Social Icons

Pages

Monday, March 09, 2015

BREAKING NEWS !!! TIADA #GST PADA JUMLAH DUIT NILAI KELUAR BANK !!!


sebelum ini di media sosial ramai yang mengatakan pada 1 april bila keluar duit ada GST.fakta mana anda dapat tu ??? pandai-pandai je kata macam tu.kalau nak tahu info sebenar,jom kita lihat fakta di bawah

Pengeluaran pada kad bank sendiri tiada GST

Contohnya Ali pegang kat ATM keluar duit kat bank sama iaitu cimb maka tiada GST .

1. Keluar Wang Guna Mesin ATM Lain Kena GST

2. Menerusi kenyataan rasmi MEPS Malaysia,pengguna yang mengeluarkan duit menggunakan mesin ATM yang berlainan daripada kad bank anda akan dikenakan caj sebanyak RM1.06 termasuk cukai GST berkuatkuasa mulai 1 April 2015.

3. Berbeza berbanding sebelum ini, pengguna hanya dikenakan caj sebanyak RM1.00 untuk setiap transaksi menerusi rangkaian MEPS.

4. Bagaimanapun,cukai GST dikenakan pada caj MEPS dan bukan pada jumlah transaksi.

5. Caj Terkini Transaksi Duit Menerusi MEPS (Bank Lain) RM1.06 mulai 1 April 2015

Panduan Contoh Transaksi ATM Kena GST Mulai 1 April 2015

6. Jika pengeluaran wang dari mesin ATM yang lain,maka akan dikenakan caj sebanyak RM1.06 Sen termasuk GST.

7. Jika pengeluaran wang dari mesin ATM bank sendiri maka tiada GST.

Caj MEPS RM1.00 tersebut dikenakan oleh syarikat MEPS untuk khidmat interbank. Hanya 0.06 sen yang akan dibayar kepada kerajaan sbg GST.

DAH FAHAM KAN ???

LEPAS NI KALAU KELUAR SERIBU KALI PUN PADA BANK SAMA TIADA GST !!!

APA KATA ANDA ???

RENUNG-RENUNGKAN
Post a Comment
 
 
Blogger Templates