Social Icons

Pages

Monday, September 02, 2013

KANTOI !!! GANGSTER DAP BUANG DIESEL DAN MENCEMARKAN AIR DI SELANGOR ???


Alam Flora dituduh tapi nafikan terlibat membuang minyak diesel dalam sungai.Tapi jika diikuti laporan berita Karam SIngh Walia di TV3 ini selalu melibatkan syarikat kilang Cina.Mereka bayar kompeni yang kononnya tolong proses belum buang sisa macam diesel tapi sebenarnya syarikat yang belakangnya gangster Cina ambil jalan senang.DIbuang saja dalam sungai malam-malam.Apa SAMSENG CINA DAP/PKR peduli. Red Bean Army komdian tuduh Alam Flora :

KUALA LUMPUR 31 Ogos 2013 - Alam Flora Sdn. Bhd. menolak dakwaan yang mengaitkan syarikat pengurusan sisa pepejal itu dengan kes tumpahan minyak diesel terpakai di Sungai Gong,Rawang dekat sini semalam.Ketua Pegawai Eksekutif Alam Flora,Mohd. Zain Hassan berkata,bengkel penyelenggaraan lori sampah yang dikatakan punca tumpahan minyak itu sehingga mencemarkan Sungai Selangor bukan milik atau mempunyai kaitan dengan syarikat berkenaan.

"Alam Flora telah dimaklumkan tentang penyebaran maklumat melalui Facebook,Twitter,khidmat pesanan ringkas (SMS),mesej serta paparan blog yang tidak bertanggungjawab dengan mengaitkan Alam Flora sebagaipunca kepada pencemaran minyak diesel terpakai di sungai berhampiran kawasan Rawang yang berlaku semalam."Kesan pencemaran tersebut mengakibatkan pemberhentian operasi rawatan air hingga menjejaskan bekalan air bersih di Petaling, Kuala Lumpur, Klang/Shah Alam,Gombak,Hulu Selangor, Kuala Langat and Kuala Selangor," katanya dalam kenyataan di sini hari ini. - UTUSAN ONLINE 

Harap Alam Flora tak outsource kerja buang sisa diesel kepada syarikat luar terutama Cina-Cina ni.Mereka bukan bertanggungjawab jaga alam sekitar. Otak dia duit duit duit ....asal dia kaya biar orang lain sengsara. - Unspinners

LIHAT GAMBAR DI BAWAH







ADAKAH INI SEMUA SALAH ALAM FLORA ???

APA KATA ANDA ???

RENUNG-RENUNGKAN

2 comments:

Anonymous said...

Minta bloggers siasat dan pamerkan butiran tuan punya perniagaan ini. Selalunya kalau sesuatu premis perniagaan yang menyalahi peraturan mempunyai kekebalan dari pihak berkuasa, selalunya premis tersebut dilindungi oleh pihak tertentu sehingga pihak berkuasa dihalang menjalankan tugas menutup atau pendakwaan. Siapa yang lindung? Mungkin kah tangan-tangan orang politik atau mereka yang telah diberi suapan? Semoga orang ramai dikongsi butiran tuan punya perniagaan yang telah menyusahkan lebih 1 juta penghuni negeri Selangor.

Anonymous said...

Dengan perkembangan yang baru ini, sewajarnya SPRM masuk gelanggang. Tetapi Suruhanjaya itu akan hanya bertindak jika ada laporan Polis dibuat. Siapa yang nak lapor? Biasanya NGO. Tetapi hingga kini tidak ada satu NGO pun tampil ke hadapan. Mengapa ya?

Budaya 'baling batu sembunyi tangan' ini sudah menjadi-jadi sekarang. Dan kelihatannya mereka kebal daripada diambil tindakan. Mengapa ya?

 
 
Blogger Templates