Social Icons

Pages

Friday, October 11, 2013

BONGKAR !!! @ANWARIBRAHIM MAHUKAN DS @SHABERYC DI SINGKIR DARI UMNO ??? APA CERITA NI ???


Tiba-tiba nama Shabery Cheek meniti di bibir rakyat Malaysia,berikutan Laporan Audit Negara berhubung bayaran RM1.6 juta kepada kumpulan K-Pop pada Hari Belia Malaysia tahun lalu.Shabery,selaku Menteri Belia dan Sukan pada ketika itu,memberi jawapan bahawa bayaran tersebut dibuat menggunakan atas penajaan yang diperolehi dari pelbagai pihak,iaitu mencecah sehingga RM20 juta.Shabery turut menggelar Jabatan Audit Negara “culas” (malas) kerana gagal menyemak wang yang dimasukkan oleh penaja ke akaun bank Majlis Belia Kebangsaan.

Bagaimanapun,Ketua Audit Negara menafikan dakwaan Shabery dan berkata,tiada sesiapa daripada kementerian atau majlis yang mencabar fakta wang konsert K-Pop itu datang menerusi peruntukan kerajaan semasa perbincangan kedua-dua pihak berhubung audit itu.Suka penulis lontarkan kepada Ketua Audit Negara,siapakah pihak yang gagal menjawab fakta wang konsert K-Pop itu ??? Kegagalan menjawab berkenaan perkara tersebut boleh dikategorikan sebagai ketidakcekapan penjawat awam dalam melaksanakan tugas yang telah diamanahkan.Mungkinkah apa yang berlaku memang dirancang,agar ianya menjadi isu sempena pemilihan UMNO yang bakal tiba ??? 

Telahan penulis ini adalah berdasarkan kecenderungan penjawat awam kepada pembangkang yang sangat tinggi berdasarkan satu kajian rambang.Mungkinkah ini sebahagian dari perancangan untuk menjatuhkan integriti kerajaan ??? Dengan tidak semena-mena,tiba-tiba kita lihat Anwar Ibrahim cukup lantang dan mahukan siasatan ini dipercepatkan ??? Beriya-iya gaya dia berkata-kata.Dengan tersenyum sinis penulis terfikir,bukankah kita tahu,siapa yang cukup suka melengah-lengahkan perbicaraan kes mahkamah ??? Apa muslihat di sebalik perkara ini ??? Berfikir kebelakang,penulis teringat,bahawa Shabery Cheek adalah satu-satunya menteri yang berani berdebat dengan Anwar Ibrahim.Ketika itu,Shabery Cheek boleh dianggap sebagai menteri “junior”,berbanding deretan menteri-menteri yang ada. 

SIAPA ANWAR IBRAHIM SEBENARNYA ???


UNTUK SELANJUTNYA

APA KATA ANDA ???

RENUNG-RENUNGKAN

6 comments:

Anonymous said...

aljuburi gay tua tak sedar diri... kes liwat selalu bertangguh, ada hati nak suruh cepat2 siasat kes orang lain... dasar pemhohong dan pemutarbelit...

Anonymous said...

aku setuju anon.mungkin inilah cara anwar nak jatuhkan org UMNO.

Anonymous said...

Orang Anwar dalam UMNO melambak..... berhati-hati dengan kumpulan barua ni.

Anonymous said...

Si babi tua tak sedar diri.
Dah lama tak ber jubur ka si babi tua?

Anonymous said...

Siasat betul2 Shabery ni.Ada info kementerian dia melalui ksu dia dok pegi mntak duit drpd glc dan swasta untuk taja lawatan2 dia keluar negara utk tujuan sambilan.

Anonymous said...

Kalau nak cakap biar punyai bukti yang benar, jangan main hayung aje. Nanti jadi kes saman menyaman pulak.

 
 
Blogger Templates