Networkedblogs

EKSKLUSIF !!! HUKUM #HUDUD !!! KENAPA #UMNO ASYIK DISALAH KAN ???


UMNO dlm perlembagaannya jelas memperjuangkan agama (Islam), bangsa (Melayu) dan negara (Malaysia).Pemimpin UMNO adalah berbangsa Melayu.Ikut perlembagaan persekutuan,Melayu itu beragama Islam.Suatu kekuatan dan kelebihan yang istimewa dlm perlembagaan Malaysia yg tidak ada di mana-mana perlembagaan negara lain yang menyatakan dengan tegas dan jelas,Melayu itu beragama Islam.Dari sudut agama dan akidah,perlembagaan persekutuan secara tidak langsung dapat menyelamatkan umat Melayu dari menjadi penganut kristian,buddha dll.Walau bagaimanapun perlembagaan Malaysia juga membenarkan penganut agama-agama lain bebas mengamalkan amalan agama masing-masing.Dalam konteks Malaysia sebuah negara majmuk, setiap pelaksanaan perlu mengambil kira sensitiviti pelbagai kaum dan bangsa di Malaysia.UMNO/BN telah melaksanakan dasar-dasar Islam dalam pentadbiran kerajaan secara perlahan iaitu memahamkan rakyat pelbagai kaum tentang Islam lebih penting daripada memaksa secara kekerasan tetapi gagal.Dasar penerapan nilai-nilai Islam yg diperkenalkan oleh Tun Mahathir akhirnya banyak perubahan telah berlaku tanpa disedari parti-parti komponen MCA,MIC,Gerakan dan lain-lain menerima Malaysia sebuah negara Islam. 

Malangnya PAS dan DAP tidak mengikhtiraf Msia sebuah negara Islam.DAP ada agenda menskularkan negara Malaysia dan PAS ada agenda politiknya tetapi kedua-duanya mempunyai agenda tersendiri yg tidak sealiran.Ini adalah halangan-halangan kerajaan pimpinan UMNO/BN hadapi dari parti pro komunisme dan parti Islam yg tidak konsisten dlm perjuangan.Islam hadhari diperkenalkan oleh Pak Lah dimomokkan sbg agama baru yg diperkenalkan oleh UMNO/BN.anda perlu lihat secara rasional.Islam di Malaysia berkembang pesat baik dari sudut pendidikan rendah hingga kolej dan universiti,ekonomi,sistem perbankan Islam,insurans takaful,sistem pajakan islam,undang-undang syariah,pengurusan zakat dan haji dan pelbagai lagi.Suatu perkembangan yang perlu disokong dan dilihat secara positif.Tanpa disedari kaum lain sudah menerima sistem kewangan, insurans secara Islam di Msia dan untuk maklumat sdr kaum bukan Islam pula yang lebih ramai enggunakan siste kewangan Islam di Msia. Oleh itu kenapa UMNO dipersalahkan dlm pelaksanaan hudud di Msia. UMNO tidak menolak hudud.

Cuba anda ikuti penjelasan oleh pemimpin UMNO.Jangan dengar penceramah-penceramah PAS yang ahu mencari keuntungan poltik sempit mereka.PAS pun faham tapi sengaja buat-buat tak faham bahawa hudud belum dapat dilaksanakn di negara ini sehingga rakyat pelbagai kaum faham hudud dan bersedia untuk menerimanya.Selaku umat Islam kita harus matang berpolitik.Dalam perjuangan kita tidak mahu bangsa Melayu terkebelakang dan Islam pula ke hadapan selari kedudukan agama Islam dan bangsa Melayu dalam perlembagaan.Kenapa TG Haji Hadi semasa mnjadi MB terengganu menyatakan hukum hudud cuma 0.0001% dalam syariaat Islam setelah didesak oleh penyokong-penyokong PAS ??? Kenapa itu tidak dijadikan isu oleh PAS ??? Itu sebabnya PAS semakin matang dalam politik Malaysia yg berbilang kaum.Dulu mengkafirkan UMNO kerana bersubahat dgn MCA dan MIC sebaliknya apa dah jadi bila PAS pula bersama DAP yang jelas menentang penubuhan negara Islam dan hukum hudud.Jelas PAS terpaksa ikut rentak DAP sanggup menidakkan perjuangan negara Islam dn hukum hudud dalm Buku Jingga.Masalahnya,bila PAS berhadapan dgn penyokong-penyokong umat Islam berdegar-degar atas pentas menyakinkan umat Islam bahawa PAS tetap memperjuangkan negara Islam dan hukum hudud ketika menjelangnya PRU13. 

