Social Icons

Pages

Saturday, December 06, 2014

KURANG AJAR !!! DS @SHABERYC !!! #PREMKESHAN MENGHINA #SULTANSELANGOR !!! TOLONG AMBIL TINDAKAN !!!


kurang ajar !!! ini sudah melampau !!! 1 lagi pemegang akaun di facebok yang mengunakan nama prem keshan menghina Sultan Selangor dikesan.Menjadi penyokong, emimpin atau ahli parti pembangkang,tidak menghalalkan kita untuk memaki hamun orang lain kononnya untuk menarik sokongan atau mengeluarkan kebenaran.Apatah lagi yang dimaki adalah Sultan Melayu yang secara sejarahnya telah membolehkan masyarakat bukan Melayu-Bumiputera menjadi warganegara Malaysia setelah British enggan menerima atau mengambil mereka sebagai warganegara pada tahun 1957 dahulu. 


Namun hasutan daan dendam selain buta tentang sejarah,membuatkan sebahagian daripada mereka bersikap biadap dan kurang ajar serta tidak berterima kasih kerana telah dibenarkan tinggal di negara ini serta menjadi warganegara dengan menikmati hak-hak kewarganegaraan secara bebas,malah jauh lebih bebas berbanding bangsa mereka yang menjadi imigran di negara-negara lain.penggunaan media sosial seperti Facebook telah dilakukan untuk menyemai kebencian,anarkisme dan subversif.Dalam hal ini,penama turut melakukan perbuatan yang sama di Facebook secara bebas.Kebenciannya kepada Melayu,Islam dan Bumiputera terpapar jelas dalam posting-postingnya. Sehingga kini, belum ada lagi tindakan dibuat terhadapnya.Barangkali SKMM terlepas pandang dan ketiadaan laporan polis terhadapnya,membuktikan ramai yang beranggapan tindakan menghasut kebencian antara kaum yang dilakukan oleh penama adalah sesuatu yang bersifat remeh.kepada SKMM,Datuk Seri Ahmad Shabery Cheek tolong ambil tindakan kepada lelaki ini.ini sudah melampau.jangan bagi lelaki ini terlepas.ini lahh gunanya Akta hasutan.buat pengetahuan pembaca Badut Rakyat.Akta Hasutan ini akan dikenakan kepada semua rakyat malaysia tak kira Agama atau Kaum yang mencemarkan imej Malaysia.yang menghasut membenci 1 sama lain

APA KATA ANDA ???

RENUNG-RENUNGKAN

2 comments:

Anonymous said...

Pukimak keling paria tak sedar diri ni sebenarnya NAK UJI SAMAADA DIA AKAN DIAMBIL TINDAKAN DIBAWAH AKTA HASUTAN ke tidak!

Kerajaan nak tunggu apa lagi?

Anonymous said...

tak suka umno bermakna tak suka melayu. pas jangan kernyeh seronok kerana umno dihina. umno mewakili melayu, secara tak langsung pas pun terkena.
kalau tak suka melayu boleh belah balik india. hang boleh duduk dalam Negara jamban raya, taik bersepah merata.

 
 
Blogger Templates