Social Icons

Pages

Tuesday, September 13, 2011

SAH !!! PIMPINAN PAS SOKONG MAT INDERA SEBAGAI PEJUANG KEMERDEKAN !!!



Sokongan padu yang diberikan oleh barisan kepimpinan Pas terhadap kenyataan Timbalan Presidennya, Mohamad Sabu yang mengangkat Mat Indera dan komunis sebagai pejuang,membayangkan pendirian rasmi parti itu.Pengarah Kebangsaan Jaringan Melayu Malaysia (JMM),Farahana Jamaludin berkata,sejak kenyataan itu dikeluarkan,para pemimpin Pas seperti Mursyidul Am,Nik Aziz,Presiden Pas,Abdul Hadi Awang serta Naib-Naib Presidennya dilihat menyokong Mohamad atau Mat Sabu.

“Nyatalah kenyataan Mat Sabu mengangkat Mat Indera dan anggota komunis yang menyerang Balai Polis Bukit Kepong sebagai wira negara menjadi dasar dan pendirian Pas,” katanya.


Utusan Melaporkan sebelum Mat Sabu mencetuskan kontroversi apabila menyifatkan Mat Indera dan anggota komunis yang menyerang Balai Polis Bukit Kepong sebagai wira sebenar tragedi berdarah itu.Perkara itu disebut dalam satu ceramahnya di Tasek Gelugor,Pulau Pinang pada 21 Ogos lalu dan ekoran daripada itu pelbagai pihak bertindak mengecam kenyataan tersebut malah ada yang membuat laporan polis terhadapnya.

Ketika berucap di Juru,Pulau Pinang malam kelmarin,Mat Sabu terus mempertahankan Mat Indera sebagai hero sebenar dan bukannya 25 anggota polis serta ahli keluarga mereka yang terkorban ketika mempertahankan diri dalam serangan itu.Mengulas lanjut Farahana berkata, tidak keterlaluan juga pendirian baru Pas berhubung Mat Indera dan komunis kali ini boleh dianggap usaha mereka untuk memutarbelitkan sejarah negara.

“Setelah berjaya menggunakan ayat-ayat al-Quran demi kepentingan politik, Pas cuba memutarbelitkan sejarah negara tetapi malang bagi parti itu apabila ramai pihak yang menentang mereka.JMM berpendapat apa yang dilakukan oleh Mat Sabu dan pemimpin-pemimpin atasan Pas yang lain tidak ubah seperti pelacur sejarah negara,” ujarnya.

CUBA ANDA LIHAT KEMBALI CERITA BUKIT KEPONG !!!

SIAPA YANG MENIUP TROMPET DAN MEMBERIKAN ARAHAN SUPAYA POLIS MENYERAH DIRI ???

RENUNG-RENUNGKAN

9 comments:

Anonymous said...

ORG MELAYU LAWAN ORG PUTIH YG MENJAJAH TM DULU DIKATAKAN PEMBERONTAK, MALAH LBH TERUK DIKATAKAN KOMUNIS...PADA GAL MRK BERJUANG UTK PERTAHAN NEGARA..

TAPI ORG MELAYU SOKONG PENJAJAH INGGERIS DIKATAKAN MELAYU PERWIRA..

BEGITULAH INGGERIS MENJADIKAN ORG MELAYU "LEMBUNYA" SPY TAAT KPDNYA.

SERUPA JUGA, UMNO TAK SUKA KPD PEMBANGKANG ATAU NGO PEMBANGKANG TERTENTU, APA BENDA YG UMNO TAK KATAKAN KPD PEMBANGKANG SPT PENGKHIANAT,PEROSAK, AGEN ASING, DLL, MALAH JUGA DIKATAKAN KOMUNIS JUGA!!! BEGITU LH DGN INGGERIS YG TAK SUKA KPD KEBANGKITAN ANAK MELAYU MAKA MRK CEPAT MELABELKAN KUMPULAN INI SBG PENGGANAS, KOMUNIS DLL...NAMPAKNYA ANAK DIDIK INGGERIS INI (UMNO) SEBIJI PERANGAI DGN BAPAK ANGKAT DIA (INGGERIS)DLM MELAABEL KUMPULAN TDK SEALIRAN DGNNYA..


