Social Icons

Pages

Friday, February 10, 2012

HOT VIDEO !!! UCAPAN PENUH CERAMAH HASAN ALI DI PETALING JAYA !!!


KITA HAYATI UCAPAN PENUH DATUK DR HASAN ALI DI BAWAH

Bicara Pemurnian Akidah Bersama YB Dato' Dr. HAssan Ali di Jalan MJ 8,Taman Maju Jaya, PJS 2,Petaling Jaya,Selangor Darul Ehsan

UCAPAN PENUH MAKNA DARI BELIAU MEMBUATKAN SEMUA PEMIMPIN PAKATAN HARAM SEDAR !!!







RENUNG-RENUNGKAN

3 comments:

Anonymous said...

Ni fitnah ke beruk oii??

KUALA LUMPUR, 10 Feb: Mufti Perak Tan Sri Harussani Zakaria melahirkan rasa terkilan dengan sikap Datuk Seri Najib Razak yang “menggadai akidah” apabila hadir dalam upacara keagamaan sempena sambutan perayaan Thaipusam di Batu Caves baru-baru ini.

Tegas Harussani, walaupun sudah ditegur setiap tahun namun perdana menteri itu seolah-olah tidak memandang berat akan kepentingan agama Islam dan akidah.

“Ini perbuatan syirik, saya tidak tahu mengapa jadi macam ini... sedangkan perayaan kaum lain kita tidak boleh sambut ini pula hadir di rumah ibadat mereka.

“Bagaimana boleh terlajak macam ini, sepatutnya perdana menteri wakilkan menteri beragama Hindu untuk menggantikan dirinya... sebab umat Islam tidak boleh terlibat dalam sambutan perayaan agama lain,” katanya kepada The Malaysian Insider.

Beliau menambah menteri hal ehwal agama Islam atau penasihat agama sepatutnya menasihatkan Najib agar tidak hadir dalam perayaan itu.

“Kita tidak boleh sambut (perayaan agama lain), mereka lakukan upacara keagamaan dan kita sebagai umat Islam tidak boleh hadir... itu upacara ibadat mereka.

“Sebagai perdana menteri, Najib sepatutnya sedar dan menghantar wakil. Saya sudah tegur perkara ini setiap tahun namun tidak dipedulikan,” katanya menambah Najib wajar mencontohi sikap perdana menteri terdahulu yang menghantar wakil masing-masing.

Pada 7 Februari lalu, Najib menghadiri sambutan perayaan Thaipusam di Batu Caves selain turut mengumumkan peruntukan awal berjumlah RM2 juta untuk membina pusat kebudayaan di kawasan itu.

Najib yang lengkap berpakaian Kurta berwarna kuning muda ditemani isteri Datin Seri Rosmah Mansor, mengakui gembira untuk turut sama memeriahkan Hari Thaipusam dan ini merupakan kali ketiga beliau mengunjungi Batu Caves sempena perayaan itu sejak 2010.

“Jangan gadai akidah kita, hukumnya syirik apabila kita hadir dalam perayaan mereka seperti kita merestui agama kaum lain... kita sepatutnya menjauhi perbuatan khufur yang boleh merosakkan akidah.

“Perkara ini serius kerana ia masalah akidah, saya wajib tegur... kalau tidak mahu dengar terpulang,” kata Harussani menambah tiada halangan sekiranya menghadiri majlis rumah terbuka tetapi bukan upacara keagamaan.

jejakpru14 said...

sila link kan blog saya ni dengan rakan blog anda yang lain

Anonymous said...

Teman-teman di Sungai Buloh, banner-banner Ceramah Hassan Ali di Saujana Utama, Sungai Buloh telah di buang oleh orang-orang PAS pagi ahad ni. Di ketuai oleh Ahli Majlis namanya Khairuddin. MDKS tidak bekerja hari ni.
Janganlah buat begitu. Setiap manusia ada kebebasan untuk bersuara. Anda janji dalam buku jingga bahawa kebebasan bersuara adalah hak manusia.

 
 
Blogger Templates