SEBUTKAN DIATAS NI X SAMPAI PUN 10% ILMU TUN M..JADI X PERLULAH TERUS MENUNJUKAN KEDANGKALAN ANDA...

 
 
Blogger Templates