Social Icons

Pages

Thursday, September 20, 2012

FILEM MENGHINA NABI MUHAMMAD SAW !!! JATI SOKONG DEMONSTRASI BERSAMA PEMUDA UMNO DAN PAS !!!



JATI menyambut baik inisiatif yang di ambil oleh Pemuda UMNO dan Pemuda PAS untuk mengadakan demontrasi raksasa pada hari Jumaat 21 September 2012 ini. JATI menganggap tindakan ini amat wajar dan berbangga dengan komitmen dan keterlibatan golongan muda untuk mempertahankan maruah dan kesucian Islam.Sebagai Presiden JATI saya menyeru supaya semua ahli JATI dan para penyokongnya untuk turut sama melibatkan diri dalam demontrasi tersebut.

InsyaAllah saya sendiri bersama dengan barisan kepimpinan tertinggi JATI akan bersama-sama dengan umat Islam seluruhnya memberitahu dunia betapa tersinggungnya kita akibat daripada perbuatan manusia yang tidak bertanggungjawab mencela, menghina dan menjatuhkan maruah Islam dan junjungan besar Nabi Muhammad SAW.Bagi kita bukan setakat berdemontrasi tetapi demi Islam, jiwa raga kita pun dihalalkan semata mata untuk menentukan Islam sentiasa berada dikemuncak kehidupan Muslim.

Melalui ruang ini saya mengajak rakan-rakan NGO dan seluruh umat Islam di negara ini untuk sama-sama bangkit menzahirkan bantahan kita terhadap mana-mana pihak dalam dan luar negara yang berterusan menghina dan mencabar status Islam yang paling agung di sisi Allah SWT.Seperti dimaklumi tindakan mempertahankan maruah Islam merupakan satu jihad yang memerlukan pengorbanan dikalangan umat Islam tanpa mengira latarbelakang ideologi politik dan kedudukan dalam masyarakat. Inilah sunnah peninggalan junjungan besar Nabi Muhammad SAW. Mudah-mudahan langkah kecil yang di ambil ini melakar satu sejarah untuk diteladani oleh generasi muslim yang akan datang.

YB DATO DR HASAN MOHAMED ALI
Presiden JATI
19 September 2012

No comments:

 
 
Blogger Templates