Social Icons

Pages

Wednesday, July 09, 2014

KANTOI !!! PENIPUAN #COURTSMAMMOTH TERHADAP PELANGGAN DIDEDAHKAN !!!


Saya sebagai bekas kakitangan Courts Mammoth berasa begitu kasihan dengan pelanggan yang terperdaya dengan marketing dan janji-janji manis kakitangan Courts Mammoth.Sememangnya Courts Mammoth mempunyai banyak option interest rate.Tetapi ramai pelanggan yang tidak tahu kerana tidak dijelaskan oleh kakitangannya.Interest ratenya mengikut bulan,bukan tahunan.Contohnya 1%, 1.39%, 1.69%, 1.99%, 2%, dan yang paling tinggi adalah 2.369% sebulan. 

Memang tinggi,gila babi tinggi.Siapa-siapa yang buat 60 bulan, memang habislah.Nasihat saya sebelum beli,baik survey dulu option interest rate.Memang ada option,sama juga bila beli motor daripada AEON.Kita ada banyak option rate,tetapi banyak pelanggan tak faham mengenai rate tsb dan langsung tak mahu ambil tahu pun.Yang penting,janji bulan-bulan bayar setakat mampu.Bila dah tiga tahun bayar,barulah dia terasa lama.Bila check 60 bulan,AMEKKAW!! 

Kadang-kadang pelanggan ghairah nak dapat barang,sampai sanggup tandatangan jer perjanjian itu ini.Kebanyakannya macam itulah.Satu lagi kalau dapat kakitangan Courts Mammoth yang bangsat.Jenis yang memang tak kasihan pada pelanggan.Memang dia akan masukkan benda-benda mengarut dalam invoice.Bayangkan kalau barang berharga RM200 masuk buat 60 bulan.Just tambah RM10 je sebulan.Pada pelanggan,RM10 itu tak nampak besar.Tetapi kalau kira balik dari RM200 jadi RM600,NONSENSE!!

Lepas itu,barang pula dia kata package sekali dengan barang utama.Memang kena kelentonglah.Kakitangan Courts Mammoth pula dapat imbuhan lagi dalam RM5.00 Kakitangan Courts Mammoth ini pun satu hal,dikejar sangat RM5 sampai teraniaya pada pelanggan.Itulah sebab kenapa saya berhenti kerja dari Courts Mammoth. - JACKER

APA KATA ANDA ???

RENUNG-RENUNGKAN

10 comments:

SentiasaPanas said...

Inilah syarikat yang bertopengkan 'Syaitan'..

Anonymous said...

Boikot!!! Setiap perniagaan yang menipu rakyat, khususnya Bangsa Melayu perlu di boikot je. Biarkan diberi pengajaraan supaya syarikat lain akan berfikir 2 kali sebelum menipu!

Anonymous said...

Banyak skim ansuran, pengambilan untung GILER berganda, skim cepat kaya@ cepat mampus dinegara ini dijalankan oleh individu2 dan syarikat kapir adalah semata-mata secara menipu MELAYU kerana rata-rata Melayu adalah cosumer bodoh, haprak tapi suka berbelanja berlagak kaya...Amekkaw.

Anonymous said...

Kalau bank gergasi Barat bole tipu dan bohong untuk kekal status gergasi, apa nak hairankan syarikat kerdil ini.

Lagipun, apabila kapitalis berada di atas etika, moral dan agama, perkara selicik ini akan berterusan menindas konsumer.

Anonymous said...

Kena baca agrement dulu...sblm sain...

Anonymous said...

syarikat ni tak dapat bertahan lama kat tempat aku..dah bengkrap. ganti pemilik bumiputera yang jual barang2 perabot jugak kat tempat yang sama..boleh plak bertahan sampai skrg.
bila berniaga dengan jujur..memang ada berkatnya.

Anonymous said...

dah lama aku ban Court Memot ni..
kalau korang perasan iklan dia..mmg nmpk la tricknya..ketara sgt..cth bg diskaun 50%...tp hanya dgn pembelian hutang sahaja (kredit fleksi)..tp kalau beli cash..mana de diskaun..malah ko leh dpt murah lg kat luar...

-smh-

Anonymous said...

dah lama aku ban Court Memot ni..
kalau korang perasan iklan dia..mmg nmpk la tricknya..ketara sgt..cth bg diskaun 50%...tp hanya dgn pembelian hutang sahaja (kredit fleksi)..tp kalau beli cash..mana de diskaun..malah ko leh dpt murah lg kat luar...

-smh-

Anonymous said...

Dah lama ban CM? Saya pilih jalan yang terbaik rasanya. Saya tak mahu pandang sebelah mata pun CM ni. Tak layan langsung.

Kerana saya yakin 'there must be a catch somewhere for them to stay afloat in the competitive consumer business'.

Apa susah? Wang kita punya. Barang dia punya. They can keep their barang and I keep my money for something more worthy. Hati pun senang. Tak ada kena tipu.

Ada banyak lagi kedai lain yang lebih beretika dalam bisnes mereka. Carilah.

Selamat Berpuasa.
Alifmimyaro.

Anonymous said...

Baguslah kalau dah sedar.Barang2 dia pun bukanlah berkualiti sangat.

Hutang belum habis barang dah lusuh ada yang terkopek sana sini. Khidmat lepas jualan lembab.

Masa promosi bukan main manisnya janji. Namun hakikatnya pelanggan yang terkena.

 
 
Blogger Templates