Social Icons

Pages

Wednesday, March 05, 2014

EKSKLUSIF DAN FAKTA !!! JANGAN BELI #TAUGEH WARNA PUTIH !!! BAHAYA !!!


Mesti ramai pembaca badut Rakyat yang suka makan taugeh kan ??? Nak pulak campur dalam char kuey teow,rangup.betul tak ???

Tapi nak beli taugeh tu kena la buat eksperimen dulu.Beli sikit taugeh tu,jangan makan dulu sebaliknya simpan dulu untuk 3 hari.lepas itu cuba bau taugeh tu lepas 3 hari.kalau boleh jangan beli taugeh yang berwarna PUTIH BERSERI.Keputusan yang mungkin boleh didapati,lepas 3 hari bau taugeh tu hancing semacam.Bermakna taugeh tu disiram dengan urine a.k.a AIR KENCING !! 

Dan air urine tu la jugak menyebabkan taugeh kaler putih berseri.Kalau nak tau taugeh keluaran bumiputera (Melayu) senang,warna dia macam KEKUNINGAN SIKIT DAN CEPAT LAYU SERTA KURANG RANGUP,Sebabnya langsung tak guna urine sebagai baja.Ini info dari pegawai yang pernah buat lawatan ke pusat-pusat penanaman taugeh dibeberapa negeri tertentu yang diusahakan oleh CHA YA NUN ALIP.


mereka terjumpa satu bilik khas simpan air kencing utk disiram pada pokok-pokok taugeh tu.kenapa taugeh jadi mangsa ??? Sebabnya taugeh ni jenis pokok menyimpan air siraman bulat-bulat terus dalam batangnya.Tak seperti sayuran lain iaitu sayuran-sayuran berdaun hijau yang mengalami fotosintesis semasa proses penyerapan baja atau dengan erti kata lainnya air siraman masuk ke tanah dulu barulah akar menyerap dan proses fotosintesis berjalan untuk penyerapan zat-zat dari baja.Tak macam taugeh dia serap terus apa yang kita siram sebab pertumbuhan tumbesaran bukan secara fotosintesis. 

itu sebabnya kalau simpan dalam masa 3 hari bau dia wangi semacam.setakat inilah info yang dapat saya dapat kongsikan.Sejauh mana kebenaran saya tidak pasti terpulang pada masing-masing samada nak percayakan atau sebaliknya.jangan lupa beritahu kepada saudara mara dan  kawan pasal nak mengenal taugeh taugeh hancing dengan taugeh-taugeh bumiputera.. 

AWAS !!! 

JANGAN TERMAKAN AIR KENCING !!!

APA KATA ANDA ???

RENUNG-RENUNGKAN

2 comments:

Anonymous said...

Assalamu'alaikum Sahabat-Sahabatku. Yang paling baik ialah JANGAN beli tauge. Beli kacang hijau dan buat sendiri tauge. Bukan susah sangat. InsyaAllah usaha kita diberkati Allah. Wallahualam.

Alimimyaro.

Rich said...

Saya memang penggemar taugeh.Kalu camni cara cina2 ni buat taugeh,aku berharap agar bisnes diorang bungkus cepat.Ini dah menganaya orang.Mereka jual makanan kotor.
peluang perniagaan

 
 
Blogger Templates