Social Icons

Pages

Wednesday, September 02, 2015

PERSIDANGAN #IACC !!! #PAULLOW NAK JADI HERO SELAMATKAN KEADAAN ???


tu diaaa !!! adakah Paul Low ni tau atau buat-buat tak tahu pasal Ketidakhadiran Perdana Menteri Datuk Seri Mohd Najib Tun Razak ke Persidangan Anti Ra­suah Antarabangsa (IACC) Ke-16 di Putrajaya ??? sebenarnya apa yang berlaku bukan sesuatu yang mengejutkan atau dibuat pada saat-saat terakhir seperti dakwaan Menteri di Jabatan Perdana Menteri,Paul Low. 

“He was supposed to come,up till yesterday.He is not here in view of the circumstances and some of the issues that are recently happening and also involving him personally.Low said he expected the prime minister to receive a hostile reception. “As a minister, I have to advise him. “We advised him in terms of security, and the atmosphere, that it’s best that I deliver the keynote address,” he said. – Malaysiakini.com 

Kenyataan Paul Low ini sangat mengelirukan kerana kita semua sedia maklum sejak minggu lalu bahawa Perdana Menteri tidak akan hadir ke majlis ini.Ini berdasarkan kenyataan Timbalan Ketua Pesuruhjaya II SPRM Datuk Seri Mustafar Ali pada 26 Ogos lalu bahawa Menteri di Jabatan Perdana Menteri Datuk Paul Low Seng Kuan akan merasmikan Persidangan Anti-Rasuah Antarabangsa ke-16 yang dijadualkan pada 2 hingga 4 September depan di Pusat Konvensyen Antarabangsa Putrajaya (PICC).


UNTUK SELANJUTNYA 

Majlis penutupan pula akan disempurnakan oleh Menteri di Jabatan Perdana Menteri Datuk Seri Abdul Wahid Omar.Tindakan tidak hadir persidangan ini bukan bermakna Perdana Menteri takut kepada sambutan “panas” peserta yang hadir.Mereka yang hadir dalam persidangan adalah kumpulan aktivis yang mereka yang berpendidikan tinggi,beradab dan mempunyai budaya intelektual yang jauh lebih baik dari penunjuk perasaan Bersih 4.Mustahil akan berlaku suasana yang tidak menyenangkan Perdana Menteri atau keadaan tegang.Namun Datuk Seri Najib sendiri sedar kedudukan beliau yang masih dalam siasatan Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) akan memberi imej tidak baik kepada Persidangan tersebut jika beliau yang merasmikannya.Penganjur telah dimaklumkan sejak minggu lalu mengenai keputusan Perdana Menteri tersebut.Dari mana datang andaian Paul Low ini sukar dipastikan.

APA KATA ANDA ???

RENUNG-RENUNGKAN

4 comments:

Anonymous said...

Cis!!! brani mereka menggelarkan paahlawan bugis pengecut??? jangan sekali-kali!

izad12 said...

najib sepatutnya hadir sebagai salah seorang panelis dalam acara tersebut.

bukan sebagai perasmi atau penutup acara.ianya telah dilaporkan sinar harian beberapa hari sebelumnya...

Anonymous said...

Paul Low tu kesian juga bila aku fikir fikir kan. Sampai kekeadang dia di ketawakan orang je. Satu negara sibuk penyelewengan RM42 bilion dan RM2.6 bilion, dia terhegeh hegeh kena sokong Najib, sampai ngata dia nasihatkan Najib jangan tunjuk muka di Sidang Anti-Rasuah Antarabangsa tuh.

Apa nak buat, nak teruskan pegang jawatan.

Aku ngarapkan dia tak renti renti pertahankan MACC/SPRM sekarang, nak dengor dia kata 1MDB dan RM2.6 bilion itu mesti di siasat sapenuh nya dan sehingga zaman tondan.

Unknown said...

Ni 1 platfom yg baik utk DSN mnjelaskn kpd dunia dan rakyat malaysia khususnya tentang derma atau sbaliknya, xperlu nk tkutkn apa2 jika dia dipihak yang benar

 
 
Blogger Templates