Social Icons

Pages

Monday, May 12, 2014

KERANA 'PARIA' PENAMAAN CALON #PRKBUKITGELUGOR KECOH !!!

 

Proses penamaan calon Pilihan Raya Kecil (PRK) Bukit Gelugor yang berjalan lancar sedikit tercemar apabila calon Bebas, Abu Backer Sidek Mohamad Zan bertengkar dengan sekumpulan penyokong parti yang bertanding.Kekecohan yang berlaku kira-kira pukul 10.45 pagi di Dewan Sri Pinang itu berlaku apabila ada dalam kalangan penyokong beragama Hindu terdengar peguam itu menyebut perkataan 'paria'.
Difahamkan,perkataan itu merujuk kepada pengerusi Bersih,Datuk S. Ambiga yang banyak menggunakan demonstrasi jalanan untuk menyuarakan rasa tidak puas hati terhadap kerajaan.Berikutan itu,sekumpulan lelaki yang terdengar perkataan sensitif itu bersemuka dengan calon berusia 46 tahun berkenaan dan menuntut Abu Backer memohon maaf secara terbuka.
Beliau bagaimanapun enggan berbuat demikian dan bersedia untuk berdepan sebarang tindakan.Selepas kira-kira 15 minit, insiden itu berakhir tanpa sebarang penyelesaian.
Pertandingan empat penjuru itu akan menyaksikan Abu Backer dicabar oleh Ramkarpal Singh (DAP), Naib Presiden Parti Cinta Malaysia (PCM), Datuk Huan Cheng Guan dan ahli PAS Mohamed Nabi Bux Mohd Nabi Abd Sathar yang bertanding atas tiket Bebas.Abu Backer menyerahkan borang pencalonan pada pukul 9.41 pagi dan akan bertanding menggunakan simbol kuda. - MStar 

3 comments:

Anonymous said...

Si Nabi Bux tu ahli Umno..
Cuba try selidik sekejap..
Mana pergi calon Bn?

Anonymous said...

Ahli parti Pakatan sendiri pun x tahu.. stupid!!.. Mula-mula Parti pas lepas tu bebas.. gila nk jadi org politik..

Anonymous said...

Check sekali calon Timbalan Presiden PKR yang juga masih kekalkan keahlian parti Pas dan juga UMNO. Cubak teka sapa. Ramai individu yang menjadi ahli parti tapi lupa nak berhenti. Maka kekal lah depa sebagai ahli walaupun bertahun-tahun tidak bayar yuran. Jadi jangan lah nak buat isu. Nabi tu sekarang nie kehadapan sebagai ahli Pas, jadi telan lah "kemaluan" ini wahai Pas. Jangan lah main tuduh2 macam budak kampong.

 
 
Blogger Templates