Social Icons

Pages

Thursday, May 08, 2014

KANTOI !!! HUKUM #HUDUD !!! #ANWARIBRAHIM MUNGKIN MASUK #HOSPITAL UNTUK DAPATKAN RAWATAN !!!


Bukan sedikit dan bukan kecil masalah yang dihadapi oleh PR pada hari ini walaupun pakatan itu menafikan mentah-mentah yang mereka menghadapi masalah.Isu pemilihan CEC DAP masih belum selesai dan desakan semakin hebat kedengaran agar ROS tidak membenarkan parti itu bertanding dalam PRK Gelugor dan Teluk Intan dan mana-mana PRK atau PRU akan datang sekiranya tiada penyelesaian. Pemilihan PKR pula menyaksikan kegagalan total kepimpinan dalam mentadbir dan mengurus parti serta kerosakan jiwa yang kronik di mana tiada langsung sifat tanggungjawab,amanah dan telus di kalangan mereka yang terlibat.Apa yang dapat dilihat hanyalah kerakusan, tamak haloba,permusuhan dan kesanggupan untuk melakukan apa saja demi kuasa.Jika CEC DAP dimanipulasi secara senyap melalui kiraan komputer,penipuan PKR pula terserlah secara fizikal dengan kerusi berterbalikan dan kertas berterbangan.Pemimpin tertinggi kedua-dua parti DAP dan PKR nampaknya gagal menyelesaikan masalah parti masing-masing. 

Dalam keadaan sebegini,Ketua Pembangkang seharusnya memainkan peranan untuk mendesak kepada penyelesaian secara tegas dan tuntas.Malangnya,Ketua Pembangkang,iaitu Anwar Ibrahim,tidak mampu berbuat apa-apa.Anwar nampaknya benar-benar buntu dalam menjalankan tugasnya sebagai ketua jauh sekali pemimpin.Tindakan PAS membangkitkan isu hudud untuk dibawa ke parlimen menambahkan lagi kekusutan dalam Pakatan.PAS berdegil ingin melaksanakan hudud manakala DAP dan PKR bertegas untuk menolaknya mentah-mentah.Namun di masa yang sama ketiga-tiga parti menafikan yang mereka mempunyai masalah dan cuba memperlihatkan seolah-olah isu hudud hanyalah permainan UMNO untuk memecahbelahkan mereka.Penafian ini tentu saja tidak membantu menyelesaikan apa-apa, sebaliknya membuatkan Anwar sebagai Ketua,yang telah sedia buntu, menjadi bingung.Anwar benar-benar terjerat dalam permainan ketiga-tiga parti dalam pakatan.Menyebelahi DAP akan membuatkan PR kehilangan undi Melayu manakala menyebelahi PAS pula akan menyebabkan kehilangan undi bukan Melayu.

Dalam keadaan di mana dirinya sendiri mempunyai masalah peribadi berkaitan mahkamah, Anwar kini benar-benar kehilangan arah.Segala karisma yang dimilikinya semakin terpadam. Segala lakonan sebagai pemimpin berkredibiliti kini hancur.Malah, khabarnya,Anwar sedikit pun tidak dilayan oleh orang ramai ketika menghadiri sebuah kenduri baru-baru ini.Publisiti yang cuba diraih setiap hari tidak lagi memberi apa-apa makna.Biarpun namanya terus terpampang di dada akhbar,namun ia tidak memberi impak kepada dirinya, parti mahupun negara.Kemunculannya di pentas politik hanya sebagai satu kenyataan bahawa demokrasi cukup segar di Malaysia, begitu juga dengan hak kebebasan bersuara. Anwar kini bukan lagi ‘sesiapa’. Mungkin apa yang berlaku ke atas Anwar adalah akibat dari gemar bermain dengan isu agama. Antaranya, Anwar pernah berkata bahawa undang-undang pengharaman homoseksual adalah lapuk dan Anwar juga berdolak dalih dalam isu hudud. Anwar cukup konsisten menyokong gerakan liberalisasi dan pluralisme di pentas-pentas luar negara tetapi amat berhati-hati dalam memperkatakan mengenainya ketika di Malaysia. Anwar merupakan salah seorang yang menandatangan Annapolis Summit yang mengiktiraf Israel sebagai sebuah negara dan Anwar juga pernah menyokong ‘perlindungan ke atas Israel’. Pendirian Anwar yang bertentangan dengan apa yang ditonjolkan di hadapan umat Islam di negara ini akhirnya memberi kesan kepada mental dan juga fizikal beliau. 

