Social Icons

Pages

Friday, March 27, 2015

BREAKING NEWS !!! #HUKUMHUDUD !!! KENAPA #PAS TAKUT NAK BERCERAI DENGAN DAP ???


itu lah persoalan yang dibangkitkan mengenai pendirian puak-puak PAS tu pada ketika ini.Ianya bangkit apabila pemimpin parti itu dilihat masih lagi enggan mengambil tindakan tegas terhadap DAP.yang saya hairan,kenapa PAS bermati-matian mahu mengekalkan kuasa dengan Pakatan Haramjadah tu termasuk dikalangan DAP sendiri sedangkan mereka teruk dimaki hamun ??? Kenapa sehingga hari ini PAS masih lagi cuba bertolak ansur dan dilihat seolah-olah dalam mod untuk memujuk DAP agar menarik balik Penghinaan yang telah dilemparkan terhadap mereka. 

Sekarang,bila DAP dan PKR jelas menentang dasar perjuangan yang dijunjung dan dipertahankan oleh pemimpin sejak awal penubuhan parti itu,kenapa PAS takut nak ambik tindakan ??? Bayangkan,Selama hari ini PAS seringkali memusuhi UMNO kerana mendakwa kononnya parti itu menolak perlaksanaan Hukum Hudud yang menjadi asas kepada perjuangan parti mereka.Bahkan,ada dikalangan pemimpin PAS juga sanggup melabelkan UMNO sebagai parti Kafir kerana menolak agenda tersebut.Maka sebab itu sehingga hari ini,PAS masih enggan bekerjasama dengan UMNO.Tapi,bila puak - puak DAP menentang Hukum Hudud dan menghina PAS dengan menggelarkan mereka sebagai Pengkhianat,kenapa PAS masih lagi mahu kekalkan Tahaluf Siyasi dengan DAP ??? 

Tidakkah tindakan puak-puak PAS tu membuktikan bahawa mereka sendiri tidak konsisten dalam memperjuangkan dasar parti mereka sendiri ??? kerana apa semua itu berlaku ??? Kemungkinan tindakan PAS tu ada kaitan dengan kuasa mereka di Selangor.Sekiranya mereka memilih untuk meninggalkan Pakatan,maka sudah pasti mereka akan kehilangan kuasa di negeri tersebut.Kalau diperhatikan komposisi PAS di Selangor,kedudukan mereka memang tidak menguntungkan walaupun mereka bergabung dengan UMNO bagi membentuk sebuah Kerajaan.Pada ketika ini,PAS hanya mempunyai 15 kerusi DUN manakala UMNO pula hanya ada 12 kerusi sahaja.Sebaliknya,PKR dan DAP mempunyai jumlah kerusi sebanyak 28 secara gabungan.Jika pun Si Khalid Ibrahim yang kini menjadi ADUN BEBAS menyokong PAS,namun itu belum dapat membuatkan gabungan diantara PAS dan UMNO layak untuk memerintah Selangor. 

Ianya disebabkan kedudukan 50 - 50 diantara gabungan PAS+UMNO+BEBAS dengan Pakatan yang terdiri dari kalangan puak-puak PKR serta DAP pada ketika ini tidak akan menguntungkan sesiapa.Maka atas dasar itulah PAS dilihat masih lagi TAKUT nak bertindak tegas terhadap DAP dan mengambil langkah bermaruah untuk meninggalkan Pakatan Haramjadah tu.Mereka lebih sanggup dimaki hamun dan dihina hanya kerana mahu mengekalkan kuasa Politik !!!

APA KATA ANDA ???

RENUNG-RENUNGKAN

1 comment:

Anonymous said...

sbb duit utk rencanakan politik mereka.sejarah dah buktikan dari zaman dato asrilagi sudah mendapat biayaan dr PAP(singapura).

 
 
Blogger Templates