Social Icons

Pages

Thursday, October 08, 2015

ISU #TPPA !!! RAKYAT MALAYSIA TOLONG JANGAN LETAK OTAK KAT LUTUT !!! VIDEO INSIDE !!!



lepas jadi pakar jerebu,kali ini muncul pulak ramai pakar TPPA di kalangan macai pembangkang.Semuanya gara-gara fitnah yang mengatakan perjanjian itu telah ditandatangan walhal perbincangannya yang sudah,tandatangannya belum pun.Apatah lagi majoriti yang sebar fitnah ini bukan faham TPPA tu apa pun,hanya pandai copy paste tanpa tahu apa benda TPPA ni apa dia sebenarnya, tapi dia punya gebang macam dia tau semua.Sekolah pun tak tahu tinggi mana (kelulusannya bukan bangunannya).Konon dek kerana itu,negara ini sudah ‘terjual’.Bengap macam mana pun tak tahu,2/5 negara dalam dunia bakal menyertai TPPA secara berperingkat dan mengikut zon, ramai lagi akan menyertai selepas itu katanya,apakah semua negara ini dah kena jual dengan Amerika ???

Bodoh biarlah bertempat,bagi malu mak bapak sendiri buat apa ??? Zaman ini orang tak tanya budak bodoh mana tu,orang akan tanya anak siapa yang bodoh sangat tu ??? Perjanjian macam ini bukan semuanya buruk dan juga perlu diakui bukan semuanya baik.Ia tentang kehilangan dan dalam masa yang sama mendapat sesuatu juga.Cuma perlu dibincangkan kalau buruk,berapa teruk dia punya buruk berbanding yang baik dan yang semacam itu.Sebab itu hasil perbincangan yang tamat sebelum ini perlu dibawa ke Parlimen.Disana nanti akan dibincangkan sama ada wajar atau tidak negara kita menerima perjanjian itu.Kerajaan akan putuskan selebihnya. Obama pun kena bawak rundingan Pacific (termasuk Malaysia) mengenai TPPA ini kepada kongress untuk diluluskan. 

Maklum sajalah,kalau jadi,18,000 hasil cukai yang selama ni dikutip USA,akan hilang begitu sahaja (tapi ada ganti dalam bentuk lain pula).ikut New York Times,proses ini akan berlangsung berbulan,silap-silap April tahun depan.Itu tukang anjur tu,pun kena dapat kelulusan kongress dulu,apa lagi peserta macam kita.Pendek kata,lama lagi cerita TPPA ini belum pun cerita diluluskan atau tidak.Kita tak usahlah kecoh lebih sangat,apa lagi jenis maki orang tak tentu pasal termasuk menyebut anu sendiri tanpa malu dan segan kepada Allah Swt.

Hillary Clinton pun reject TPPA,ini bukti jelas bahawa adalah tidak benar TPPA hanya menguntungkan Amerika.kepada rakyat malaysia jangan tuduh sebelum dapat bukti yang nyata ok !!!


APA KATA ANDA ??? 

RENUNG-RENUNGKAN

1 comment:

Anonymous said...

PANTAT HANG. TERIMA KASIH

 
 
Blogger Templates