LBH MULIA KITA MENGENANG JASA ANAK TEMPATAN YG MENENTANG PENJAJAHN INGGERIS DR "ORG MELAYU TERTENTU" YG TAK TAHU ATAU KELIRU SAMADA TANAH MELAYU DIJAJAH OLH INGGERIS ATAU TANAH MELAYU SBG TANAH LINDUNGAN INGGERIS!!!
BEGITU LAH SAYANGNYA MRK KPD INGGERIS SEHINGGA TAKUT NAK KATA INGGERIS MENJAJAH TANAH MELAYU...GUNA BHS PALING LEMBUT IAITU TANAH JAJAHAN INGGERIS....KENYATAAN PALING BURUK DR PEMIMPIN UMNO SENDIRI!!!

Anonymous said...

isu ini telah menjerat Umno sendiri.kenyataan telah jadi lintang pukang.mulanya menuduh mat sabu ubah sejarah akhirnya umno yg mengubah sejarah itu sendiri.hentikanlah semua ini.lagi lama lagi rakyat pening kepala...

Anonymous said...

cerita ni tak pening punn, sajaa hampa ni nak buat bagi jadi lagi peninggg...

Anonymous said...

mat indera tali barut komunis....mat syabu tali barut syiah dan komunis...dah kena dah tu...penyangak dgn malaon....

Mao Tze Tung said...

SAH kini PAS adalah penyokong tegar penganas KOMUNIS...

Anonymous said...

Ini semata-mata dengki dan dendam pada UMNO yang telah berjaya dapatkan Kemerdekaan untuk Malaya waktu itu. PAS yang ditubuhkan untuk memecah-belahkan Melayu tidak mendapat sokongan dan pengihtirafan dari rakyat. Nak ikutkan, puak-puak PAS ni mahu mengihtirafkan kaum-kaum mereka la yang sebenarnya mendapatkan kemerdekaan malaya dalam sejarah Malaysia. PAS memang dah sesat, baghal, bengap dan samdol!

Anonymous said...

Atok-atok aku dulu ramai yg jd polis, dia org kata masuk polis pasal nak lawan komunis, pertahankan negara.Tak niat pun nak pertahankan British.Jd polis masa tu dapatlah senjata, takkan nak lawan komunis pakai keris dgn parang je.Bapak aku pun masuk Polis hutan tahun 60an, perang ngan komunis jg. Kau org nak berpolitik tu kau orang punya pasal, tp jgnlah hina pejuang melayu yang menentang komunis.Kalau tak puas hati bubar je parti kau orang, istihar jd komunis, meh kita berperang balik.Aku ni geram sgt kalau de orang bela komunis ni.....

Anonymous said...

SALAM...KO ORANG NAK TAHU...MAT SYABU NI DI UPAH OLEH PARTI BABI DAP DAN PARTI HAMPIR TERSUNGKUR PKR WEA...UTK BUAT CELARU NEGARA JE...DIA NI BANGGANG DAN PAS PUN BAGAI PAK TURUT..... CERITA CERITA NI DI BUAT ADALAH UTK MENGALIHKAN PANDANGAN KES LIWAT ANWAR AL JUBURI JE DAN KES SKANDAL VIDEO DIA, KO ORG TAKKAN TAK FAHAM...ANGGAP JE MAT SYABU TU ORG GILA MEROYAN...HAHAHA

Anonymous said...

walopon matt shabbooo coba alehkan fokus...namon...paksheikh al joob joob pukui kelileng tetap tidak hilang dari zoom lensa...mana mau lari arr...keh keh keh

 
 
Blogger Templates