Social Icons

Pages

Saturday, November 05, 2011

HOT NEWS !!! ANWAR IBRAHIM IKTIRAF KESUNGGUHAN DATUK SERI ZAMRY !!!


Dalam lawatan kempen Anwar ke Perak,antara yang selalu Anwar ungkapkan di dalam mesyuarat tertutup adalah keperluan PKR Perak menjadi lebih mantap dan menyaingi penerimaan rakyat terhadap parti DAP.Anwar ingatkan jentera,kalau PKR menjadi terlalu kecil dan tidak berpengaruh,PKR Perak akan menjadi semakin tidak relevan dan mungkin pupus. Ingatan Anwar ini nampak ikhlas dan jelas. Perkukuh parti atau tenggelam dalam pengaruh DAP dan PAS di Perak.Anwar sebenarnya sudah banyak kali melahirkan kekecewaan sebab PKR Perak tidak bergerak seperti yang dia harapkan.Slow.Progress tidak nampak.Payah nak menang kalau terus dengan momentum yang lemah begini.

Sumber Mengatakan Kalangan Ketua Cabang di Perak timbulkan masalah peruntukan.Anwar jawab,perlu tunjuk komitmen dan kesungguhan dahulu.Parti semakin kurang sumber.Perlu lebih hati-hati.Secara keseluruhan lawatan Anwar ke Perak nampak malap. PKR Perak masih banyak bergantung kepada kemampuan DAP.Masih banyak dibantu oleh PAS. Anwar tidak suka situasi ini.PKR mesti take the lead.Bukannya jadi pak turut.


Dalam satu pertemuan dengan kepimpinan Cabang di Sungai Siput,Anwar mengingatkan semua bahawa kalau momentum sama dibuat oleh Menteri Besar sekarang PKR dan Pakatan Rakyat akan berdepan dengan masalah besar di Perak.Anwar ingatkan bahawa rasa marah pengundi Cina mengenai tindakan ambil alih jawatan MB tidak boleh sustain lama kalau Datuk Seri Zambry terus berjaya mendekati masyarakat Cina di Perak,Pendekatan ‘micro managing’ Datuk Seri Zambry di kawasan-kawasan Parlimen dan DUN ini menyukarkan jentera PKR secara keseluruhannya.

Soal budget…Anwar memang cekap tai chi.Tak boleh lawan.

Tapi sekarang kita tahu,kaedah dan gerakan Datuk Seri Zambry di bawah memang memberi masalah kepada PKR Perak.Kalau Anwar pun dah akui maknanya berada di momentum yang betullah tu.Cuma teruskan kerja kuat dan pastikan warlords di Perak ini lebih banyak memberikan komitmen.

ADAKAH SAYA BERITAHU INI UNTUK PAKATAN HARAM ???

RENUNG-RENUNGKAN

No comments:

 
 
Blogger Templates