Cuba ingat,selepas PRU12 dulu,PAS pun diam bercakap pasal hukum hudud,sekarang baru bersuara balik tapi kena hentam balik dengan DAP.UMNO juga tidak berbuat apa-apa kerana perubahan perlembagaan persekutuan utk melaksanakan hukum hudud perlu sokongan 2/3 ahli parlimen.Daripada anda hentam UMNO lebih baik anda tanya PAS kenapa PAS gugurkan negara Islam.Walupun UMNO/BN belum dapat melaksanakan hukum hudud tapi sudah berjaya mendapat pengiktirafan dunia sebagai sebuah negara Islam contoh.InsyaAllah,saya juga orang Islam cinta dan sayangkan negara memang berhasrat mahu melihat negara Malaysia secara total mengamalkan perlembagaan Islam.cuma perpecahan UMNO dan PAS dan kedegilan PAS bergabung dengan UMNO menjadi penghalang ke arah itu.PAS dalm PR pun tak dpt berbuat apa-apa.PAS bukan parti dominan dlm PR.Ahli-ahli PAS yg menyokong DAP/PR seolah-olah membantu memperkuatkan kuasa DAP yang menyokong polisi kesamarataan,LGBT dan anti Islam dan hukum hudud.Semakin ramai golongan ulama dlm PAS bersikap membisu akhir-akhir ini krn melihat perjuangan PAS sudah tersasar.Saya merayu dan mengajak umat Islam bersatu,tak kiralah PAS mahupun PKR dan UMNO.Jika umat Islam kuat,insyaAllah apa yang dirancang akan mudah dilaksanakan tanpa banyak bantahan. 

Saya bukan pemimpin UMNO sekadar rakyat biasa yang tinggal di luar negara dan saya mahu melihat umat Islam di Malaysia bersatu.Elakkan tuduh menuduh antara satu sama lain.Melayu akan lemah kerana perpecahan sesama sendiri.Kaum lain bersatu dan kuat walaupun bukan rakyat majoriti. 

APA KATA ANDA ???

RENUNG-RENUNGKAN

4 comments:

Anonymous said...

MELAYU AKAN BERSATU LEPAS ERA NIK AZIZ AND AL JUBS.

Anonymous said...

BANGSAT betul si PASPENJILATKAPIRDAPBANGKAI ni! Aku syak habis ulama-ulama TULEN dlm PAS diBUNUH seorg. demi seorg - disyaki diracun, termasuk yg. boleh sebabkan lemah jantung/kanser dsbnya - oleh si KAPIRDAJAL DAPBANGKAI/PKRPELIWAT (yg. merupakan ejen Barat-ZIONIS dan racun kimia utk sebabkan kanser/lemah jantung adalah MO biasa Barat-ZIONIS)!

Sebenaqnya, di Tanah Melayu ini, puak KAPIR GAY/PORNO, Kristian Zionis serta PENYAMAQ Islam PKRPELIWAT/DAPBANGKAI sbg. ejen puak Illuminati/Freemason Barat-ZIONIS ini, sedg- mempergunakan sbg. senjata DAJAL mereka, golongan Melayu/Islam LIBERAL/GAY, dlm PKR/PAS/UMNO utk. MEROSAKKAN perjuangan amat BERANI Islam/Melayu, terutamanya lawan MUSUH-MUSUH Islam/Melayu [puak Illuminati ditubuhkan dan dikuasai puak ZIONIS yg. ingin menubuhkan Satu K'jaan Dunia (New World Order) - bertuhankan Syaitan, di mana kebebasan individu adalah mutlak]!

ZIONIS paling DAJALRothschild, (Soros, Murdoch, Rockefeller dll, juga adalah dari geng Rothschild) - yg. juga menubuhkan IsraHELL dgn. membunuh dgn. amat kejam secara beramai (Genocide) Bumiputera Islam Palestin, dan disyaki memulakan perang Dunia Pertama dan Kedua, serta membunuh Tsar Russia dan seluruh keluarganya, Pres. Lincoln, Kennedy, Allahyarham Pres. Yasser Arafat dll, dan merupakan dalang di belakang 9-11 itu serta perang BUAS yg. akan berterusan sekarang ke atas Dunia Islam yg. kaya minyak-gas, serta menjadikan Israel kuasa Nuklear, yg. paling bahaya ke atas Dunia Islam (lihat di http://www.blissful-wisdom.com/rothschild-sponsored-zionism-world-banking-control-and-israel.html , Rothschild sponsored Zionism, World Banking Control, and Israel, by Bill Woollam , dan di http://ascendingstarseed.wordpress.com/2013/09/29/hitler-was-a-rothschild-and-so-was-his-daughter-angela/ , Hitler Was A Rothschild And So Was His Daughter Angela, Posted on May 8, 2013 by Dublinsmick)!

Makcik Sambal Belacan – PERTAHAN Islam dan umatnya, Raja-Raja Melayu/PM-TPM/UMNO/Bahasa Melayu, hak BUMIPUTERA Melayu dan BUMIPUTERA lain; dan hak orang miskin dari semua bangsa yang hormat Islam, dan bangsa dan hak Bumiputera (Bumiputera juga bermakna Pribumi/Orang Asal-Asli/Indigenous/Native/Aboriginal/First Nation).

Anonymous said...

Adi dah sain awal awal ngan kengkawan die, no to hudud. Semue dah kene main je.

Anonymous said...

Yang kuat menentang hudud umno dan dap... pkr sederhana dalam menentang.... mca mic sama jugak kuat menentang... rasa hormat dekat pas walaupun keseorangan tetap ada keinginan untuk melaksanakan hukum allah... tapi amat keji kepada parti2 melayu islam lain yang menentang hukum allah terutama umno yang dikuasai yahudi apco sebagai penasihat