Social Icons

Pages

Friday, November 27, 2015

BONGKAR !!! KEMATIAN #DAVIDMORAIS !!! #CHARLESMORAIS NAK AMBIL KESEMPATAN ???


Charles Suresh Morais,abang kepada mendiang Kevin Morais yang mati dibunuh tampil membuat akuan bersumpah bahawa adiknya merupakan orang yang menyediakan “kertas pendakwaan” ke atas Datuk Seri Najib dan kemungkinan dibunuh kerana itu.Charles Suresh Morais dalam akuan bersumpah mendakwa dakwaan draf kertas pertuduhan ke atas terhadap Perdana Menteri Datuk Seri Najib yang didedahkan oleh laman web Sarawak Report mempunyai singkatan tandatangan (initials) abangnya.Beliau juga mendakwa memiliki pen drive yang diberi oleh abangnya sebelum beliau menghilangkan diri.

“Ia kini selamat di Amerika Syarikat bersama seseorang yang diarah mendedahkan kandungannya kepada umum sekiranya sesuatu yang tidak diingini berlaku kepada saya berhubung akuan sumpah berkanun ini.Kandungan pen drive itu dengan jelas dan tanpa ragu-ragu mendedahkan bahawa Kevin telah diarahkan melakukan sesuatu sebelum kematiannya yang dikaitkan dengan seseorang personaliti yang berkuasa di Malaysia,Pertamanya,akuan bersumpah bukan sesuatu yang berguna lagi apabila membabitkan isu politik.Kepercayaan terhadap akuan bersumpah bergantung pihak mana anda menyokong.Pada 1999,bekas Penolong Gabenor Bank Negara,Datuk Abdul Murad Khalid,membuat akuan bersumpah memantau puluhan akaun Anwar Ibrahim bernilai hampir RM 3 bilion ketika itu.Pada 2010,PI Bala membuat beberapa akuan bersumpah yang bertentangan antara satu sama lain.

Kedua,adakah Charles dibayar oleh kumpulan suspek yang sepatutnya berhadapan perbicaraan awal pembunuhan Kevin Morais pada 30 November ini ??? Lapan suspek kes culik dan bunuh Timbalan Pendakwa Raya,Anthony Kevin Morais telah didakwa di dua mahkamah September lalu.Di Mahkamah Majistret Jalan Duta,enam dituduh membunuh manakala seorang lagi yang merupakan doktor tentera pula didakwa kerana bersubahat membunuh.Enam suspek berkenaan — Gunasekaran Govindan, 47; Dinishwaran Raman, 23; Thinesh Kumar Ashok Kumar, 22; Vishwanath Sasikaran, 22; dan Ravi Chandran Subramaniam, 44 dituduh mencapai niat bersama dan melakukan bunuh ke atas Anthony Kevin Morais pada 4 September 2015 di antara 7 pagi hingga 8 malam.Mereka dituduh melakukan kesalahan di bawah Sekyen 302 Kanun Keseksaan yang dibaca bersama Seksyen 34 Kanun yang sama.Sementara itu,Dr Kunasegaran Ragavanaidu, 52, dipercayai suspek utama,didakwa secara berasingan dan dituduh bersubahat di bawah Seksyen 109 Kanun Keseksaan yang dibaca bersama Seksyen 302 kanun yang sama.Kunasegaran merupakan individu yang sedang berhadapan dengan satu kes rasuah membabitkan Kevin Morais sebagai Pendakwaraya.

Ketiga,jika benar beliau ada bukti salah laku pemimpin politik negara,Charles perlu mendedahkannya atau membuat laporan kepada pihak berkuasa.Mengapa Charles perlu membuat sidang akhbar dan akuan bersumpah tetapi tidak mahu mendedahkan kandungan “thumdrive” tersebut ??? Adakah ini kaedah yang digunakan untuk mengugut pihak tertentu atau sebagai “bargain” menjaga maruah adiknya yang bakal tercemar dalam perbicaraan ??? Semasa Kevin Morais hilang telah timbul spekulasi beliau diculik oleh kumpulan yang tidak berpuas hati dengan pendakwaraya terbabit yang dikatakan “gagal deliver” atau Charles sendiri mahu mencari keuntungan kewangan setelah terpengaruh dengan persepsi mendapat wang mudah dengan mengugut orang politik atau telah dijanjikan sesuatu bagi menjalankan agenda menjatuhkan Perdana Menteri Datuk Seri Najib.Benarkah Charles sendiri pernah berhadapan dengan tuduhan penipuan di negara ini suatu ketika dahulu ??? Adakah adiknya pernah membantu beliau ??? Usah bercakap macam orang mabuk todi,jika ada bukti dedahkan sahaja, usah bermain tarik tali menghuru-harakan pemikiran rakyat.anda kena ingat,dulu anda telah muflis wahai charles.adakah cerita ini rakyat malaysia tak tahu ??? saya bukan nak tuduh,tapi mana tahu bila charles semua rekaan ni dapat duit dari mana-mana yang arahkan charles berbuat demikian.cuba anda fikir secara logik akal.sekali lagi saya ulang,kalau betul lahh semua tuduhan ini benar,kenapa tak serahkan pendrive tu ???

pada tahun 2011,Charles Morais Disahkan Bangkrup Di Amerika

Charles Morais came crashing down and was featured in a WSJ article titled : "A Hotel Empire Unravels - Kronos Owners Grapple With Bankruptcy, Criminal Charges ; " 


WSJ wrote : 
"As they presided over the rise and fall of a hotel empire,Charles Morais and Sunil Mir had a series of run-ins with government authorities,creditors and others.The two Asian immigrants have lost 11 properties after falling behind on payments.One year ago,the Pennsylvania attorney general's office filed criminal charges against them on 26 counts each tied to their alleged failure to pay $310,849 in state sales tax and $37,020 in withholding tax. The two have pleaded not guilty and a trial is expected this year. Now they may be close to losing the crown jewel of their empire, the 183-room JFK Plaza hotel, at New York City's busiest airport. Following a bankruptcy-court auction of the property, a trustee in the case recommended last week that the property be conveyed to Neshgold LP, a secured creditor with a $16 million claim against the property." Looks like Charles Morais is in a bit of a tight spot at the moment.

APA KATA ANDA ???

RENUNG-RENUNGKAN

No comments:

 
 
Blogger Templates