Social Icons

Pages

Thursday, August 11, 2016

KANTOI !!! LOGO #PRIBUMI SEMUA CIPLAK BELAKA ???


tu diaaa !!! logo parti PRIBUMI logo ciplak ??? kenapa nak ciplak ni ??? sekalipun tidaklah disebut secara rasmi,tapi mutakhir ini ramai orang mengenali Mahathir sebagai bapa "hijack" Malaysia.Apa pun program politik yang ada nilai publisiti,Mahathir akan ada disitu untuk meng ’hijack’nya.Bersih,Himpunan Anti GST,Nothing To Hide dan sebagainya,ini semua bukan asal Mahathir punya "event" pun tapi dia ambil alih seolah-olah dialah disebalik penganjurannya.Termasuklah PRK di Sungai Besar dan PRK Kuala Kangsar.Mahathir akan hadir ceramah dan kempen untuk tumbangkan BN.Namun yang tumbang dengan teruk adalah parti PAN dan PAS.Ini yang membuatkan pakatan pembangkang pecah teruk. 1 Mac 2016, Mahathir berkata "Tidak,saya tidak akan menyertai mereka (pembangkang).Saya tidak bersetuju dengan mereka". 

Mulanya kata tidak setuju tetapi selepas itu,Mahathir lah yang beria ia kononnya dia adalah ketua pada pembangkang.Tengok apa Mahathir cakap pada 24 Mei 2016.Mahathir seru pembangkang semua bersatu untuk mengalahkan Barisan Nasional.Inilah yang dinamakan "hijack".Bila masa pula pakatan pembangkang lantik Mahathir jadi ketua? Maka kita tidaklah begitu hairan bila Mahathir "hijack" nama Perkasa iaitu Pribumi untuk tubuh parti baru.Dari logo,nama parti,keahlian dan sebagainya,semua menciplak apa yang sedia ada dibuat Perkasa,klinik Botox dan logo Sukan Komanwel.Jawatankuasa Penaja Parti Pribumi ini buat kerja seolah melepaskan batuk di tangga.Malas sungguh "grafic designer" parti Pribumi ini.Logo guna konsep bunga kebangsaan,nama parti ada unsur UMNO (Bersatu),ada unsur Perkasa (Pribumi).Keahlian tiru UMNO (Melayu dan Bumiputera),tiru PAS pun ada (ahli Bersekutu) dan sebagainya. 

Kalau pun ada yang tak berkaitan politik,rekabentuk logo itulah yang dikatakan meniru logo sebuah klinik Botox.Selain dari itu,tidak ada apa yang baru dan di luar kotak langsung,semuanya sama dan tidak berubah,macam Mahathir jugaklah.Sebab itu ada orang muda yang sudah mula "troll" parti Mahathir ini sebagai "Parti Dinosaour" dan ada juga yang memanggilnya dengan singkatan PokeDot (Parti Orang Kecewa Dan Orang Tua) Dan semua ini hanya bercakap tentang nama,logo serta lain-lain perkara asas pada borang yang baru dihantar kelmarin.Kalau dah lulus dan tentu arah strukturnya, dasar partinya macam mana nanti? Pasti terserlah lebih banyak apa yang diciplak dari yang difikirkan sendiri.Sedangkan semua parti politik yang ditubuhkan selepas merdeka (waima sebelum merdeka pun),pasti mencari kelainan dan identiti sendiri. Parti parti itu mahu matlamat perjuangan parti mereka berpaksikan kepada rakyat. 

Kerana mereka tahu kuasa rakyat adalah penentu kuasa undi.Parti Pribumi ini tidak takutkah dengan kuasa rakyat? Apakah mereka fikir rakyat bodoh dan boleh menerima bulat bulat hasil kerja ciplak mereka? Sejauh mana hayat parti jelmaan Perkasa ini mampu bertahan. Mahathir akan gagal lagi kali ini. Selepas sebulan parti ini ditubuhkan,rakyat harus tanya berapa ramai ahli yang Pribumi sudah daftar? Sudah sampaikah 6 juta ahli sebagaimana cakap Khairuddin atau 12 juta orang daripada rakyat Malaysia kata Ibrahim Ali.Selepas sebulan,mungkin pada Hari Raya Haji ini parti "hijack logo klinik Botox" ini sudah boleh diramal mampu bertahan atau akan terkorban.