Penampilan Anwar semakin hari semakin kusut dan sesiapa sahaja dapat mengesan yang beliau kini kebingungan.Apa yang berlaku pada Anwar adalah akibat dari perbuatannya sendiri.Tiada siapa yang dapat membantu beliau untuk pulih kembali, melainkan dirinya sendiri.Mungkin,Anwar perlu memohon agar hukuman hudud dikenakan ke atas dirinya bagi membolehkan beliau kembali tenang.Lagipun,bukankah Anwar juga yang begitu giat menjaja soal 4 saksi berikutan tuduhan liwat ke atasnya ???

APA KATA ANDA ???

RENUNG-RENUNGKAN

9 comments:

Anonymous said...

kata kata, ucapan, fitnah, ceramah, temberang yang memakan diri sendiri, bapak ini lupa yang dia semakin tua dan setiap yang tua akan kehilangan sesuatu, tetapi kalau dia tidak menipu, tidak anggap diri nya sentiasa betul, orang lain terutama orang umno semua jahat, buruk, bersalah, tetntu dia akan lebih tenang dalam hidupnya. lupakah kamu anwar...bahawa mati itu benar, seksa kubur itu benar, seksa kubur itu adalah benar, dunia akhirat itu adalah benar, kamu tahu sebagai islam kamu hanya sementara didunia ini, dan apa yang di buat di dunia ini kamu akan di hitung, adakah kamu telah lupa semasa kamu membaca khutbah khutbah jumaat di masjid masjid, kamu mengajak manusia berbuat baik, bertaqwa pada allah, tapi kamu sudah menyempang..kembalilah sebelum terlewat...tak kan tercipta sejarah Negara dengan kesah hidup mu..tak kan kamu akan dingati seperti HAMKA, HITLER ,SUKARNO,..kamu akan terus dilupakan..kamu akan keseorangan..sedarlah dan mohon maaf lah kepada manusia yang kamu fitnahkan..oh anwar..mengapa kamu berubah..dari islamik symbol ke manusia menyerupai dajjal..

Anonymous said...

Setelah dipergunakan oleh kuasa kuasa cina DAP selama 2 PRU, pr sekarang sedar bahawa mereka tidak akan ke Putrajaya dan anwar bukanlah orang yang akan membawa pr ke sana.

Anwar akan ditinggalkan keseorangan dan lihat lah nanti betapa lemahnya beliau sebenarnya tanpa tangan tangan ghaib ( jutawan cina dan kuasa kuasa asing) membiayai beliau. Anwar sekarang semakin terdesak untuk terus relevan kerana jika sponsor sponsor beliau telah give up, berakhirlah epsiode jijik anwar akhirnya.
Semoga kembali terselamatlah negara ku.

Anonymous said...

Negara ku Negara mu
indahnya Negara semua setuju
di buruk di cela sinuar menipu
supaya kerajaan di tukar di sapu.

kerajaan pilihan rakyat jelata
melalui undi yang sah dan jitu
anwar bangkang semua buruk dikata
undian PKR sendiri penuh berhantu.

PR hampir tumbang dan bungkus
mainan dalaman yang bersifat rakus
itu pun masih tak Nampak tak telus
tumbang lah PKR lagi bagus..

semoga parti menipu rakyat terbunkus sebab sifat rakus mereka..

hangkedee said...

Sg buluh inn sedia menanti....

Anonymous said...

Huhuhu. . .

Dok dlm sel boleh nyayi sampai suboh.
Tapi jgn kuat2
Banduan laen mau tido
Kalau nyanyi juga
Bangun pagi kena liwat.

Orang laen jadi PM
Kamu jadi gila talak
Teperkek terlolong
Macam anjing menyalak.
Pergi indonesia boleh jadi
MANTAN !

Pemilihan party
Kerisi terbang melsyang layang
Ada hati nk jadi PM
Kempunanlah
SAMPAI MATI.

Anonymous said...

MAU NYANYI LU PIGI SUNGAI BULOH LAH HOI
DUDUK BALEK TIRAI BESI
BUSUK PUNYA OLANG
CIBAYI. . . .

Anonymous said...

Gombug ni potong steam, orang dok bicara hal nuar gila nak kuasa, ko dok bawa cerita hal semasa business, tak entertaining lansung,..masuk blog lain mungkin sesuai

Anonymous said...

GOMBUG adalah satu contoh cara cara RBA memasuki forum dan membajiri forum yang pro Kerajaan. Saya ada nampak cara yang sama di beberapa website yang lain.
Kalau boleh, kita banjiri balik website website pro Pembangkang!
Pukimak RBA memang KURANG AJAR!!!
Cina pek ni ingat mereka bijak sangat sabotage melalui cyber...tapi Melayu tetap akan bangkit dan melawan!

Anonymous said...

GOMBUG SHIT LU. .

 
 
Blogger Templates