Social Icons

Pages

Tuesday, December 20, 2011

BONGKAR !!! ADA KAH ANWAR IBRAHIM YANG MENGHASUT MAHASISWA SEPERTI ADAM ADLI INI ???


Ibarat kata pepatah,‘Sekilas ikan di air sudah tahu jantan betina’. Tandanya makin jelas,dari Perhimpunan haram BERSIH 2.0, ‘Walk For Freedom‘ anjuran Majlis Peguam,Seksualiti Merdeka dan terbaru,demonstrasi mahasiswa di PWTC,bendera Perdana Menteri,Datuk Seri Mohd Najib Tun Abd. Razak diturunkan dan diganti dengan ‘Flag of Academic Freedom‘

Hebat provokasi ini,ke arah Revolusi Bunga Raya..



“Bendera Najib diturunkan Adam dan Nash!Bendera ‘Academic Freedom‘ dinaikkan di depan bangunan umno” kata Adam Adli dalam twitternya kepada twitter MahasiswaMsia.



Kita perlu mempertahankan hak untuk bantahan secara aman. Termasuk hak untuk menurunkan mana-mana bendera..” kata Fahmi Reza, seorang pemuda yang sering ditonjolkan oleh kumpulan LGBT (Lesbian, Gay, Biseksual dan Transgender) untuk bercakap isu-isu kemahasiswaan.



“Syabas dan tahniah Mahasiswa !! Anda telah membawa kembali satu ruang demokratik yang penting”, kata Datuk Ambiga Sreenevasan , Pengerusi BERSIH 2.0 yang sangat gembira dengan usaha mahasiswa meneruskan agenda berdemonstrasi sebagai rentetan perhimpunan haram di ibu kota, 9 Julai.

Sebelum itu, Adam Adli pelajar UPSI yang bangga dapat menurunkan bendera Datuk Seri Mohd Najib Tun Abd. Razak pernah bertwitter dengan Anwar Ibrahim pada 15 Disember.



“Malam ini,Pidato Kebebasan Akademik, 9 Malam, KLSCAH, Anwar dan Prof. Aziz Bari”, twit Adam kepada Anwar.

“Insya Allah, saya tiba 10 Malam”, balas Anwar.

Twitter antara Adam dan Anwar itu sendiri sudah menunjukkan mereka pernah kenal mengenali antara satu sama lain,mungkin dalam beberapa siri mesyuarat sebelum ini.

Pidato Anwar dan Aziz Bari adalah anjuran Solidariti Mahasiswa Malaysia (SMM) dan dan Gerakan Menuntut Kebebasan Akademik (Bebas) di mana Adam adalah aktivis untuk kedua-dua organisasi underground pelajar itu.

Lebih lanjut lagi di belakang tabir kedua-dua organisasi pelajar itu,AIC (Kelab Anwar Ibrahim) dan AMK PKR juga turut terlibat.

Turunkan Bendera Datuk Seri Mohd Najib Tun Abd. Razak


Dua hari selepas pertemuan di Dewan Perhimpunan Cina Selangor (KLSCAH),maka berlangsunglah satu demonstrasi mahasiswa anjuran SMM dan Bebas di Pusat Dagangan Dunia Putra (PWTC).

Dalam perhimpunan itu, Adam Adli ‘bertindak berani’ dengan menurunkan bendera Perdana Menteri, Najib Razak yang berada ditiang hadapan pejabat UMNO Pusat tersebut, dan diganti dengan bendera ‘Akademik Freedom’.

Macam ada kaitan pula Akademik Freedom dengan Akademik Merdeka atau Akadami Freedom yang dilatih oleh Aziz Bari.

Betul ker Adam dilatih oleh Aziz di Akademi Freedom ???

Juga,cara modus operandinya seperti ada ‘sentuhan’ Hishamuddin Rais,yang pernah berdemonstrasi merampas ‘kuasa Naib Canselor UM’ semasa era 70-an lalu,sebelum ada kumpulan mahasiswa lain yang diketuai oleh Aziz Shamsuddin merampas semula ‘kuasa’ itu untuk diserahkan semula kepada Prof Diraja Ungku Aziz.

Sepatutnya,Adam tidak terpengaruh dengan idea Anwar atau Isham Rais,dia patut lebih berani lagi seperti ‘membakar diri’ di bangunan PWTC,sebagai meniru Revolusi Jasmine di Tunisia.

ADA BERANI ADAM TIRU AKSI ITU ???

RENUNG-RENUNGKAN

3 comments:

AntaraPos said...

Layakkah PAS Laung Slogan "PAS For All"? | http://antarapos.com/v1/index.php?q9nan56SpKPkoObnaNGXpVvZn7Wkb5Zi | http://www.antarapos.com

Talk With Hand said...

kalau isunya akedemik mengapa bendera diturunkan .... ape kena mengapa sampai perlu bertindak begitu..

apa masalahnya .... jangan pandai bercakap ... tapi perlaksaan semacam YAHUDI ....

Adli .. cuba gambar bapak ko pulak org pijak2 org bakar ... apa ko patut rase ..

OneXoraxy said...

org SMM ni kuat berdemo semasa di kampus dulu..
http://www.youtube.com/watch?v=6kt3Zj2wUI0

 
 
Blogger Templates