Beruang Biru

APA KATA ANDA ???

RENUNG-RENUNGKAN

2 comments:

Anonymous said...

Tak ada masaalah dgn persamaan logo ..janji apa yg diperjuangakan itu demi negara dan rakyat Malaysia. Selagi ianya memperjuangkan hak melayu bumiputra tak jadi masaalah untuk disokong. Orang melayu aebenarnya sudah muak dgn Umno tetapi tiada pilihan dan sekarang sudah ada parti boleh dipilih.

Anonymous said...

Aku syak, si YidinSEMBAP ni terpaksa buat logo ni sbb diDESAK oleh si BETINA SUNDAL SIMPANAN dia tu kot! Adakah ini bermakna rawatan BOTOX percuma SEUMUR HIDUP utk. si TUA BANGKA MIANG yidinSEMBAP dan BETINA SUNDAL SIMPANAN dia - "DEAL"-belakang-JAMBAN yg. akan di DEKLARASIkan?!

Dasar si JANTAN YidinSEMBAP HIPOKRIT ni – yg. MIANG nak MAMPOS ni , TAK pula SEDAQ DIRI; masih nak jadi PEMIMPIN Bumiputera konon – lu diTUDUH buat JENAYAH ZINA dgn. BETINA SUNDAL KAPIR yg. disyaki EJEN ZIONIS-MOSSAD/DAPJUBOQ BABI – sampai memBAHAYAkan tugas lu (sbg. antara bekas pemimpin tertinggi negara dan UMN*) dulu, utk. melindungi BANGSA, AGAMA & NEGARA; tak pula lu SEDAQ DIRI si YidinSEMBAP OI?!!! JIJIKnya org. tua HIPOKRIT & PENGKHIANAT ni! TAK bermoral lansung - lepas tu BERANGAN nak jadi PM -PI MAMPOS si JANTAN KITOL MIANG oi!

Jadi, si YidinSEMBAP, kami dok tunggu ni (kami akn terus BANGKITkan isu ni), bila lu nak SAMAN suami BETINA SUNDAL tu & RPK – JANGAN hanya tuduh itu FITNAH! Inikan Malaysia, bukan Barat (akibat "Free Speech" PALSU depa); jadi bolehlah SAMAN! Takkanlah loyar2 JAMBAN yg. berlambak dr. TERORIS PKRHOMO/DAPJUBOQ BABI lu tak boleh bagi khidmat GUAMAN yg. PERCUMA no! Lu kan PENJILAT GALAK depa; mcm. si puaka-puaka LANUN/PENYANGAK/PENYAMAQ/PERASUAH/PEMBUNUH-madey ANAK BERANAK Berijazah JAMBAN tu! Lihat di - http://tunkuaisha.blogspot.com/2016/06/divorce-case-linked-to-top-politician.html, Divorce case linked to top politician postponed, Monday, June 20, 2016:

A divorce case involving former deputy public prosecutor Stanley Clement Augustin and his wife Nika Gee Siew Yee at a High Court here has been postponed.

A new date for the proceedings has yet to be fixed. Neither the parties nor their lawyers were present on Monday morning. The case was to be heard before Justice Datuk Siti Mariah Ahmad.

Augustin had applied for a divorce last year after alleging that his wife had an affair.

He had on Dec 7, 2015, made a Statutory Declaration (SD) claiming that his wife had engaged in an intimate relationship with a prominent political figure from Johor (name as Muhyiddin by RPK).

The SD claimed that Gee met the politician overseas and had received financial and material benefits from him.

The accused politician has, however, called the allegations slanderous, adding that it was ill-intentioned and unfounded.

Nek Tempoyak.

 
 
Blogger Templates