Social Icons

Pages

Saturday, June 21, 2014

EKSKLUSIF !!! MAKAN LAH #SAYUR WALAUPUN ANDA BENCI !!! NAK TAHU KENAPA ??? WAJIB BACA !!!


hari ni posting saya lain macam sikit.ni pun untuk kesihatan anda juga.ada yang menyampah atau benci makan sayur.anda tahu tak sayur tu banyak khasiat ??? selain itu saya berikan info kesihatan untuk anda.di bawah saya akan berikan semua info khas untuk anda pembaca badut rakyat


Hampir setiap saat tubuh manusia terdedah kepada racun.Udara, pencemaran,walaupun makanan yang dimakan pun sesungguhnya mengandungi bahan berbahaya.Akibatnya,badan jadi lebih mudah sakit dan tidak bugar.Di pusat kesihatan dan kecantikan,ditawarkan kaedah pengeluaran racun tubuh alias detoksifikasi.Namun,walaupun ubat-ubatan dan kosmetik berbahan kimia pun boleh mengandungi racun.Sebaiknya cara alami lebih dipilih.Memetik Times of India,berikut beberapa makanan yang boleh membuang racun dalam tubuh secara semulajadi.Selain itu,menjaga pola makan juga boleh menjauhkan tubuh dari racun. 

Kunyit : Dipercayai sebagai antioksida dan memberi kesan anti-keradangan pada tubuh.Rempah yang satu ini, berperanan penting memerangi kerosakan sel yang terkumpul seiring usia. Lebih dari itu, kunyit juga membantu hati menyingkirkan sebatian berbahaya dalam tubuh. 

Bawang putih : Tak hanya berfungsi untuk merawat kulit dan rambut agar lebih berkilau,bawang putih pun mendetoksifikasi racun.Itu biasa dilakukan dengan sulfur yang dirembeskan dalam proses sulfation.Biasakan makan tiga ulas bawang putih secara teratur. 

Epal : Kaya akan serat,salah satunya mengandung pektin.Unsur itu penting untuk membersihkan saluran usus.Epal juga dapat menghilangkan tumpukan racun serta partikel makanan yang tidak tercerna. Makanan berserat tinggi yang lain, juga baik dimakan.

Lemon : Masukkan beberapa keping lemon segar dalam minuman yang biasa dimakan.Selain ampuh menangkis sejuk,lemon sebenarnya juga mampu membuat pencernaan lebih sihat serta menghapuskan racun.Bahkan,kulit lemon sekalipun juga kaya antioksidan.

Brokoli: Sangat baik membersihkan pencernaan dalam tubuh.Jika dimakan,brokoli akan melepaskan nutrisi yang boleh membantu mengusir estrogen buruk dalam tubuh.Cawan brokoli per hari saja,boleh melawan kanser,menjaga berat badan tetap ideal dan mengelakkan sakit saat sebelum datang bulan.

mana yang saya maksudkan pasal sayur ??? nampak tak info berkenaan brokoli ??? apa khasiat nya ??? amalkan selalu yerr.mana tau semua penyakit akan disemubuhkan 

APA KATA ANDA ???

RENUNG-RENUNGKAN

No comments:

 
 
Blogger Templates